W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
Wysłany: 30-03-2013, 01:42 [EA5A/W 2.5] Nierówna praca , nie domaga jeden gar na benzyn
Nie równo pracuje na benzynie, na zimnym silniku.Po rozgrzaniu i przejściu na lpg stabilizuje się i w miarę równo pracuje i znów po przełączeniu na benzynę spadają obroty pracuje gorzej trochę trzęsie silnikiem ,przetestowałem w czasie jazdy i np na piątym biegu 2500tys. obr.silnik ma lekka czkawkę na gazie jest to mniej odczuwalne dodam iż na kompie wyszło brak zapłonu na pierwszym cylindrze a ostatnio że sonda nie wiem z skąd tak rozbieżne diagnozy,dwóch różnych mechaników,w końcu zgłupiałem.Diagnozy fachowców i super fachowców,uszkodzony lub wypalony zawór sugestia jazdy na lpg,na 300%. moje podejrzenia uszkodzony wtryskiwacz benzynowy lub sonda ,która ma 8 tys. przebiegu.Może macie jakieś pomysły jak dojść co jest wadliwe zanim zdemontuje kolektor i zacznę sprawdzać ciśnienie. ,kopułka, kable ,świece itp sprawdzone
_________________ Kamil
Ostatnio zmieniony przez robertdg 19-05-2016, 19:07, w całości zmieniany 1 raz
Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
Wysłany: 30-03-2013, 08:50
Jak sciągasz kolektor to nie zawadzi sprawdzić ciśnienie spręzania, ale porządnie trzeba sprawdzić wtryskiwacze
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Auto: x5
Kraj/Country: Polska Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
Wysłany: 30-03-2013, 09:06
kamil73-73 napisał/a:
brak zapłonu na pierwszym cylindrze
pierwszy cylinder o ile pamiętam to ten z lewej strony przy chłodnicy lub z prawej bo środkowy to trzeci, wypnij wtyczkę przy pracującym silniku od wtryskiwacza, jeżeli nie będzie różnicy w pracy silnika lub minimalana masz winowajcę
Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 01-04-2013, 14:34
Zobacz jeszcze czy masz podobny nagar na wszystkich świecach.
Z tego co piszesz to przelewa ci na zamkniętej pętli. jeśli masz w lpg emulację sondy, to objawy by wskazywały na kulejącą lambdę.
Zacznij od wtryskiwacza, potem zobacz stan świec (czy wszystkie dostały sadzy), a na końcu wypnij lambdę i zobacz czy równiej jedzie.
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Sondy przed katami które wymieniałem w zeszłym roku sprawdziłem napięciowo i reagują bez problemu ,sterownik lpg pobiera dane z tej od strony chlodnicy.Więc błąd jest na lambdzie za katem,nie były nigdy wymieniane ,a czy one mają znaczący wpływ na pracę silnika __
[ Dodano: 01-04-2013, 18:35 ]
Poszedłem jeszcze raz oglądnąć świeczki które wstawiłem miesiąc temu i tylko jedna z nich na swoim obwodzie jest czarna.Jednak jak radzisz ,podmienić ten właśnie wtrysk czy wszystkie dać do czyszczenia Na razie nie mam informacji która firma w moich stronach wykonuje tą usługę profesjonalnie,prawie wszyscy reklamują się regeneracją dieslowych.Jutro też dowiem się ile kosztują nowe.
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-04-2013, 18:46
kamil73-73 napisał/a:
Sondy przed katami które wymieniałem w zeszłym roku sprawdziłem napięciowo i reagują bez problemu
Jaki test wykonałeś? Co znaczy reagują bez problemu? Trzeba sprawdzić korekty na LPG i PB i dopiero wtedy można mówić o prawidłowej pracy sond.
kamil73-73 napisał/a:
sterownik lpg pobiera dane z tej od strony chlodnicy
Sterownika nie interesują te dane. One są dla osoby ostawiającej gaz i w przypadku dwóch niezależnych banków muszą być podpięte obie sondy przed katami.
Sondy za katami mają nieznaczny wpływ na pracę silnika. Możesz je odpiąć i nie odczujesz różnicy.
U Ciebie szukałbym problemu w układzie WN i sprawdził palec rozdzielacza. Jeśli objawy nasilają się w danych warunkach może mieć to związek z kątem wyprzedzenia zapłonu. Jedyny sposób by powiedzieć coś konkretnego to zalogowanie pracy silnika i analiza parametrów w punkcie w którym występuje problem. Jeśli masz staga to będą też przydatne oscylogramy.
Tutaj masz przykład:
W lewym górnym rogu masz kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli drgania występują zawsze przy tym samym kącie to znaczy, że w jednym miejscu może być wypalony palec rozdzielacza. Ale tak jak pisałem, bez porządnej diagnostyki to można wróżyć z fusów lub strzelać w ciemno. A jeśli chodzi o błędy, to dopóki nie podasz konkretnych numerów błędów to nie będzie możliwości stwierdzić która sonda nie domaga i czy to wina sondy czy np prekatów.
