[Cari 1.6] Czujnik położenia wału korbowego |
Autor |
Wiadomość |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2013, 17:10 [Cari 1.6] Czujnik położenia wału korbowego
|
|
|
Witam!
Jakie są objawy, jeśli uszkodzony jest czujnik położenia wału korbowego w Carismie 1.6 i. 90KM 1997 r. |
Ostatnio zmieniony przez byczeks 06-02-2013, 19:17, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-02-2013, 17:54
|
|
|
Wywalony check:
Błąd 22 w starszych rocznikach lub P0335 w nowszych jak dobrze pamiętam .
Oczywiście mowa o wale korbowym a nie o wałku rozrządu . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 06-02-2013, 19:16
|
|
|
Wału korbowego.
U mnie nierówno pracował i wywalał błąd 11. Wymieniłem sondę i póki co błędu nie ma ale jak nierówno pracował, tak nierówno pracuje, czyli wymiana sondy lambda nic nie dała.
Mechanik się zastanawia nad czujnikiem wału korbowego. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-02-2013, 19:41
|
|
|
uszkodzony czujnik na wale - auto nie odpala |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
PINO87
Forumowicz
Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 84 Skąd: LUBELSKIE
|
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-02-2013, 22:50
|
|
|
Cytat: | tylko że w 90km wersji to wcale na wale nie ma czujnika bo ostatnio robilem rozrząd w takiej i czujnika tan nie bylo silnik jeszcze na aparacie |
cieszy mnie to bardzo, ale jak nie masz wiedzy to nie wprowadzaj w blad
w 96 byly 90 koni zarowno na aparacie jak i z cewkami i czujnikiem na wale, czyli 97r.= cewki + czujnik |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
PINO87
Forumowicz
Auto: CARISMA1.6 100KM 2000R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 84 Skąd: LUBELSKIE
|
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 07-02-2013, 07:14
|
|
|
byczeks napisał/a: | Wymieniłem sondę i póki co błędu nie ma ale jak nierówno pracował, tak nierówno pracuje,Mechanik się zastanawia nad czujnikiem wału korbowego. |
może szuka tam gdzie nie trzeba ja mialem podobny problem z nierównymi obrotami (1,8 GDI) i wystarczyło ze wyczyscilem fajkocewki (sprezynki)z nalotu i rdzy i swiece i problem ustał oczywiscie na jakies 6 miesiecy i tak cykl czyszczenia co jakis czas powtarzałem,teraz czekam na nowe fajkocewki i bede wymieniał |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-02-2013, 08:18
|
|
|
Ja proponuję ustawić zawory bo w tym aucie się je ręczne reguluje. |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 07-02-2013, 14:49
|
|
|
plecho1 może to jest dobry trop.
W takim razie jeszcze jedno mam pytanie - jakie powinna mieć luzy zaworowe moja carisma? Model 1.6 i. 90KM 1997 r.
Już znalazłem w instrukcji: 0,20 i 0,30.
Jutro jestem umówiony na regulację - zobaczymy. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-02-2013, 16:08
|
|
|
Serwis manual podaje:
zawór ssący 0,2mm
zawór wydechowy 0,3mm
oczywiście na ciepłym silniku . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-02-2013, 16:20
|
|
|
U brata były podobne problemy i ustąpiły właśnie po regulacji. |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2013, 17:03
|
|
|
plecho 1 - trafiłeś w 10-tkę. Po regulacji zaworów auto zaczęło pracować równo i problem zniknął jak ręką odjął.
Medal dla Ciebie i jeszcze raz dzięki za trafną wskazówkę.
Zastanawiam się jeszcze, czy po tej regulacji zaworów mogę od razu jeździć na LPG, czy muszę trochę pojeździć na benzynie? Dziś już zrobiłem 10 km na LPG. Jutro rano jadę do Kołobrzegu to będzie ok 450 km. Czy mogę spokojnie jechać na LPG? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-02-2013, 12:31
|
|
|
byczeks napisał/a: | Czy mogę spokojnie jechać na LPG? | No oczywiście, że tak. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21015 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10-02-2013, 12:56
|
|
|
byczeks, jeśli można wiedzieć ile kosztowała regulacja zaworów . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|