Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Swiezy miskomaniak potrzebujePomocyPrzy radiu i nie ty
Autor Wiadomość
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-01-2007, 23:05   [ALL] Swiezy miskomaniak potrzebujePomocyPrzy radiu i nie ty

Dane techniczne Colta
’95 rok 1.6 16V 116KM (chyba 116 KM bo z tego co czytalem to była wersja 113 KM)

Witam jak juz napisalem w dziale "chce kupic" niedawno (dwa dni temu) stalem sie posiadaczem granatowego colcika. W zwiazku z tym przenosze sie z pisaniem postow do dzialu FAQ i TECHNICZNE:)
Wiec mam problem w zakupionym colcik gdyz byl bez radyjka. Wynalazlem w domu jakiegos starego PIONNERA na kasety i wziolem sie do podlaczania. Po chwili zorietnowalem sie ze liczba kabelkow w wiazce z cota nie odpowiada liczbie kabelkow we wtyczce radia (odpowiednio 11, 10) plus dwa wychodzace z colta kabelki uziemienia i antena. a wiec zaczalem ja metoda prob i bledow podlanczanie owych kabelkow zwierajac je po kolejiJ (stacyjka była wylaczona) ku mojemu zdziwieniu lecz nie przeszkadzajac sobie zupelnie w pracyJ co chwile colcik wariowa. Tzn to zapalila mu się deska rozdzielcza, to z tylnych glosnikow „zacharczalo”, to wlaczyla się lampka w podsufitce, to zegarek zgasl. Troche zniechecony bezoowcnym podlaczaniem radyjka dalem sobie na spokoj. Lecz gdy wzialem się za jazde spostrzeglem ze nie dziala zegarek i to wlasnie warjujace swaitelko w podsufitce. Czy wiecie może co jest powodem tej awarii (mam nadzieje ze to tylko bezpiecznik bo czytalem ze jest on jeden do wlasnie tych dwoch rzeczy)? Jeśli jest to bezpiecznik to gdzie go mogę wymienic bo wiem ze sa dwie skrzynki z bezpiecnzikami jedna pod maska druga chyba w kabinie i nie bardzo wiem gdzie się za to zabrac. I w koncu jak by to okazal się bezpiecznik to czy mozecie pomoc w podlaczeniu radyjka. Który kabelek do czego, bo kolory z kabelkow z kostki nie bardzo pasuja do kolorow kabelkow w colciku.

I jeszcze jedno pytanie w wyposazeniu jest zamek centralny lecz niestety i on lekko nawala gdyz od strony kierowcy gdy zamykam/otwieram kluczykiem (brak pilota) to zamykaja/otwieraj się jedynie drzwi od kierowcy a gdy przejde na druga strone i zamkne/otworze od strony pasazera to zamykaja/otwieraja się wszystkie drzwi. Czy może to być spowodowane ta awaria przy podlaczaniu radia czy jest to cos bardziej powaznego?

I tak zupelnie z innej beczki czy zewnetrzne lusterka w misku sa podgrzewane (na lusterkach jest symbol podobny do symbolu z przycisku do ogrzewania tylnej szyby) jeśli sa to jak się wlacza to ogrzewanie albo jak sprawdzic czy ono faktycznie jest?

Jeśli cos opisalem nie jasno to piszcie będę opisywal dalej, jeśli zdjecia kabelkow z colta i przy radyjku by pomogly to napiszcie to zrobie je i wkleje.

Z gory dzieki za pomoc mam nadzieje ze nikogo nie zanudzilem tym przydlugim tematem ale jestem poczatkujacym miskomaniakiem i nie bardzo się jeszcze na tym znam.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 09-01-2007, 23:24   

konrad1704 napisał/a:
przenosze sie z pisaniem postow do dzialu FAQ i TECHNICZNE
W FAQ sa odpowiedzi na najczęściej zadawane pyatania i raczej rozwiązania problemów, ale jak masz coś ciekawego do napisania i podzielenia się wiedzą to zapraszam. W technicznym pytać można.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
McDoune 
Mitsumaniak
Czarny Mesjasz :)


Auto: RL1, EA5W; GC8 GT; V70T5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 2921
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2007, 23:38   

konrad1704 napisał/a:
Dane techniczne Colta
’95 rok 1.6 16V 116KM (chyba 116 KM bo z tego co czytalem to była wersja 113 KM)


113 KM :mrgreen:

konrad1704 napisał/a:
Witam jak juz napisalem w dziale "chce kupic" niedawno (dwa dni temu) stalem sie posiadaczem granatowego colcika. W zwiazku z tym przenosze sie z pisaniem postow do dzialu FAQ i TECHNICZNE:)


