Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma GDI
Autor Wiadomość
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 22-04-2013, 18:42   Carisma GDI

Cześć mam pytanie czy to jest normalna reakcja samochodu...?Jeśli samochód się rozgrzeje dobrze i załączają sie wentylatory chłodnicy obroty spadają tzn normalnie są w granicach 800obr i w czasie załączenia wentylatorów spadają o jakieś 150obr co czuć podczas pracy silnika.Natomiast kiedy się wyłączają na chwile to obroty podbija z powrotem na 800-850.Rozumiem że jest obciążenie ale czy one powinny tak opadać? auto normalnie ma ssanie.Jak załączę klimę obroty spadają na sekundę i później je podbija do normalnych jak wyłączę klimę też podbije na sekundę wyżej niż 800 po czym się stabilizują na tych 800obr.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-04-2013, 19:09   

Druga kreska po 0 na obrotomierzu to 500 więc na pewno nie spadają do 150. Na początek wyczyść przepustnicę i po tym naucz wolnych obrotów. Jak to zrobić spokojnie znajdziesz na forum.
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 22-04-2013, 19:28   

plecho1, Napisałem że spadają o jakieś 150 obr z tych 800obr. natomiast przepustnica była czyszczona a co do nauki obrotów to jest problem bo moje auto ma jakiś syndrom 4 minut i po tych 4 minutach wskakuje na 2000tys i nie chcą one spaść nawet jak dogazuje. Dopiero normalnie jest po zgaszeniu silnika.Jak odpalę obroty nie falują stoją w miejscu.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-04-2013, 19:47   

radek8622, GDI ma "normalnie" 650 rpm.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-04-2013, 21:12   

Sorry za pomyłkę :) Jeśli chodzi o te podbijanie obrotów do 2000, to może wina krokowca, albo jest brudny albo uszkodzony. Przy zamkniętej przepustnicy to on reguluje obroty.
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 23-04-2013, 15:39   

no u mnie jest jakoś w połowie miedzy 0 a 1 tys wiec strzeliłem że to jakieś 800 obr
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
adrian.mazur 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: Mielec
Wysłany: 24-04-2013, 14:14   

syndrom 4 minut to przejście pomiędzy mieszankami.
U mnie to wygląda tak : przez pierwsze 4 minuty pracuje na 700-750 rpm , po 4 minutach wskakuje na 1400rpm i spada do 650rpm.

Gazowanie tu nie pomoże :) bo gazowanie znów przełącza samochód w inną mieszankę :)

Może zrób naukę obrotów .....
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 24-04-2013, 17:14   

adrian.mazur, Widzę że coś kumasz w temacie tylko u mnie nauka obrotów wygląda tak że po tych 4 minutach wskakuję na te ok 2000 tys obrotów i nie chce za nic spaść nawet jak nie dogazuje lub jak dogazuje nie chcą spaść.Tak jak by się zawieszały dopuki nie zgaszę silnika i odpalę od nowa obroty są ok aż do tych 4 minut i tak w kołeczko :D Wychodzi na to że moja cari nie jest zbyt pilna do nauki:D Nawet odłączałem aku żeby się zrestartował ale nic to nie dało nie wchodzi jej nauka...
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-04-2013, 18:10   

radek8622 napisał/a:
po tych 4 minutach wskakuję na te ok 2000 tys obrotów i nie chce za nic spaść

Mam tak samo i od ponad 2 lat szukam przyczyny :evil:
Ostatnio krokowca wymieniłem ale to nie to.
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 24-04-2013, 19:02   

rysiul, A TPS może ?
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
adrian.mazur 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: Mielec
Wysłany: 24-04-2013, 19:57   

Nauka obrotów jest prosta - Nagrzewasz silnik do minimum 83stopni -
odłączasz akku na minutę ( mówią że 10 - 15s ale u mnie to było za krótko) - odpalasz auto- wyłączone światła, klima, radio, szyby zamknięte - wszystko to przez 10 minut ( NIE DOTYKAJ PEDAŁU GAZU)

Później wyłączasz silnik - czekasz 15 - 30s - uruchamiasz auto - włączona klima, światła. ogrzewanie szyby tylnej, wentylator na maxa, szyby opuszczone - przez 10 minut - ( NIE DOTYKAJ PEDAŁU GAZU)



Czynność tą powinno się wykonać ZAWSZĘ po czyszczeniu przepustnicy, wymianie czujników, przestawieniu TPSa.


Przepustnicę masz elektroniczną czy na linkę ?

Co do tematu - że się znam, guzik prawda, ciągle się uczę, czytam forum i pytam volve , który chętnie pomaga i uczy :)
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 24-04-2013, 20:06   

Wiem jak przeprowadzić naukę obrotów prawidłowo tylko ten cyrk się dzieje podczas nauki obrotów jak i normalnej jazdy.Jak uczy się obrotów to wskakuje na te 1500 obr po tych 4 min i nie chcę odpuścić do puki nie zgaszę silnika.Podczas jazdy normalnej jest ok do puki nie będę stał prze 4 min bo znowu wskoczy na wyższe i muszę go zgasić...
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-04-2013, 16:22   

radek8622 napisał/a:
A TPS może ?
Pierwsza rzecz która wymieniłem to był TPS.

Do głowy przyszedł mi pomysł że być może jest to kwestia uszkodzonego kabla bądź połączenia kabli które strują pracą krokowaca. Ale sprawdzenie tej hipotezy może być trudne a przynajmniej nie mam pomysłu jak się za to zabrać.
 
 
 
adrian.mazur 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: Mielec
Wysłany: 28-04-2013, 16:32   

Kabelek i Evoscan.
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 28-04-2013, 21:45   

[quote="rysiul"]
radek8622 napisał/a:
A TPS może ?
Pierwsza rzecz która wymieniłem to był TPS.

/quote]

Też miałem tak, że po 4 minutach wchodził na 2000 i nie chciał zejść po przygazowaniu. Aż któregoś dnia przestawiłem tak na oko TPSa i teraz jest tak, że też wskakuje na 2000, ale tylko lekko dotknę gazu i schodzi do normalnych obrotów. Więc moim zdaniem to nie jest problem w TPSie tylko w jego ustawieniu...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.