Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Diagnostyka i kasowanie błędów
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-09-2008, 13:36   [EAxx] Diagnostyka i kasowanie błędów

Podejrzewam, że temat mógł się już przewijać przez to forum. Próbowałem szukać ale znalazłem tylko to:
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=15

Otóż chciałbym sam diagnozować mojego misia. Od zakupu pali się w nim kontrolka od ECU. Możliwe, że zapaliła się po tym lekkim dzwonie w przód, albo jest problem z jakimś czujnikiem. W każdym razie, znalazłem jak samemu odczytać błędy przez zwarcie pinów, ale nie chciałbym czegoś uszkodzić.
W temacie powyżej pisano o takim testerze:
http://moto.allegro.pl/it...ylko_59_zl.html
Używał może ktoś z Was takie urządzenie?
Ewentualnie może posiada ktoś schmat interfejsu do OBD2 na USB lub COM?
Tylko potrzebne będzie jeszcze oprogramowanie.. Ale jakby miał odpowiedni soft, może mógłbym wyświetlać także aktualne parametry pracy silnika ;)
Domniewam, że w EA6A jest złącze OBD2? Jeśli się mylę to proszę o poprawienie.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 23-09-2008, 15:10   

ale konieczne ci diagnozowanie samemu ? mysle ze jak wszystko dobrze chodzi to nasze silniki w miskach sa niezle i nie trzeba w nich wiekszej ingerencji jak mi sie swiecila kontrolka silnika mój misiek tracil moc i niemial mocy pojechalem do servisu oni maja orginalne programy znaja sie na rzeczy podpieli sprawdzili ustawili i mija rok i nic sie niedzieje zaplacilem nie duzo zreszta opisalem to w poscie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9183
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-09-2008, 15:24   

No może nie muszę, ale lubię naprawiać to autko sam ;) No wiadomo, śą rzeczy które muszę zostawić specjalistom i jeśli nie będzie innego wyjścia to podepnę go pod komputer przy okazji sprawdzania geometrii.
 
 
jin 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6 '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 14
Skąd: PIOTRKÓW TRYB
  Wysłany: 23-09-2008, 15:41   

myślę że wszystkie odpowiedzi znajdziesz tutaj :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-09-2008, 16:02   

To widziałem, ale o interfejsach do ODB2 nic nie znalazłem...
 
 
jin 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 2.5 V6 '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 14
Skąd: PIOTRKÓW TRYB
  Wysłany: 23-09-2008, 17:27   

nie wiem może to Ci pomoże
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26373

ten temat był rozwijany na forum dogłębniej ale nie pamiętam gdzie

pozdrawiam
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-09-2008, 20:38   

Dużo szanujących się warsztatów posiada interfejsy OBD2 wraz z softem. Nie tylko ASO ma wyłączność posługiwania się komputerem. Być może ktoś z klubowiczów posiada logger na OBD2 ale kto? Tego nie wiem. Był topic o MMcd (dla wersji OBD1) a w nim przewinął się wątek OBD2. Tylko go znależć :wink: Jest w dziale Galant :arrow: E3x :arrow: gdzieś pod koniec.
_________________

 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2008, 08:26   

Podobno najlepszym programem jestEvoScan pojawiła się teraz wersja 2.5. Sam program nie jest drogi ale kabelek, który można zrobić samemu, albo jak ktoś ma kabelek ELM327 może spróbować od wersji 2.5 jest wsparcie tego interfejsu. Kabelek OpenPort1.3U musimy zaprogramować specjalnym wsadem pod EvoScan :)

EVOSCAN



Schemat prostego kabelka powinien działać ze starszymi modelami Mitsubishi



Schemat kabelka OpenPort1.3U Tactrix PDF
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-09-2008, 09:46   

Trawkins, a jak myślisz ten prosty kabelek zadziałałby z moim EA6A? Bo widzę, że schemat dość prosty ;)

[ Dodano: 24-09-2008, 10:13 ]
A tak w ogóle to czy mój galant obsługuje protokół OBD2?
Bo zastanawiam się nad kupnem tego testera:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=444733354
Na początek by wystarczył.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-09-2008, 11:24   

Tester wart ceny, jeżeli nagminnie wyskakują błędy a w dodatku jesteś noga z elektryki lub nie ma nikogo w twojej okolicy, kto mógłby zrobić taki kabel.
Choć przyznam, że będąc z Warszawy nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem mitsumaniaków mogących pomóc.
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-09-2008, 11:35   

Czy nagminnie jeszcze nie wiem. Dopiero kupiłem to auto. A tester przyda się, bo w rodzinie jest kilka aut :) Jeszcze można dokupić złączkę na OBD1, bo podobno ten tester obsługuje oba interfejsy. Noga całkowita nie jestem, ale nie mam sprzętu jak narazie. Rozglądałem się ostatnio za stacją lutowniczą z HotAir itd. Ale brak czasu, miejsca i z kasą krucho ostatnio. Ten prosty kabelek bez problemu bym zrobił, wycieczka na wolumen i pewnie wszytko bym dostał. Jak narzie nie mam nawet zwykłej lutownicy oporowej :| W ostateczności na wydziale mógłbym wykonać interfejs.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-09-2008, 12:41   

Też o tym myślałem. Dziś mam Palm'a wraz z kablem ręcznej roboty i wgląd w pracę silnika na bieżąco. Dodatkowo mogę opublikować wyniki na forum i dowiedzieć się co jest nie tak. tyle, że to OBDI. Przy OBDII jest więcej roboty z kablem. Chyba warto.
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-09-2008, 12:53   

A skąd mogę wziąć schemat kabelka PALM>OBD2? A jakiego softu używasz? Czy w przypadku OBD2 będzie to inny program?
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-09-2008, 13:06   

W tym temacie znajdziesz sporo informacji:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1370
_________________

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-09-2008, 16:33   

Dzięki za odpowiedzi :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.