GRATULACJE :mrgreen:

konrad1704 napisał/a:
Wiec mam problem w zakupionym colcik gdyz byl bez radyjka. Wynalazlem w domu jakiegos starego PIONNERA na kasety i wziolem sie do podlaczania. Po chwili zorietnowalem sie ze liczba kabelkow w wiazce z cota nie odpowiada liczbie kabelkow we wtyczce radia (odpowiednio 11, 10) plus dwa wychodzace z colta kabelki uziemienia i antena. a wiec zaczalem ja metoda prob i bledow podlanczanie owych kabelkow zwierajac je po kolejiJ (stacyjka była wylaczona) ku mojemu zdziwieniu lecz nie przeszkadzajac sobie zupelnie w pracyJ co chwile colcik wariowa. Tzn to zapalila mu się deska rozdzielcza, to z tylnych glosnikow „zacharczalo”, to wlaczyla się lampka w podsufitce, to zegarek zgasl. Troche zniechecony bezoowcnym podlaczaniem radyjka dalem sobie na spokoj. Lecz gdy wzialem się za jazde spostrzeglem ze nie dziala zegarek i to wlasnie warjujace swaitelko w podsufitce. Czy wiecie może co jest powodem tej awarii (mam nadzieje ze to tylko bezpiecznik bo czytalem ze jest on jeden do wlasnie tych dwoch rzeczy)? Jeśli jest to bezpiecznik to gdzie go mogę wymienic bo wiem ze sa dwie skrzynki z bezpiecnzikami jedna pod maska druga chyba w kabinie i nie bardzo wiem gdzie się za to zabrac. I w koncu jak by to okazal się bezpiecznik to czy mozecie pomoc w podlaczeniu radyjka. Który kabelek do czego, bo kolory z kabelkow z kostki nie bardzo pasuja do kolorow kabelkow w colciku.


u mnie na szczęście kabelki były opisane, ale jak nie wiedziałem co i jak w poprzedim autku to kupiłem radio i zamontowali mi je w sklepie :twisted: a ja się oddaliłem z godnością, tłumacząc się koniecznością dokonania jeszcze innych zakupów. Byłem na prawdę dumny z tego rozwiązania problemu :mrgreen:
konrad1704 napisał/a:
I tak zupelnie z innej beczki czy zewnetrzne lusterka w misku sa podgrzewane (na lusterkach jest symbol podobny do symbolu z przycisku do ogrzewania tylnej szyby) jeśli sa to jak się wlacza to ogrzewanie albo jak sprawdzic czy ono faktycznie jest?


są pod jednym przyciskiem z podgrzewaniem tylniej szyby. Najlepiej to widać przy deszczu, krople szybko znikają (jeszcze lepszy byłby mróz, ale takowego chwilowo brak :| )

Cytat:
Z gory dzieki za pomoc mam nadzieje ze nikogo nie zanudzilem tym przydlugim tematem ale jestem poczatkujacym miskomaniakiem i nie bardzo się jeszcze na tym znam.
Pozdrawiam


również pozdrawiam
_________________
:king: Zwycięzca Pierwszej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:

:king: Zwycięzca Czwartej Edycji Typera Mitsumaniaków :king:
 
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 09-01-2007, 23:43   

Zjarałeś bezbiecznik od oświetlenia. Pod ten sam bezbiecznik podpięty jest jeszcze zegarek. W CJ0 jeszcze jest podpięta pamięć kilometrów dziennych i po otworzeniu drzwi sie kasuje dorobek na nim. U Ciebie pewnie sie kasuje zegarek po otworzeniu drzwi i gaśnie podświetlenie. W CJ0 ten bezpiecznik jest pod maską. Symbol na obudowie bezpieczników jest dość wymowny :wink:
 
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-01-2007, 00:01   

Dzieki za szybkie odpowiedzi.

