Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Galant 2.5 r.97 problem z silnikiem- zgasł podc
Autor Wiadomość
byq69 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd: sdl
Wysłany: 02-04-2013, 21:34   [EA5A/W 2.5] Galant 2.5 r.97 problem z silnikiem- zgasł podc

Witam wszystkich mitsumaniaków.
Tydzień temu okazyjnie kupiłem galanta 2.5 V6 z 97r. z sekwencją w automacie z przebiegiem 300k. Jestem bardzo zadowolony z auta sprawuje się świetnie. Aż do dziś.
Znajomy poprosił mnie o sholowanie jego auta 15 km bo skrzynia biegów rozsypała mu się w fordzie. Z lekkim zawahaniem postanowiłem mu pomóc(w końcu silnik 163KM nie powinien mieć problemów, z drugiej strony automat z takim przebiegiem...). Po dojechaniu na miejsce z autem na lince zauważyłem, dziwne rytmiczne cykanie, którego wcześniej nie było jakby na którymś pasku(nie znam się zbytnio na mechanice,odgłos dochodzi gdzieś z okolic silnika).
OK myślę sobie ważne że nic się nie stało jeździ przyspiesza jest cacy pójdę w tygodniu do mechanika pewnie jakaś drobnostka.
Ruszyłem w trasę 25 km wszystko ok - był to bardzo spokojny odcinek bez rwania przyspieszeń, następnie wjechałem na autostradę, a że lubię wyścigi to but w podłogę wziuum przyspieszenie 7 tysięcy obrotów i... obroty spadają, po czym zgasł... palą się kontrolki akumulatora i oleju oraz miga kontrolka obok trybu N- neutral. Wrzuciłem N jak prosił awaryjki zjazd na bok macha w góre. Już się bałem, że zabrakło oleju ale jest tyle samo co przedwczoraj.
Odpaliłem go i teraz już spokojnie 130 tempomat tak pokonałem 30km. Potem zjazd z autostrady i postanowiłem go sprawdzić czy sytuacja się powtórzy. Automat zaczął dziwnie zmieniać biegi,inaczej niż dotychczas(wcześniej nie było problemów redukcja, reakcja na pedał gazu niemalże wzorowa). Tymczasem im mocniej gaz tym wciskałem tym bardziej z opóźnieniem łapał lub w ogóle nie reagował na depnięcie w pedał.
Zajechałem skrzynie czy motor? Prowadzić go do mechanika czy już raczej przygotować na złom?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-04-2013, 22:22   

Sprawdzałeś olej w skrzyni? Wymrugaj błędy skrzyni bo prawdopodobnie z nią coś jest nie tak.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 02-04-2013, 22:30   

Olej ładny czerwony i nie śmierdzi spalenizną? Konwerter nie wyje (szumi)?
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
byq69 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 2
Skąd: sdl
Wysłany: 02-04-2013, 23:17   

Przed chwilą ruszyłem po mieście i.. ku mojej uciesze wszystko wróciło do normy. Tak czy siak w tygodniu zostawię go u znajomego mechanika i jak już dowiem się co było to napisze. Pytanie do posiadaczy Galantów w tej wersji - czy to normalne, że przy zmianie biegów jest lekkie szarpnięcie? O ile przy płynnym dodawaniu gazu jest prawie nie odczuwalne to przy kicku już można poczuć mocniejsze szarpnięcie przy redukcji. Znajomy przejechał się moim Galantem i stwierdził, że to wina oleju w skrzyni i warto wziąć pod uwagę jego wymianę.

Jeszcze pytanie dodatkowe skoro już powstał temat a nie mogę znaleźć odp w sieci. Czy kick down ma różne poziomy redukcji? Zaobserwowałem, że czasami redukuje do 4000obrotów i ciągnie do 6000obrotów, a nieraz redukuje do 5000 i ciśnie do 7000. Od czego to zależy?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-04-2013, 23:22   

Cytat:
Znajomy przejechał się moim Galantem i stwierdził, że to wina oleju w skrzyni i warto wziąć pod uwagę jego wymianę.


I tutaj bym sie skupił na problemie , im cieplejszy olej to problem bedzie sie nasilał :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-04-2013, 23:24   

Może skrzynia potrzebuje resetu ECU AT gdyż ciągnąc inne auto mozliwe, że załapała jakieś informacje o większym obciązeniu i do tego się przuczyła. Można ściągnąc kleme z aku, przyuczyć obroty http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690 pojeździć trochę i sprawdzić jak jest ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-04-2013, 07:36   

olej obowiązkowo do wymiany
na forum jest opisane, jak to zrobić dynamicznie - czyli z wymianą całego oleju a nie tylko 4 litrów z skrzyni
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.