Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
turbina/przegub/klocki - mss 1,9 did
Autor Wiadomość
werrek 
Nowy Forumowicz

Auto: ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 7
Skąd: lukow
Wysłany: 22-02-2013, 09:08   turbina/przegub/klocki - mss 1,9 did

witam,

mam kilka pytań odnośnie turbiny przegubu i klocków hamulcowych.

Turbina

pobiera olej, znajomy mechanik zalecił regenerację. Drugi mechanik zalecił tylko wymianę oleju z syntetyka na półsyntetyk. Nie chce nie potrzebnie wydać 800 zł na regenerację.
Jakie są objawy niesprawnej turbiny?

przegub
Wymieniałem z pół roku temu przegub prawy, teraz musze wymienić lewy... ale ...
miałem problem z przegubem prawym bo nie pasował zamiennik i musiałem zakupić orginalny za prawie 500 zł bo różniło sie podobno jakimiś frezami. Gdzie można ilość frezów?
mss 1,9 did 2001 r. 75kw

klocki hamulcowe

jakie polecacie klocki hamulcowe do tego autka? I czy jest problem z samodzielną wymianą? podobno prosta sprawa, au mechanika 60 zł należy zapłacić za oś.

z góry dzięki!
pozdrawiam!
 
 
steff3 
Forumowicz

Auto: MSS 1,9 DID F9Q1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 47
Skąd: EZG/WK
Wysłany: 22-02-2013, 11:53   Re: turbina/przegub/klocki - mss 1,9 did

werrek napisał/a:

klocki hamulcowe
jakie polecacie klocki hamulcowe do tego autka? I czy jest problem z samodzielną wymianą? podobno prosta sprawa, au mechanika 60 zł należy zapłacić za oś.


Jak chcesz założyć dobre to polecam ATE lub FERODO.

Nie zmieniałem jeszcze klocków w moim Marianie, ale na podstawie doświadczenia z innych aut, to wymiana jest banalna. Odkręcasz zacisk, wyjmujesz klocki, zakładasz nowe, zakręcasz z powrotem i gotowe.
_________________
Pozdrawiam
steff
 
 
Faraday 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Posty: 252
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 22-02-2013, 12:03   

werrek napisał/a:
Turbina

pobiera olej, znajomy mechanik zalecił regenerację. Drugi mechanik zalecił tylko wymianę oleju z syntetyka na półsyntetyk. Nie chce nie potrzebnie wydać 800 zł na regenerację.
Jakie są objawy niesprawnej turbiny?

Skąd wiesz, że pobiera olej?
Nie lubię ludzi, którzy opierają się na stereotypach. Wymiana oleju syntetycznego na mineralny moim zdaniem nic nie da.
O objawach nic nie powiem, bo nigdy się z tym nie spotkałem.

Ciekawi mnie, jak doszedł do tego, że turbina jest zużyta...

werrek napisał/a:
Wymieniałem z pół roku temu przegub prawy, teraz musze wymienić lewy... ale ...

Ja wymieniłem przegub na taki za 450zł jak dobrze pamiętam. Jeśli auto naprawiasz dla siebie po to, aby zrobić to dobrze, to nie oszczędzaj - tutaj się nie da. Za mniejsze pieniądze masz dużo gorsze jakości towar.
werrek napisał/a:
jakie polecacie klocki hamulcowe do tego autka? I czy jest problem z samodzielną wymianą? podobno prosta sprawa, au mechanika 60 zł należy zapłacić za oś.

Sporo osób poleca ATE lub inną markę. Ja takie zamontowałem i cóż - hamują. Trudno ocenić czy lepiej czy gorzej od poprzednich. Wydaje się, że nie pylą zbyt mocno i nie brudzą tak bardzo felg, jak poprzednie.

O wymianie pisano już dużo. Nie jest to trudne i nawet na parkingu pod blokiem można to zrobić.
- Trzeba odkręcić zacisk - jedna śruba wystarczy, drugą można poluzować;
- Zacisk należy unieść do góry i w tym momencie ukazują się klocki;
- Wyjąć, wyczyścić, przesmarować smarem do zacisków, wcisnąć tłoczek, zmontować w odwrotnej kolejności i gotowe.

Przygotuj sobie coś, czym będziesz mógł wcisnąć tłoczek.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 22-02-2013, 13:00   

Tak co do turbiny to pytanie jak to ocenił natomiast wymiana oleju to półśrodek i dodatkowo nie musi zadziałać - dalej może brać olej.

Objawy to dużo oleju w intercoolerze( w naszych silnikach trochę oleju tam prawie zawsze jest), dziwne dźwięki, brak mocy.

Jeśli faktycznie bierze przez turbo to tylko regeneracja - pamiętaj, że w skrajnym przypadku może wyssać Ci cały olej z silnika i do tego dojść do rozbiegania silnika więc albo zatrzesz albo zniszczysz przez nadmierne obroty których nie zdławisz nawet wyłączając zapłon - podobni jedyna metoda to oprzeć przód o mur i jedynka :) w każdym razie ew. koszty są duużo większe niż te 8 stówek.
Szczerze to chyba jedyną metodą ocenienia stanu turbiny jest wymontowanie i danie do dobrego zakładu który to może ocenić.