Co do lusterek to bede musial sie przyjrzec ale to faktycznie tzreba czekac na odpowiednie warunki. Wlasnie u mnie kabelki nie sa opisane a do serwisu nie bardzo che jechac gdyz jest to naprawde stare radio i nie wiem na ile je bede montowal, zreszta myslalem ze moze jest na to jakis prosty klucz, tzn bialy do bialego, zielony do niebieskiego i gitara.
Z tymi Km troche mnie zasmuciles, juz nawet nie chodzi ze jest to brak (tylko/az) 3KM ale poprostu zlosc ze koles nabil mnie w butelke.

co do

krzyś78 napisał/a:
Zjarałeś bezbiecznik od oświetlenia. Pod ten sam bezbiecznik podpięty jest jeszcze zegarek. :wink:


to kamien spadl mi z serca bo myslalem ze na starcie narobilem sobie klopotow

krzyś78 napisał/a:
W CJ0 jeszcze jest podpięta pamięć kilometrów dziennych i po otworzeniu drzwi sie kasuje dorobek na nim. U Ciebie pewnie sie kasuje zegarek po otworzeniu drzwi i gaśnie podświetlenie. :wink:


NIe bardzo wiem co to za licznik bo jedyne dwa jakie widze to sa mechanizne: jeden ogolny, i jeden taki co sobie mozna go kasowac. nie bardzo wiem co to jest pamiec kilometrow dziennych. A co do zegarka to wogole sie nie swieci takze nawet nie wiem czy sie kasuje czy nie.

krzyś78 napisał/a:
W CJ0 ten bezpiecznik jest pod maską. Symbol na obudowie bezpieczników jest dość wymowny :wink:


Zagladalem juz niesmialo pod maske ale tam zamiast symboli sa tylk napisy ktore nie bardzo mi cos mowia. jutro jeszcze to sprawdze i postaram sie pstryknac fotke.

A moze macie jeszcze pomysly co moze byc z tym zamkiemo ktry pytalem przy okzaji postu z radyjkiem?

Dzieki
Pozdrawiam
 
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 10-01-2007, 00:22   

Miałem to samo. Przy podłaczaniu radia spaliłem ten bezpiecznik. U mnie jest on razem z bezpiecznikiem od "piszczałki ostrzegającej o niewyłączonych światłach po wyjęciu kluczyka" :wink: Są jakimś plastikiem połączone.
No właśnie. Te dwa liczniki w CJ0 są elektroniczne i ten który można kasować, kasował się sam po otwarciu drzwi. A podświetlenie w zegarku włączało sie po zamknięciu drzwi.
 
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2007, 11:44   

Odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz:
- TUTAJ
- I TU
Swoją drogą dodam tylko, że najlepiej jest podłączyć wszystkie kable do standardowej kostki ISO, wtedy przy zmanie radia po prostu tylko wypinasz kostkę.
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10-01-2007, 15:18   

krzyś78 napisał/a:
A podświetlenie w zegarku włączało sie po zamknięciu drzwi.


u mnie podswietlenie zegarka nie wlacza sie wogole. jest caly czas ciemno.
Czy ktos moglby napisac gdzie moge znalezc ten bezpiecznik od swiatelka w kabinie i zegarka

bo jak napisal krzyś78
krzyś78 napisał/a:
W CJ0 ten bezpiecznik jest pod maską. Symbol na obudowie bezpieczników jest dość wymowny :wink:


a ja nie moge tam go odnalezc gdyz zamiast symboli mam jakies napisy, zreszta pod maska sa dwie skrzynki z bezpiecznikami po prawej stronie (mniejsz) i po lewej (wieksza).
j
krzyś78 napisał/a:
Te dwa liczniki w CJ0 są elektroniczne i ten który można kasować, kasował się sam po otwarciu drzwi.


Niechcialem teo robic ale musze bo chyba sie nie rozumiemy porownam swoje liczniki do licznkow np. w wodomierzu. U mnie na desce sa one takie same jak w wodomierzu wlasnie, kreca sie cyferki i pokoleji przeskakuja na wyzsza takze nic sie po otwarciu drzwi nie moze samo skasowac.

slo_mo napisał/a:
Odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz:
- TUTAJ
- I TU


przejrzale te dwa linki i niestety nie znalazlem tam nic co moglo bymi poco przy rozwiazniu mojego problmu. Owszem tematy radyjek ale to nie to.

slo_mo napisał/a:

Swoją drogą dodam tylko, że najlepiej jest podłączyć wszystkie kable do standardowej kostki ISO, wtedy przy zmanie radia po prostu tylko wypinasz kostkę.


A ta kostka to ma byc taka do mistubishi czy taka do pionnera, czy moze jest to jeszcze jakas standardowa kostka ISO do ktorej sa potem przejsciowki na rozne rodzaje radyjek. bo jak bedzie mistubishi to nie bedzie pasowac do wszystkich radyjek a jak bedzie pasowac do pionnera to jest szansa ze podlaczajac inne radio bedzie trzeba zmieniac kostke. Takze jak to rozwiazac zeby nie bylo problemu przy pozniejszej zmianie sprzetu. no i skad bede wiedzial jak podlaczyc kabelki do tej kostki ISO.

