Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Naprawa i konserwacja ramy
Autor Wiadomość
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-05-2013, 18:42   [2.5 TD] Naprawa i konserwacja ramy

Witam Maniaków;)
Panowie rozpoczynam prace związane z naprawą i konserwacją ramy i mam pytanie. Oczyszczac ramę będe "ręcznie", czyli bez piaskowania. Jakich sprawdzonych srodków użyc aby ta konserwacja miała sens. Chciałbym aby ktos opisał od jakiego srodka zacząc i na jakim skączyc uwzględniając również wnętrze ramy(czym najlepiej to wnętrze wyczyscic). Ostatnie z moich pytań czy ktos stoswoał srodek Fertan.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 15-05-2013, 20:17   

W większości przypadków ramy nie da się wyczyścić. Należy ją rozpruć do przekroju ceowego tam gdzie przegniła, wyczyścić od wewnątrz i a jeśli grubości blachy już nic nie zostanie to zrekonstruować używając dociętych odpowiednio fragmentów z blachy 3 mm. Rama gnije od środka. Najczęściej jest wewnątrz wypełniona mieszaniną piasku, płatków rdzy i wszelkich szczątków. By ją wyczyścić trzeba ją rozcinać.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 15-05-2013, 20:17   

Fertan nie jest zły tylko trzeba go stosować jak jest w instrukcji musi dobrze wejść w reakcję a później trzeba go zmyć wodą ...jedyne jego wady to cena i chyba to ,że jest trochę przereklamowany. Działanie jest podobne do Polskiego cortanina który kosztuje 1/10 fertana.
Experymentowałem z Brunoxem , motipem , R-stopem itp. i powiem Ci tak jeśli masz zamiar robić bez piaskowania to czy to fertan czy coś innego to i tak wszystko zależy od dokładnego oczyszczenia powierzchni. Wydrzeć, wymyć odtłuścić.
Dla mnie np. do zaprawek na karoserii idealnie pasuje R-stop bo można go szybko pokrywać podkładem. Brunox np. w miejscach gdzie nie ma rdzy nie wiąże się i odpada więc jego działanie jest takie sobie no i schnie strasznie długo. Już bardziej przemawiają do mnie preparaty na wodzie typu fertan czy cortanin bo resztę zmywasz przed pokryciem podkładem wodą(pozostaje tylko związek preparatu z rdzą).
Po tym jak nałożysz ten podkład reaktywny na to podkład epoxydowy i ja bym to pokrył akrylowym odpuszczając sobie wszelakie baranki. Przeciwny jestem raczej farbom epoxydowym czy poliuretanowym bo to raczej na wypiaskowane rzeczy i czyste.
Ja w tym roku będę bawił się z zaprawkami na ramie z cortaninem .
Musisz się liczyć z tym ,że i tak co roku trzeba zajrzeć oskrobać i zrobić zaprawki.
W środek ramy fluoidol po dokładnym wypłukaniu syfu.
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-05-2013, 19:40   

Ok, dzięki za odpowiedzi a teraz dopytam czy dobrze zrozumiałem, bo w sprawach związanych z blachą jestem totalnie zielony.
1)rame oczyszczam, wkładam ew łaty w miejsca gdzie jest taka koniecznosc
2)nakładam fertan czekam 48h (tak jest w instrukcji) i zmywał wszystko dokładnie . Czy Fertan również stosuje do srodka ramy?
3)następnie podkład epoxydowy (fajnie by było jak byscie podali nazwe jakiegos sprawdzonego preparatu)
4) ostatnia warstwa farbą akrylową (tu również jesli moge prosic to jakas konkretna sprawdzona nazwa)

Czy wszystko dobrze zrozumiałem ??

Srodek który stostuje do srodka ramy stosuje na koniec w/w procesu ??

Znalazłem sposób z innego forum:


- dobrze umyc cisnieniowka
- wygolic flexem i szczota ile sie da
- wygolic flexek i tarcza do pilowania do golej blachy
- jak trzeba wyciac i wspawac nowe kawalki ramy
- wytrawic jakims swinstwem to czego nie da sie mechanicznie usunac (fosol)
- dodatkowo zasmarowac jakims cortaninem
- doczyscic papierem calosc
- 2-3 warstwy epoksydu
- obarankowac ( niektorzy tego nie lubia lub traktuja to jak importowe odnawianie syfow z Niemiec, ale zapominaja o tym ze fabrycznie samochody sa tez barankowane, tyle ze baranek, nalezy pozniej pomalowac - bo inaczej bedzie chlonal wode i pozniaj platami odpadal)
- 2 warstwy poliuretanu
- progi, rame i inne miejsca zamkniete zalac woskiem, niajlepiej zaslepiajac wiekszosc otworow tasma tak zeby nadmiar wosku, zanim wyplynie popenetrowal sobie podczas jazdy wszelakie zakamarki

Możecie to skomentować ??
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 16-05-2013, 23:14   

odpuścić baranek fosole i farby epoxydowe czy poliuretanowe
tylko podkład epoxydowy na pomalowane fertanem czy cortaninem blachy
a na to kilka warstw podkładu akrylowego
ewentualnie jeśli już to baran dający się lakierować i na to podkład akrylowy są czarne np.
ja używam podkładu epoxydowego z novola i akrylowego z IC
w profile tak jak pisałem wcześniej bez żadnych fertanów itd. bo to nie będzie działać
dlaczego jestem przeciwny barankom -bo tylko maskują a pod nimi czai się zło
na akrylu to będzie widać przynajmniej strupy i będziesz miał czas na reakcję
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2013, 13:17   

