G4JP (4G63) Pomoc w wyborze Oleju silnikowego. |
Autor |
Wiadomość |
Damiano90
Nowy Forumowicz
Auto: Kia Magentis 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 11 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-09-2017, 04:45 G4JP (4G63) Pomoc w wyborze Oleju silnikowego.
|
|
|
Witam. Jestem przed wymianą oleju w swoim aucie (Magentis 2.0), i za chiny nie mam pojęcia co wlać. Niby jest 10W40 (Orlen) ale chciałbym zwyczajnie zalać coś lepszego niż byle jakie szambo. Czytałem trochę i opinie są dość mocno podzielone (od 5W60 poprzez 10W40 do 5W30) Myślałem o jakimś Valvoline Synpower 10W40. Rozmyślałem też o Max Life 5W40. Ale może jednak Max Life 10W40 będzie lepszym wyborem? Zwyczajnie nie ogarniam tego. Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11144 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 05-09-2017, 22:44
|
|
|
To wszystko zależy od stanu silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Damiano90
Nowy Forumowicz
Auto: Kia Magentis 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 11 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 06-09-2017, 18:15
|
|
|
Najechane ma 225 tyś. Zdjęcie pokrywy zaworów dałoby jakiś obraz w jakim stanie jest silnik? Czy musiałbym zajrzeć gdzieś głębiej? Myślałem o płukance ale może się okazać, że remont albo będzie chodził znacznie lepiej... 2 skrajne przypadki. Nie jest to też auto którym będę jeździł jeszcze z 10 lat żeby pchać się w ewentualne niepotrzebne koszta...
Znalazłem w Manualach coś takiego:
Czyli wychodzi na to, że albo 10W30 albo 10W40? Bardziej ze wskazanie na 10W40?
Chociaż nadal nie rozumiem np. tego 20W50... |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 06-09-2017, 21:29
|
|
|
Damiano90 napisał/a: | Czyli wychodzi na to, że albo 10W30 albo 10W40? Bardziej ze wskazanie na 10W40? |
10W40 smiało lej
Damiano90 napisał/a: | Chociaż nadal nie rozumiem np. tego 20W50... |
To jest olej mineralny i na zime nie wskazany w naszych warunkach |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 06-09-2017, 23:39
|
|
|
Xado Luxury Drive 5W40 :]
Płukanka -> http://nissanzone.pl/view...t=13837&start=0 Fotek nie ma, bo photobucket się [edit] |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 07-09-2017, 07:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Damiano90
Nowy Forumowicz
Auto: Kia Magentis 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 11 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-09-2017, 02:59
|
|
|
Ten Xado jednak za drogi trochę... Prawie 300zł za 5L...
Płukankę zastosować tą: Liqui Moly Pro-Line Engine Flush ?
A i zapomniałem. Auto działa na LPG BRC. Czyli 5W40 jakiś szukać? A coś z Valvo albo Motula? Byle nie te Castrole itp. To udało mi się ogarnąć, że szambo i często podrabiane na dodatek |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 07-09-2017, 11:01
|
|
|
Liqui Moly to dobra firma. Zastosuj zarówno tą płukankę, jak i ich olej
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-09-2017, 21:12
|
|
|
Nie lej do tego silnika oleju 10W40, bo go zabijesz. |
|
|
|
 |
Damiano90
Nowy Forumowicz
Auto: Kia Magentis 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 11 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 07-09-2017, 21:41
|
|
|
Hugo napisał/a: | Nie lej do tego silnika oleju 10W40, bo go zabijesz. |
Od kiedy go kupiłem to miał wlany 10W40. Pierw był to ELF 700STI, teraz jest Orlen Platinum 10W40. Po prostu wlałem wtedy Orlena bo polecali a ja nie zagłębiałem się w temat. Czyli jakiś 5W40 Valvoline Syn Power + płukanka Liqui Moly i będzie spoko? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 07-09-2017, 22:02
|
|
|
Niby daleki jestem od snucia teorii, ze tani towar jest niewiele warty, ale jednak ta zasada często, a nawet zbyt często się sprawdza.
Z jednej strony - jak kupisz jakiś (nawet byle jaki) olej o konkretnych parametrach, to teoretycznie można założyć, że producent nie oszukuje i dany olej ma te parametry. Oczywiście, pod warunkiem że kupujesz z pewnego źródła, i nie jest to jakaś podróbka zawierająca nie wiadomo co.
Z drugiej strony, gdyby było tak, jak powyżej napisałem, to jaki byłby sens stosowania olejów z wyższej półki po 200 zł/5 l czy wysokiej - 300zł/5 l lub więcej ? Skoro byle g... w płynie po 60/80/100 zł za 5 l kupowane na Aledrogo, na giełdach czy w byle markecie teoretycznie jest takie samo i robi to samo ?
Podałem Ci link do porządnego, sprawdzonego oleju, niestety, ponad 2 stówki za bańkę pięciolitrową musisz wyłożyć. Uwzględnij przy tym jednak, że oleju nie wymienia się co tydzień, tylko co 10-15 tyś km przebiegu lub co rok. Więc chyba nie jest to aż tak wygórowana kwota ?
