check engine |
Autor |
Wiadomość |
kotek1977
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 kombii
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 6 Skąd: poznań
|
Wysłany: 29-04-2013, 14:11 check engine
|
|
|
Witam,
mam świadomość że temat był już wałkowany , ale jeśli z nim sie nie uporam nie założe instalacji gaz. do mojego Lancerka bo wydaję mi się że od tego muszę zacząć.
Chodzi mi o palący się check engine. Na diagnostyce wyszło że katalizator i sonda 2.
Rozumiem ,że to katalizator za kolektorem wydechowym a sonda przed katalizatorem drugim.
Najpierw sprawdzę sondę, pytanie do was czy znacie kogoś w Poznaniu lub okolicach kto obejmie temat by nie trzeba było jeżdzić do kilku "mądrych" mówiacych każdy co innego.
Ciężki temat w Lancerach z tym problemem.
Pozdrawiam, proszę o jakieś sugestie na ten temat. |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 10-05-2013, 23:19
|
|
|
a jakie diagnosta odczytał kody błędów ? |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-05-2013, 18:34 Re: check engine
|
|
|
kotek1977 napisał/a: | Na diagnostyce wyszło że katalizator i sonda 2. |
A nie czasem tylko jeden prosty ale bolesny finansowo błąd:
P0430 Catalyst Efficiency Below Threshold
czyli jak sama nazwa błędu wskazuje czarno na białym: skuteczność katalizatora poniżej akceptowalnego poziomu.
Sposób naprawy taki jak nazwa błędu wskazuje. Jeśli taki jest ten błąd to próby łudzenia się że to wszystko inne tylko nie to, co zgłasza samochód, będą zapewne stratą czasu i pieniędzy.
Producenci szacują trwałość katalizatorów na ok 150 tys km. (Tych nie cofanych 150tys. km ) więc może po prostu się zużył... |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 12-05-2013, 21:10
|
|
|
U mnie od 90k jest błąd P0421 - Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold
Czyli katalizator wstępny w kolektorze.
Z ciekawości skąd komputer wie o awarii/wypaleniu drugiego kata skoro za nim nie ma już żadnej sondy ?? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-05-2013, 22:55
|
|
|
A to nie jest błąd obwodu nagrzewanie sondy lambda? |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 13-05-2013, 08:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 13-05-2013, 00:32
|
|
|
Panowie co wy z tą SĄDĄ - SONDA jak coś !!!!! i sonda śmiga jak nowa.
http://www.obd-codes.com/p0421
a tak w ogóle błąd p0430 jest chyba przypisany dla banku 2 czyli dla silników np 6 cylindrowych |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-05-2013, 17:40
|
|
|
No tak - ale my nadal sobie tylko gdybamy bo nie znamy faktycznych błędów które występują. |
|
|
|
 |
|