Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Znamionowa kompresja 1.8 benzyna - MSR'98
Autor Wiadomość
yossi 
Forumowicz


Auto: MSR 1,8 GLXi 98 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 32
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-09-2013, 21:58   Znamionowa kompresja 1.8 benzyna - MSR'98

Witam,

po prawie sześciu latach bezproblemowego użytkowania i przekroczeniu 200 kkm (z tego 100 kkm na LPG) robię generalne badanie wszystkiego, co możliwe, w tym m.in. kompresję na cylindrach.

Pytanie podstawowe: jakie jest (było) ciśnienie znamionowe dla MSR 1.8. benzyna, rocznik 1998?

Pytania dodatkowe: jakie wartości według Waszego rozeznania po tylu latach, przy takim przebiegu, można uznać za "normalne" i "do przyjęcia", a jakie powinny skłonić do przemyślenia wyjęcia głowicy i zrobienia porządku z tym, co można. Zwłaszcza, że pół roku temu pojawiło się pocenie pod jej pokrywą.

Kontekst i perspektywa: misiek sprawuje się świetnie, zamierzamy zajeździć go na amen, a jako drugie auto w rodzinie, chcielibyśmy z niego korzystać jeszcze przez jakieś 2-3 lata (tj. 30-40 kkm).

Co do jednostek miary, w jakich proszę o odpowiedź, to myślę, że akurat w moim przypadku różnice pomiędzy barem a atmosferą są do pominięcia, więc wystarczy mi sama wartość ;)

Z góry dzięki i pozdrawiam!

yossi

EDIT: Oczywiście pocenie pojawiło się nie tylko pod pokrywą, ale też pod samą głowicą
Ostatnio zmieniony przez yossi 02-10-2013, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-09-2013, 22:59   

yossi napisał/a:
Pytanie podstawowe: jakie jest (było) ciśnienie znamionowe dla MSR 1.8. benzyna, rocznik 1998?

Cisnienie sprezania 14,5 bar ( min 10,4 ) max róznica 1,0
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
bladerunner 
Forumowicz


Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-09-2013, 18:27   

Yossi, w moim 1.8 '97 bylo przy 165 tys kolejno: 14,5 15,5 15,5 15 na cylindrach. wtedy mial mniej niz 10tys. na lpg, bral troche oleju,ale nic niepokojacego sie nie dzialo. Pomiar mnie uspokoil i przestalem dalej sprawdzac.
 
 
yossi 
Forumowicz


Auto: MSR 1,8 GLXi 98 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 32
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-09-2013, 10:37   

Dziękuję Wam za odpowiedzi.

U mnie po ponad 100 tys. na lpg wyglądało to jednak dużo gorzej. Zdecydowałem się na remont głowicy, wczoraj odebrałem auto. Różnica olbrzymia i od razu odczuwalna. Zobaczymy jeszcze jak będzie ze spalaniem. Tak czy owak, w kontekście naszych planów względem auta, inwestycja wydaje mi się uzasadniona.
 
 
bladerunner 
Forumowicz


Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-09-2013, 19:58   

Remont glowicy, czyli co dokladnie masz na mysli, czy tez juz zrobione?
 
 
yossi 
Forumowicz


Auto: MSR 1,8 GLXi 98 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 32
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-09-2013, 22:13   

Bardzo proszę:

- demontaż/montaż głowicy;
- naprawa głowicy;
- uszczelki głowicy;
- zestaw uszczelek silnika;
- komplet śrub do głowicy;
- komplet pierścieni;
- wymiana pierścieni tłokowych;
- płyn do chłodnicy;
- olej silnikowy;
- filtry oleju i powietrza;
- przegląd całej reszty.

I jak? :)
 
 
bladerunner 
Forumowicz


Auto: MSR'97B+G,zafirA,HondaStream
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 83
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-09-2013, 20:04   

Czyli operacja wymiany pierscieni. Maly remont silnika, wystarczajacy na min. kolejne 150 tys. Teraz zeby tylko rdza go nie zjadala i mozna jezdzic.
Jaki olej ma teraz pelen,czy polsyntetyk?,Pochwalisz sie kosztem operacji?
 
 
Pattrol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Runner 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2008
Posty: 12
Skąd: Grodków
Wysłany: 01-10-2013, 23:03   

yossi kiedy ostatni raz dokonywałeś regulacji luzu zaworowego?
 
 
 
yossi 
Forumowicz


Auto: MSR 1,8 GLXi 98 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 32
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-10-2013, 12:00   

bladerunner napisał/a:
Jaki olej ma teraz pelen,czy polsyntetyk?

Półsyntetyk 10W40

bladerunner napisał/a:
Pochwalisz sie kosztem operacji?

Wszystko razem łącznie z olejami, płynami, filtrami i przeglądem: 2.200 zł

Pattrol napisał/a:
kiedy ostatni raz dokonywałeś regulacji luzu zaworowego?

Jak robiłem rozrząd (40 kkm temu) - a dlaczego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.