Ale to Twoje auto, i wlejesz tam, co będziesz chciał. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 08-09-2017, 00:24
|
|
|
Damiano90, http://allegro.pl/xado-at...6800875367.html Valvo - odpuść sobie.
Ja leje oleje XADO i sobie bardzo je chwalę.
apg2312, ja zmieniam olej co 7-7,5kkm i wychodzi mi 4-5 wymian oleju rocznie
Zresztą trzeba zobaczyć jaki interwał wymian oleju zaleca producent oleju, a nie producent auta. Zazwyczaj jest tak - jazda po mieście na krótkich odcinkach - 7,5kkm (do 10kkm), jazda po ekspresówkach, na długich odcinkach - 12-15kkm. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
irekmiecz
Mitsumaniak

Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 470 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-09-2017, 12:34 Re: G4JP (4G63) Pomoc w wyborze Oleju silnikowego.
|
|
|
Damiano90 napisał/a: | Zwyczajnie nie ogarniam tego. |
Masz do tego prawo, bo to dość rozległy temat.
Dając tu pytanie powinieneś podać nieco więcej informacji o swym aucie i o zaleceniach producenta. Oprócz specyfikacji SAE jest jeszcze API oraz ACEA
Znając te trzy parametry zalecane przez producenta auta rozpocznij poszukiwania, uwzględniając stan techniczny i warunki użytkowania.
Miłej lektury :
http://olejeismary.blogsp...my-olejowe.html
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
To że wcześniej był jakiś "ORLEN" absolutnie nie oznacza że to zły produkt a nie jednokrotnie mogło by się okazać że jest lepszy od rzekomo markowych.
Dla przykładu mogę przytoczyć odrobinę swych doświadczeń; W roku 2008 kupiliśmy już dziewięcioletniego Space-Star-a 1,3 z przebiegiem blisko 170tyś.km. kiedy był zalany jakimś syntetycznym "LOTOS-em". Też nie miałem żadnych doświadczeń co do wyboru oleju ( dziś też ekspertem nie jestem ) i za namową mechanika pozwoliłem na zalanie Castrol-em Magnatec 10W40 auto na tyle "zmuliło" a przynajmniej takie miałem wrażenie że podejrzewałem błąd związany z wymianą rozrządu. Gdy zbliżał się termin kolejnej wymiany oleju będąc już odrobinę bardziej świadom zdecydowałem się na Valvoline Maxlife 10W40 ten dla aut z przebiegiem powyżej 100tyś. i "misiek" odżył.
Obecnie ujeżdżając "hultaja" mam zalane wyłącznie Castrol-e i też sobie chwalę. Do niedawna był to EDGE 5W-30 C3 ale obecnie drugi raz mam Magnatec 5W30 A5 bo ten spełnia wszystkie zalecenia podane przez producenta samochodu i mam wrażenie że "hultaj" też jest z niego bardziej zadowolony.
To co powyżej napisał apg2312 jest jak najbardziej prawdą i nic z tych słów nie odejmę.
Za to dodam że duża różnica w cenie wcale nie musi odzwierciedlać dużej różnicy w jakości a w dobie wolnego rynku produkt tańszy może być lepszy od droższego.
Na przykład kolega do nowego auta zastosował http://www.pl.commaoil.com/passenger-vehicles twierdząc że to są jedne z lepszych olei tyle że u nas nie znane.
Tak więc olej ma być zgodny z zalecaną ze specyfikacją i niepodrobiony.
Wybór należy do Ciebie. |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 08-09-2017, 15:44
|
|
|
irekmiecz, ja w MSS z '98 z 1.3 pod maską zmieniłem z 10W40 na 5W40 - auto odżyło i zaczęło mniej palić. A zalałem Comme SynerG 5W40, a obecnie gania na Xado INFINITY DRIVE 5W40 i ma się świetnie. Co do Commy to są to dobre oleje, które wcale nie są drogie.
Castrola nawet do kosiarki bym nie zalał. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Damiano90
Nowy Forumowicz
Auto: Kia Magentis 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 11 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 10-09-2017, 22:28
|
|
|
Nie no. Do kosiarki czy piły łańcuchowej to Castrol jeszcze przejdzie Tylko syfu za sobą zostawi że hej.
Wracając do tematu. Podjąłem decyzję! PAMPARAM! Zamawiam olejek Liqui Moly albo tego Xado Infinity Drive. Bardziej chyba w stronę Xado bo jednak 180 za 4+1 już z wysyłką od oficjalnego dystrybutora. A też nie widzę jednak sensu żeby brać valvo który w lokalnym, pewnym sklepie kosztuje 140zł za 5L. No i też wolę kombinację 4+1 a nie trzymać wielką butlę na ew. dolewki.
Teraz kwestia płukanki. Jaką kupić coby się nie przejechać? Liqui Moly biała, czarna czy jaka?
PS. Takie pytanie z innej beczki. Czy trzeba komputera albo jakiejś wiedzy tajemnej żeby wymienić silnik krokowy? Czy po prostu na zasadzie "Plug&Play"?
PS2. Xado zamówione |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-09-2017, 09:00
|
|
|
Damiano90, płukanka Liqui Moly PRO-LINE będzie OK. |
|
|
|
 |
|