Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Niska temperatura silnika oraz falujące obroty.
Autor Wiadomość
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-04-2013, 00:31   [EA2A/W 2.0] Niska temperatura silnika oraz falujące obroty.

Witam,


to mój pierwszy post choć forum czytam od dawna.. Dziś zakupiłem Galanta 2.0 z LPG i mam z nim tylko dwa problemy.

1. Być może błahy ale podczas jazdy wskazówka nie dochodzi do połowy skali - po Colcie CA i Lancerze CB jestem przyzwyczajony do wręcz przybitej gwoździem na połowie wskazówki. Nie wiem czy tak powinno być czy nie.. Gal ma klimatyzacje automatyczną, po wyłączeniu jej (bo po co skoro jest taka temperatura) i ustawieniu nawiewu np na 25 stopni leci zimne powietrze, czasem na początku zdarzy się że ciepłe ale to od humoru zależy.. Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. Czy to działa na zasadzie regulacji temp nawiewu jak w wersjach bez klimatyzacji? Niebieskie - czerwone pole, coś jakby skala procentowa?

2. To falujące obroty na LPG. Ale tylko na wolnych, w trakcie jazdy praktycznie nie ma różnicy w mocy, troszkę sporo mi spalił - 12 litrów ale większość po autostradzie w granicach 140 km/h więc to tym tłumacze. Mam jeszcze podejrzenie i prawie jestem go pewien ale chciałbym potwierdzenia .... Łącznik elastyczny układu wydechowego (ten element z siatki) został wymieniony ale... zaciśnięty opaskami a nie wspawany przez co jest nieszczelność. W Colcie skutkowało to wzrostem spalania znaczym, zapalającym się CE - generalnie chodziło zdaję się o Lambdę. Tu nie znam konstrukcji... Czy może mieć to wpływ?


Jak się tylko ogarnę po zakupie - bo właśnię wróciłem do domu to założe temat nowego Gala.


Pozdrawiam i dziękuję z góry za podpowiedzi
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-04-2013, 00:36   

Łysy88 napisał/a:
1. Być może błahy ale podczas jazdy wskazówka nie dochodzi do połowy skali - po Colcie CA i Lancerze CB jestem przyzwyczajony do wręcz przybitej gwoździem na połowie wskazówki. Nie wiem czy tak powinno być czy nie.. Gal ma klimatyzacje automatyczną, po wyłączeniu jej (bo po co skoro jest taka temperatura) i ustawieniu nawiewu np na 25 stopni leci zimne powietrze, czasem na początku zdarzy się że ciepłe ale to od humoru zależy.. Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. Czy to działa na zasadzie regulacji temp nawiewu jak w wersjach bez klimatyzacji? Niebieskie - czerwone pole, coś jakby skala procentowa?


Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany . Drugi problem zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i ponownym nauczenia ECU obrotów.


http://allegro.pl/mitsubi...i3126882562.htm
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-04-2013, 00:43   

deejay napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
1. Być może błahy ale podczas jazdy wskazówka nie dochodzi do połowy skali - po Colcie CA i Lancerze CB jestem przyzwyczajony do wręcz przybitej gwoździem na połowie wskazówki. Nie wiem czy tak powinno być czy nie.. Gal ma klimatyzacje automatyczną, po wyłączeniu jej (bo po co skoro jest taka temperatura) i ustawieniu nawiewu np na 25 stopni leci zimne powietrze, czasem na początku zdarzy się że ciepłe ale to od humoru zależy.. Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok. Czy to działa na zasadzie regulacji temp nawiewu jak w wersjach bez klimatyzacji? Niebieskie - czerwone pole, coś jakby skala procentowa?


Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany . Drugi problem zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i ponownym nauczenia ECU obrotów.


http://allegro.pl/mitsubi...i3126882562.htm



Dam radę sam wymienić termostat? Mam kanał i trochę zacięcia technicznego, colta rozebralem i złożyłem kilka razy ;)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-04-2013, 00:54   

Łysy88 napisał/a:
Dam radę sam wymienić termostat? Mam kanał i trochę zacięcia technicznego, colta rozebralem i złożyłem kilka razy ;)


Masz dwie śrubki przed sobą , spokojnie dasz rade , tylko pamiętaj o odp. układu i uzupełnieniu płynu w zbiorniczku po włączeniu wentylatorów.
Daj znac po wymianie czy wszystko ok .
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-04-2013, 00:58   

deejay napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Dam radę sam wymienić termostat? Mam kanał i trochę zacięcia technicznego, colta rozebralem i złożyłem kilka razy ;)


Masz dwie śrubki przed sobą , spokojnie dasz rade , tylko pamiętaj o odp. układu i uzupełnieniu płynu w zbiorniczku po włączeniu wentylatorów.
Daj znac po wymianie czy wszystko ok .