I jeszcze raz prosze o pomoc zwiazana z centralnym zamkiem. czy to jest rowniez wina bezpiecznikow? czy jakis mechanizm szlag trafil? (Opis awarii zamka jest opisany w pierwszym moim poscie)

Dzikei pozdrawiam
 
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 10-01-2007, 23:27   

konrad1704 napisał/a:
krzyś78 napisał/a:
Te dwa liczniki w CJ0 są elektroniczne i ten który można kasować, kasował się sam po otwarciu drzwi.



Niechcialem teo robic ale musze bo chyba sie nie rozumiemy porownam swoje liczniki do licznkow np. w wodomierzu. U mnie na desce sa one takie same jak w wodomierzu wlasnie, kreca sie cyferki i pokoleji przeskakuja na wyzsza takze nic sie po otwarciu drzwi nie moze samo skasowac.


Doskonale rozumiem. Napisałem we wcześniejszym poście,że U MNIE w CJ0 się kasuje, ale ja mam elektroniczny licznik i ten który sie kasował nazwałem dziennym. I wiem też,że w CA0 jest "zwykły" jak w wodomierzu :wink: To było tylko nawiązanie jakie jeszcze wodotryski wystąpiły u mnie w wyniku tej samej usterki.

Kwestia kostki ISO. Zasadniczo jest to znormalizowane złącze. Fabryczne radia VW mają tylko zamienione plusy bo w kostce są dwa. Ale fabrycznie są na ISO kostce co jest niewątpliwym plusem. Zmieniając radio wystarczy przepiąć plusy. Inne marki samochodowe wymyśliły sobie własne złącza. Mitsubischi też niestety. Na szczeście w sklepach za kilka dych są przejściówki z firmowych złączy do ISO. Oczywiście rozumiem,że nie masz wcale kostki tylko kabelki. W takiej sytuacji od razu lepiej jest założyć kostke ISO, bo zaoszczędzone pieniądze na przejsciówce można zainwestować w "specjaliste" :wink: znaczy elektryka w zakładzie sie tym zajmującym. No chyba,że bedziesz chciał kiedyś założyć oryginalne radio Mitsubishi. Ewentualnie jakiś posiadacz CA0 mógłby Ci opisać całą kostke,czyli co gdzie wpiąć. Gdybym miał więcej czasu to bym to sprawdził u siebie. Ale no niestety...widzisz o której pisze. Chroniczny brak czasu.
 
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-01-2007, 10:04   

Dzieki krzyś78 za wyczerpujaca odpowiedz.
na kabelkach wychodzacych z colta faktycznie brak kostki mam tylko kostke wpieta w radio i z tej kostki w radiu wychodza kawalki kolorowych kabelkow i generalnie myslalem o tym zeby jakos polaczyc te kabelki coltowe z tymi co z radia wychodza. ale nie wiem czy ktos z forumowiczu opisze mi jak to powinno wygladac. chyba bede musial sie jednak zdecydowac siue na ta kostke ISO i potem na przejsciowke do posiadanego radia.


A czy krzyś78 moglbys napisac gdzie u Ciebie byl bezpiecznik odpowiedzialny wlasnie za ta czesc elektryki i czy moj problem z zamkiem centralnym jest spowodowany rowniez prze spalony bezpiecznik?

Dzieki
Pozdrawiam
 
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 11-01-2007, 11:08   

Jeżeli założysz ISO nie będziesz miał problemu. Większość sprzętu jednak jest z tym złączem.
Bezpiecznik u mnie jest pod maską. W 1.3 jest za lewym światłem za akumulatorem. W 1.6 jest odwrotnie i masz pewnie akumulator za prawym światłem. W CJ0 bezpiecznik jest połączony takim plastikowym elementem z innym bezpiecznikiem (opisywałem wyżej). Nie gwarantuje jak jest u Ciebie,ale zobacz wszystkie bezpieczniki w tej puszce. Zobacz 10 amperowe. Jak wyciągniesz będzię przecież widać.
 
 
 
konrad1704 
Mitsumaniak


Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 1002
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-01-2007, 11:22   

Umnie jak juz psialem wczesniej sa dwie skrzynki z bezpiecznikami: jedna mniejsza patrzac stojac przodem do samochodu po lewej stronie i wieksza z prawej strony za akumulatorem. Na razie popatrze te 10 amperowe i mioze to wystarczy. nie bede musial dlubac wszystkich.
dzieki
pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.