To fakt masz rację ,palca i kopułki jeszcze nie oglądałem,odnosząc się do sond przed katami to w zeszłym roku przed wymiana wtrysków gazu dokładnie określono mi błędy dwóch sond przed katami wiec wymieniłem na dedykowane denso.Cała operacja kosztowała mnie 2000 tys. nie stwierdzono błędów montażowych instalacji landi renzo omegas .Teraz po pomiarach ciśnienia nastepne są do sprawdzenia wtryski benzynowe i kopułka z palcem.W tej chwili nie mogę pojechac na tak dokładną diagnostykę z wiadomych przyczyn .Koszt takiej diagnostyki jest nie mały bo 180 zł.za sam układ zapłonowy.Jeżeli po montażu zregenerowanych bądź wymienionych wtrysków dalej silnik będzie niedomagał w ostateczności pojade do tegoż serwisu/pomiar napięcia pracy sond,, przy wolnych obrotach do 0,6 V przy zwiększeniu obr. ,,do 1v także wiem że w ogole pracują /Mam jeszcze pytanko co do elm 327 czy w cenie 59 zł.odczyty jakie uzyskam będą wiarygodne.
[ Dodano: 01-04-2013, 21:01 ]
Przy uszkodzonym palcu i kopułce nie palił by też na gazie ,powtarzam łapie 40st zchodzi na lpg i stabilizują się obroty a gary wszystkie palą
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-04-2013, 22:54
kamil73-73 napisał/a:
wymiana wtrysków gazu dokładnie określono mi błędy dwóch sond przed katami wiec wymieniłem na dedykowane denso
Trudno powiedzieć, czy rzeczywiście były padnięte.. Często przyczyną tych błędów jest LPG.
kamil73-73 napisał/a:
Mam jeszcze pytanko co do elm 327 czy w cenie 59 zł.odczyty jakie uzyskam będą wiarygodne.
Oczywiście że tak, on nie mierzy tylko odczytuje to co zmierzył ECU. Ten film przedstawia właśnie wykresy z elm-a.
kamil73-73 napisał/a:
Jeżeli po montażu zregenerowanych bądź wymienionych wtrysków dalej silnik będzie niedomagał w ostateczności pojade do tegoż serwisu/pomiar napięcia pracy sond,, przy wolnych obrotach do 0,6 V przy zwiększeniu obr. ,,do 1v
ELM pokaże pracę wszystkich 4 sond.
kamil73-73 napisał/a:
Przy uszkodzonym palcu i kopułce nie palił by też na gazie ,powtarzam łapie 40st zchodzi na lpg i stabilizują się obroty a gary wszystkie palą
Wtryskiwacze też łatwo wykluczyć. Trzeba sprawdzić jakie są korekty na poszczególnych bankach- też pokaże to ELM. Jeśli banki będą znacząco odbiegały to możesz zamienić wtryskiwacze stronami- czyli 1 z 2, 3 z 4 i 5 z 6. Jeśli korekty zamienią się między bankami to będzie potwierdzenie że wina wtryskiwaczy. Ja bym kupił zestaw wtryskiwaczy z auta bez LPG z w miarę niskim przebiegiem. To część, która w galancie raczej się nie psuje. Zapytaj Danino88 czy ma jakieś ze sprawdzonego silnika, który równo pracował.
Przede wszystkim na początek musisz sam odczytać błędy. Ja na Twoim miejscu dawno bym kupił tego elma. Urządzenie banalne, ale do diagnostyki silnika z obdII niezastąpione. Głównie dzięki wykresom z czujników. Same błędy niewiele mówią o stanie innych komponentów, bo dopóki odczyty są w granicy błędu to zwykły skaner nic nie pokaże.
[ Dodano: 01-04-2013, 22:55 ]
kamil73-73 napisał/a:
Przy uszkodzonym palcu i kopułce nie palił by też na gazie ,powtarzam łapie 40st zchodzi na lpg i stabilizują się obroty a gary wszystkie palą
No to też nie do końca tak. Możliwe, że problemy się na siebie nałożyły. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że silnik na LPG pracuje na innym kącie wyprzedzenia zapłonu. Ten uszkodzony wtryskiwacz jest też prawdopodobny.
Czekam na elma i wtryskiwacze,także w czwartek sądny dzień .Na bieżąco więc podam wyniki czy ogarnąłem problem
[ Dodano: 06-04-2013, 17:56 ]
Na początek chciałem podziękować Owczarowi za pomoc i zaangażowanie,przy okazji i ja poszerzyłem swoją wiedzę.Po zakupie używanych wtrysków/szt 3/ zmontowałem wszystko do kupy i na wszelki wypadek zamieniłem też kable wn 1go cyl z 2 aby wyeliminować ostatecznie błąd tego cylindra i odpąliłem motor.I po problemie ,silniczek na wolnych równo bez drgań pracuje komplecik cylinderków.Jazda próbna ok aż trudno opanować auto.Dodam że oszczędziłem na całej operacji nie regenerując wtrysków /50pln szt/a kupując używki szt3/90pln/.Dla mnie jak regenerować to komplet a to już 300pln.Wymieniłem wszystkie od grodzi także zostały mi 2 w zapasie.Mała diagnostyka wykazała błąd grzałki za katem oczywiście też od grodzi nie wiem czy ją wymieniać czy można tak jeżdzić.Podsumowując to wszystko to wnioski są takie <buda zgnije a silnik przeżyje następną <
Auto: Sigma kombi Galant kombi
Kraj/Country: Polska Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 197 Skąd: Łódź
Wysłany: 21-04-2013, 22:20
Owczar napisał/a:
Tutaj masz przykład: ...
W lewym górnym rogu masz kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli drgania występują zawsze przy tym samym kącie to znaczy, że w jednym miejscu może być wypalony palec rozdzielacza. Ale tak jak pisałem, bez porządnej diagnostyki to można wróżyć z fusów lub strzelać w ciemno. A jeśli chodzi o błędy, to dopóki nie podasz konkretnych numerów błędów to nie będzie możliwości stwierdzić która sonda nie domaga i czy to wina sondy czy np prekatów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony. Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.