Tak sobie myślę że to może mieć też wpływ na lpg i spalanie... Teoretycznie przecież LPG potrzebuje jakiejś tam temperatury. Wolne obroty na benzynie są ok zupełnie.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-04-2013, 01:03   

Łysy88 napisał/a:
Tak sobie myślę że to może mieć też wpływ na lpg i spalanie... Teoretycznie przecież LPG potrzebuje jakiejś tam temperatury. Wolne obroty na benzynie są ok zupełnie.


Niedogrzany silnik , tu masz odpowiedz dużego zużycia paliwa .
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-04-2013, 01:06   

deejay napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Tak sobie myślę że to może mieć też wpływ na lpg i spalanie... Teoretycznie przecież LPG potrzebuje jakiejś tam temperatury. Wolne obroty na benzynie są ok zupełnie.


Nie dogrzany silnik , tu masz odpowiedz dużego zużycia paliwa .



Ten łącznik elastyczny i tak wymienie na taki jak powinien być. Chce troche ciszy w aucie :) Wymienię termostat, przeczyszczę przepustnicę, i pospawam układ wydechowy a na koniec pojade na regulacje LPG. W sumie nie wiem kiedy ktoś tam zaglądał.


Dzięki deejay za pomoc!
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-04-2013, 07:37   

deejay napisał/a:
Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany .


A skąd te 100%?

Łysy88 napisał/a:
Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok.


Gdyby termostat był walnięty, to i przy ustawieniu 30 nie byłoby różnicy. Pytanie dokąd dochodzi ta wskazówka? W galancie EA zawsze jest minimalnie poniżej połowy.
Ja bym sprawdził jeszcze rurkę od klimatronika czy się nie zsunęła. Opis można znaleźć na forum.

A łącznik koniecznie do spawania.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-04-2013, 07:56   

Łysy88 napisał/a:
Ten łącznik elastyczny i tak wymienie na taki jak powinien być. Chce troche ciszy w aucie
Zespawaj ten łacznik przy okazji zerknij czy redukcja dwururki do pojedyńczej nie jest popękana przy spawie, w razie niepewności trzeba poprawić spoine bo to newralgiczny punkt wydechu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-04-2013, 09:07   

robertdg napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Ten łącznik elastyczny i tak wymienie na taki jak powinien być. Chce troche ciszy w aucie
Zespawaj ten łacznik przy okazji zerknij czy redukcja dwururki do pojedyńczej nie jest popękana przy spawie, w razie niepewności trzeba poprawić spoine bo to newralgiczny punkt wydechu



Przy prędkości 140 km/h potrafi być troszkę ponad 1/3 skali
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-04-2013, 10:18   

Podepne się pod temat..
Mam podobne objawy, też mi słabiej grzeje ale do tego mam dziurkę w chłodnicy więc obstawiam zapowietrzony układ. Jak jeżdzę wolno to samochód lepiej grzeje, na autostradzie muszę na 26st podjkrecać. A obstawiam też radio.. które nagrzewa sie i powoduje przekłamanie climatronica, na krótkiej trasie nie zdarzy sie może tak radio rogrzać i jest ok.
Termostat i tak wymienie przy okzaji chłodnicy,
Który termostat lepszy ten co Bartek podał

http://allegro.pl/show_item.php?item=3126882562

czy ten

http://allegro.pl/termost...3155078704.html
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-04-2013, 10:26   

Ciężko powiedzieć :) Mogę napisać tylko tyle, że na HKT trochę jeździłem i działał jak należy ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-04-2013, 15:13   

A ja jeżdżę na VERNET już z 1,5 roku i tez jest wszystko git :wink:
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-04-2013, 21:03   

Owczar napisał/a:
deejay napisał/a:
Uszkodzony termostat na 100% , do wymiany .


A skąd te 100%?

Łysy88 napisał/a:
Kiedy ustawie bliżej 30 to już jest w miarę ok.


Gdyby termostat był walnięty, to i przy ustawieniu 30 nie byłoby różnicy. Pytanie dokąd dochodzi ta wskazówka? W galancie EA zawsze jest minimalnie poniżej połowy.
Ja bym sprawdził jeszcze rurkę od klimatronika czy się nie zsunęła. Opis można znaleźć na forum.

A łącznik koniecznie do spawania.


Mój mechanik po dzisiejszej wizycie też powiedział że na jego oko to termostat. Silnik nie może dogrzać do właściwej temperatury ale już 65-70 stopni pozwala nagrzać kabinę. Dziś nie miałem kiedy ale jutro po kolei wszystko robię. O 8 spawają wydech (okazało się że łącznik elastyczny to jedno a sama rura też albo do połatania albo do wymiany), umówiony też jestem z gaziarzem na serwis i ustawienie LPG.
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 11-04-2013, 21:30   

U mnie też wskazówka nie dochodzi idealnie do połowy.
Wymieniony termostat, czujnik na ECU i na zegary.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.