Poza tym po regeneracji wózek powinien nabrać mocy i elastyczności.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
werrek 
Nowy Forumowicz

Auto: ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 7
Skąd: lukow
Wysłany: 22-02-2013, 14:15   

Cytat:
Skąd wiesz, że pobiera olej?
Nie lubię ludzi, którzy opierają się na stereotypach. Wymiana oleju syntetycznego na mineralny moim zdaniem nic nie da.
O objawach nic nie powiem, bo nigdy się z tym nie spotkałem.

Ciekawi mnie, jak doszedł do tego, że turbina jest zużyta...


bo "zlewałem" olej z intercoolera. Ale nie była to nie wiadomo jaka ilość. Mechanik stwierdził, że syntetyczny olej jest za rzadki :/ dziwiło mnie trochę bo turbiny są na syntetyk. Wymiana oleju ma na celu sprawdzenia czy gęstszy olej też będzie pobierało.
Silnik pracuje b.dobrze. autko pracuje normalnie.



Cytat:
Ja wymieniłem przegub na taki za 450zł jak dobrze pamiętam. Jeśli auto naprawiasz dla siebie po to, aby zrobić to dobrze, to nie oszczędzaj - tutaj się nie da. Za mniejsze pieniądze masz dużo gorsze jakości towar.

takmówisz? a dzisiaj zobaczyłem, że guma już jest przetarta na tym wymienionym przegubie i wyłazi smar. o takiej jakości towaru mówisz? za 500 zł? głupia guma nie wytrzymała nawet pół roku?

dzięki za pomoc!
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-02-2013, 20:55   

ile pobiera tego oleju? jeśli mało i efektem jest tylko pobieranie oleju, to policz sobie czy bardziej opłaca Ci się wydać 1000 zł na regenerację czy dolewać do pare tys km trochę oleju.

Objawy niesprawnej turbiny:
- przede wszystkim: spadek mocy
- może być słychać różne pssssst szczególnie podczas upuszczania gazu (coś jak w autobusie na przystankach :P )

spadek mocy spowodowany jest tym że turbina nie trzyma ciśnienia które powinna doładowywać, czyli np na 1 sekund doładuje tyle co trzeba a potem to doładowanie bardzo szybko spadnie.

Najlepiej u jakiegoś mechanika podpiąć manometr/zegar doładowania i sprawdzić ile ładuje a ile powinna (wg. katalogu). Jeśli będzie to zdecydowanie za mało - trzeba regenerować, chyba że spadek mocy i pobieranie oleju Ci nie przeszkadza.

i raczej nie ma takiej opcji że turbina wyssie cały olej z silnika...no chyba że już jest nie wiem jak bardzo popękana, ale wtedy uwaga - takiej też nie zregenerujesz, bo regeneracja polega na wymianie wirników, zaworów i wyważeniu a nie spawaniu :)
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 23-02-2013, 07:20   

karolgt napisał/a:
i raczej nie ma takiej opcji że turbina wyssie cały olej z silnika...no chyba że już jest nie wiem jak bardzo popękana, ale wtedy uwaga - takiej też nie zregenerujesz, bo regeneracja polega na wymianie wirników, zaworów i wyważeniu a nie spawaniu :)
- dlatego napisałem " w skrajnym przypadku" , co prawda sam nie widziałem ale "kolega kolegi" - nawet na forum pisali o tym gdzieś.
Z tego co ja wiem to wysysa olej przez wyrobione łożyska ceramiczne które normalnie smarowane są olejem silnikowym ( i dlatego zawsze niewielką ilość oleju turbo bierze i wrzuca w intercooler, jak są już zbyt wyrobione to zasysa więcej i tyle.
A regeneracji/wymianie nie podlegają też łożyska ? Pytam bo szczerze się na tym nie znam :)
werrek, a ile dokładnie zlałeś?
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
werrek 
Nowy Forumowicz

Auto: ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 7
Skąd: lukow
Wysłany: 24-02-2013, 08:28   

zlałem naprawdę niewielką ilość może 50-100ml. Sprawdzę jak to będzie na półsyntetyku.

mojemu koledze turbina zabrała cały olej, zapłacił 750 zł za regenerację a na końcu się okazało, że silnik do wymiany bo tłoki popalone już były :D 4,5 tys poszło ;)

powiedzcie mi czy do mss 2001 r 1,9 did przegub można kupić nie pasujący? według katalogu jest tylko jeden model. ;/

spadku mocy nie ma, nic niepokojącego nie słychać.

[ Dodano: 28-02-2013, 10:59 ]
podpowiedzcie mi czy aby oryginalny przegub ma śrubę 36 i średnicę #2 osłony przegubu 90mm?

stary przegub który będę wymieniał ma śrubę 32 i średnicę #2 85 mm.

jak już w/w wymieniałem pół roku temu jeden przegub i w nim pękła osłona, wczoraj przymierzyłem się do wymiany tej osłony i oczywiście zakupiłem osłonę pod moje autko a tu zonk :/ średnica starej osłony 90 mm :/ nie mówiąc już o tym, że specjalnie zakupiłem nasadę 36 (do śruby) bo takowej nie miałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.