Tu moja relacja z zabezpieczenia podwozia. Inny model Pajero ale rama podobna.
:wink:
https://pajero.org.pl/index.php?id=forum&tx_mmforum_pi1[action]=list_post&tx_mmforum_pi1[tid]=770
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 19-05-2013, 00:05   

wychuchany ten Twój sport, ładniutki
kto dba ten ma :wink:
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-05-2013, 18:38   

a powiedzcie mi jaki jest sens kłasć na podkład epoksydowy podkład akrylowy ?? Nie znam sie na chemi ale juz z samej nazwy wynika, że to dwa podkłady i odba antykorozyjne ?? Czy było by zasadne zamiast podkładu akrylowego zastosowac farbe poliuretanową ?? Czyli:

1)czyszczenie + mycie
2)naprawa ramy (spawanie etc.)
3)czyszczenie + mycie
4)cortanin z dwie warstwy
5)dokładne mycie + odtłuszczenie
6)podkład epoksydowy, dwie warstwy
7)farba poliuretanowa

Na koniec gril i zimne piwo :P
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 19-05-2013, 21:44   

A nie myślałeś może o ocynkowaniu zamiast tych wszystkich "wynalazków"?

Mam na myśli cynkowanie ogniowe lub przynajmniej galwaniczne, a nie jakieś czary-mary wyczyniane przez różnych macherów ;)
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 19-05-2013, 22:16   

Podkład akrylowy ma za zadanie izolację jednej warstwy od drugiej może też służyć jako ochrona zewnętrzna ,epoxydowy daje przyczepność, akrylowy ma tylko w opisie antykorozyjny nie ma w nim żadnych środków aktywnych,
Pisałem ci już o poliuretanach i farbach epoxydowych nawierzniowych.
Dam ci przykład miałem kiedyś drewnianą łódkę którą jakiś majcher z zewnątrz zrobił żywicą epoxydową. Po kilku latach pomimo konserwacji i malowania cały środek zjadła próchnica został tylko epoxydowy kadłub i przyczepione do niego resztki drzewa.
To samo będziesz miał na blachach z zewnątrz nie będziesz nic widział bo rdza nie podniesie twardego epoxydu czy poliuretanu a pod spodem zje ci ramę czy blachury.
Farby te mają sens tylko przy całkowicie oczyszczonej powierzchni po piaskowaniu. Ale rób jak chcesz.
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 19-05-2013, 22:23   

kedas1 napisał/a:
a powiedzcie mi jaki jest sens kłasć na podkład epoksydowy podkład akrylowy ??
wszystko zależy od tego na jakiej warstwie chcesz zakończyć pracę,
podkład epoksy skutecznie neutralizuje działanie tlenków metalu (ale daj mu dobrze wyschnąć), jest wytrzymały i szczególnie przyczepny do metalu, niestety nie tworzy struktury idealnie szczelnej, stąd warto dać jeszcze jakiś wypełniacz uszczelniacz - może to być akryl lub podobne,
poliuretan nie uszczelni dokładnie powłoki, ochroni jedynie przed mechanicznymi uderzeniami, ale możesz zastosować go jako ostatnią warstwę, jeśli dasz przed nim np. dobry podkład akrylowy,
faktycznie ocynk załatwiłby skutecznie sprawę, ale bez piaskowania ten numer nie przejdzie,
może minia?
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-05-2013, 06:47   

Dzieki chlopaki za wyczerpujace info. Teraz pojelem jak to zrobic ina czym to polega. Niestety u mnie nie da sie juz naprawic ramy. Po kupinie byla zabezpieczona barankiem a za nim masakra mozna powiedziec brak ramy w tylnej czesci. Czyli rozpoczynam proces wymiany i tu nowa rama na piaskowaniei wszystkie zabiegi kosmetyczne ;)
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 24-05-2013, 07:31   

No i wykrakałem, że trzeba ją zrekonstruować. Jak będziesz szukał nowej ramy to większość będzie taka sama. Ale prędzej czy później znajdziesz taką do lekkiego remontu.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-05-2013, 08:07   

kedas1 napisał/a:
Niestety u mnie nie da sie juz naprawic ramy.
Bernie wlasnie finiszuje z odbudowa swojego V23. Rame mozna bylo palcem kruszyc... a teraz:


:wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 24-05-2013, 13:12   

kedas1 napisał/a:
Dzieki chlopaki za wyczerpujace info. Teraz pojelem jak to zrobic ina czym to polega. Niestety u mnie nie da sie juz naprawic ramy. Po kupinie byla zabezpieczona barankiem a za nim masakra mozna powiedziec brak ramy w tylnej czesci. Czyli rozpoczynam proces wymiany i tu nowa rama na piaskowaniei wszystkie zabiegi kosmetyczne ;)

w przypadku 4x4 zakup najlepiej robić z kimś kto ma o tym pojęcie bo późniejsze koszty mogą podwoić lub potroić wartość zakupu :wink: no i żebyś nie nie skusił na ramę z angola bo niestety nie pasi chyba ,że zrobisz z dwóch jedną
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.