Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w diagnozie Colta C50 1.5 92r
Autor Wiadomość
minciu 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Coupe 2.0 FX (97')
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 07-04-2013, 20:58   Pomoc w diagnozie Colta C50 1.5 92r

Witam,

Mam problem z coltem mojej siostry. Prawdopodobnie po odpaleniu nie działa ssanie.
Obroty w zimne dni zawsze oscylują około 1000rpm. Z tego co pamiętam to na zimno japońce zawsze miały w okolicy 2000rpm i z czasem opadały.

Tydzień temu nastąpiła totalna klęska, w aucie zapaliło się CheckEngine i samochód pracuje jakby w ogóle nie miał silnika krokowego. Musiałem podkręcić śrubkę na przepustnicy, delikatnie ją uchylając aby auto chciało jako-tako pracować. Bez tego zabiegu dławi się, prycha i gaśnie.

Wybłyskałem kody błędów i wyszło
14, 15 i 21..
Co ciekawe sprawdziłem rezystancję czujnika temperatury i wygląda OK. Na zimnym i ciepłym wartości miał zbliżone od tych z obrazka: http://coltmania.pl/download/file.php?id=5881

Zdjąłem również czujnik położenia przepustnicy i jego rezystancja zmienia się w miarę płynnie w całym zakresie..



ECU było już kiedyś naprawiane. Z pół roku temu były wykonywane poprawki... Czyli na dziś dzień ECU ponownie odmówiło posłuszeństwa?


Jeśli czeka mnie wymiana ECU to proszę, podpowiedzcie z jakiego innego auta jest szansa je dopasować? Wiem że musi być na wtrysku wielopunktowym, mieć zbliżoną pojemność i identyczne wtyczki od wiązki kablowej. Zastanawiałem się, który sterownik można dopasować z Hyundai'a?

Colty na dziś dzień wymierają śmiercią naturalną, więć poszukiwania sterownika z identycznego modelu raczej odpadają... prędzej się cały Colt rozłoży niż znajdę takie ECU od bliźniaka.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-04-2013, 07:41   

ten czujnik jest bardzo tani - zamiennik Autolog AS2069 kosztuje mniej niż 20 zł, więc warto podmienić
jednak!!! - rzadko się zdarza, żeby padły te 3 naraz, więc stawiam na ECU - wywala błędy czujników zasilanych na 5V, więc pewnie stabilizator 5V w nim pada - ten z kondensatorem 100uF
może znalazłbym ECU do C52, ale 8 zaworowego a pewnie macie 12v, bo to '92
jeśli chodzi o obroty, to 2000 może się zdarzyć przy -30 na dworze ale nie przy 0
1000-1400 to norma na ssaniu
także na 99% ECU do naprawy/wymiany
 
 
minciu 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Coupe 2.0 FX (97')
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-04-2013, 15:23   

A ten ECU z 8v jest szansa, że będzie działał w 12V??

I jak wygląda sprawa z Imobilajzerem? Był montowany w tych autach? Nię będzie problemów z odpalaniem??

[ Dodano: 08-04-2013, 18:20 ]
Powiedz mi jeszcze, silniczek krokowy też idzie z 5V czy z 12V? Bo mam wrażenie, że nie dochodzi do niego napięcie:) Tylko nie jestem pewien, który z tych pierdół pod maską to krokowiec.

Pod jednym czymś przy przepustnicy była długa sprężyna - zamocowane w poprzek auta. Parę centymetrów obok jest chyba silniczek krokowy ( na 100% silniczek ale nie jestem pewien czy krokowy). Nie kręcił się na biegu jałowym nawet przy włączonym silniku i zamkniętej przepustnicy.. silnik oczywiście tak traci obroty że gaśnie lub prawie gaśnie.

Trzeci gadżet przykręcony do przepustnicy to na 100% potencjometr przepustnicy. Jego sprawdzałem i chyba działa OK.To znaczy jego rezystancja się zmienia jak należy, tak samo jak rezystancja czujnika temperatury silnika.



ps. colt ma 66kw czyli 90KM czyli chyba 12V.
stojąc przed otwartą maską kable zapłonowe idą z rozdzielacza z lewej strony do świec przed silnikiem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-04-2013, 10:12   

12v na ECU z 8v odpali, ale nie będzie można sensownie jeździć
możemy się umówić, że jeśli auto nie będzie jeździć, to mi go odeślesz (a ja zwrócę pieniążki) - niestety koszty wysyłki w obie strony masz na własne ryzyko (czyli jeśli nie działa, to ich nie zwrócę)

immo nie było w tych Coltach
krokowiec jest na 5V zasilany - na przepustnicy wystaje takie czarne cosik na 2 kabelki, to jest krokowiec

90KM to 12v

zrób zdjęcie, to się wyjaśni wszystko
 
 
minciu 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Coupe 2.0 FX (97')
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10-04-2013, 18:23   

Dokopałem się dzisiaj do sterownika, jego numery to: 153010
https://www.google.com/se...,mod=1&ie=UTF-8

Sterownik jest podpinany na 3 wtyczki. Właśnie dostałem jeden zamówiony z neta. Miał być do mojego auta a okazał się zupełnie inny na 2 wtyczki. Taki na bank nie zadziała.. Zobacze jeszcze wpierw, czy uda mi się go odesłać na wymianę lub zwrot...

Jakby co to jestem wstępnie zainteresowany Twoim sterownikiem, jak nic mi nie znajdą. Jutro mam się dowiedzieć.

[ Dodano: 10-04-2013, 19:11 ]
ps. możesz mi jeszcze powiedzieć, co sądziesz o podmianie komputera na MD308311

Widzę że uchwyty i wtyczki ma takie jak mój. Jest to komputer z młodszych Coltów 1.3 12V i 16V... Swoją drogą jeśli młodsze Colty 12V i 16V miały wspólny sterownik, to może i ten do starego colta 1.5 8V jakoś da radę?

A może lepiej dobrać jakieś ECU z Hyundai'a? Lantry, Accent'a lub Pony?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-04-2013, 08:10   

minciu napisał/a:
A może lepiej dobrać jakieś ECU z Hyundai'a? Lantry, Accent'a lub Pony?
dokładnie - tylko od Pony możesz próbować
nie znam się tak dobrze na wszystkich ECU - ale szukaj takiego, jak masz

ten 2 wtyczkowy musisz zwrócić - w końcu nie pasuje

minciu napisał/a:
Jakby co to jestem wstępnie zainteresowany Twoim sterownikiem
to nie jest mój - kolega kiedyś miał takie auto i zostało skasowane - sterownik sobie zostawił
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.