SŁYNNY ECS |
Autor |
Wiadomość |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2012, 17:32 SŁYNNY ECS
|
|
|
Kolejne pytanie do znawców tematu dzisiaj po kilku latach dogrzebałem się do komputera od ECS-u i zauważyłem że są odkręcone 2 przewody od zaworów obok kompa i wypięta wtyczka.Pełen optymizmu że znalazłem usterkę która powoduje że ECS nie działa wkręciłem przewody podłączyłem wtyczkę i pełen optymizmu zapaliłem silnik,kontrolka alarmu ECS zgasła nie świeci również żadna kontrolka od zawieszenia i nic po za tym zero reakcji na przycisk wysokości zawieszenia gdzie jeszcze można szukać zaznaczam że kontrolka (alarm zawieszenia) zgasła |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 24-10-2012, 20:17
|
|
|
Sprawdz podłączenia elektryczne, bezpieczniki oraz kompa od ecsu, tak na początek i pytanie czy wczesniej świecił się alarm? |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2012, 20:25
|
|
|
tak wcześniej cały czas świecił sprawdziłem bezpiecznik pod maską poz 21-15A i jest ok ecs od samego początku jak kupiłem auto nie działał i świeciła ta kontrolka (alarm). Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie jest przekaźnik , który odpowiada za załączanie kompresora ECS-u |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 24-10-2012, 23:56
|
|
|
batman-1, sprawdź błędy jakie zarejestrował sterownik (ECS) według instrukcji podanej na forum, znajdziesz ją w naszym dziale technicznym(Sigma/Diamante). Dokładnie w tematach przyklejonych pod nazwą: Odczytywanie błędów.
Od tego bym zaczął. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2012, 17:21
|
|
|
na tą chwilę nie dysponuję sprzętem no i jeżeli alarm nie świeci to i podejrzewam że nie będzie błędu |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 25-10-2012, 22:33
|
|
|
Ja myślę że zepsute są w takiej kolejności: amortyzatory, kompresor, czujnik wysokości z tyłu
Lepiej poszukaj zwykłych amortyzatorów z dobrymi sprężynami |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-10-2012, 23:59
|
|
|
a gdzie optymizm no kurde od razu o glebe . Zwykłe mam ale miałem nadzieję ze te ruszą |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-10-2012, 00:00
|
|
|
Lepiej tak niż żyć złudzeniami. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2012, 00:03
|
|
|
Sprawdzić warto a w ostateczności zmienie bo trochę denerwuje bo zcina z tyłu opony . Łukasz a te kompresory co są dostępne na Allegro o ile dobrze kojarzę od forda i bmw
można zastosować w sigmie czy nie ? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 26-10-2012, 17:51
|
|
|
batman-1 napisał/a: | Sprawdzić warto a w ostateczności zmienie bo trochę denerwuje bo zcina z tyłu opony . Łukasz a te kompresory co są dostępne na Allegro o ile dobrze kojarzę od forda i bmw
można zastosować w sigmie czy nie ? |
Jak się da zamontować to można, tylko NAJPIERW trzeba sprawdzić czy jest sens je stosować. Nie wierzę że amortyzatory są szczelne. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2012, 19:02
|
|
|
a jest możliwość żeby kompresor podpiąć i ewentualnie sam tył napompować |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 26-10-2012, 21:09
|
|
|
batman-1 napisał/a: | a jest możliwość żeby kompresor podpiąć i ewentualnie sam tył napompować |
Jest, tylko najpierw trzeba mieć CO napompować. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-10-2012, 23:12
|
|
|
W kufrze zdemontuj prawy bok tapicerki, pod nim będą elektrozawory. Odkręć przewody które zasilają tylne amory, podłącz zewnętrzny kompresor i zobacz czy są szczelne. Szkoda, że nie pojawiłeś się na zlocie w Otmuchowie w 2009r. Może gdybyśmy się spotkali to diagnoza byłaby wcześniej. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-10-2012, 18:47
|
|
|
kurde i to było tak niedaleko mnie ale jak to mówią co się odwlecze to... |
|
|
|
 |
kleryk-3kgt
Forumowicz

Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 231 Skąd: Pyrzyce
|
Wysłany: 01-11-2012, 10:27 Re: SŁYNNY ECS
|
|
|
batman-1 napisał/a: | Kolejne pytanie do znawców tematu dzisiaj po kilku latach dogrzebałem się do komputera od ECS-u i zauważyłem że są odkręcone 2 przewody od zaworów obok kompa i wypięta wtyczka.Pełen optymizmu że znalazłem usterkę która powoduje że ECS nie działa wkręciłem przewody podłączyłem wtyczkę i pełen optymizmu zapaliłem silnik,kontrolka alarmu ECS zgasła nie świeci również żadna kontrolka od zawieszenia i nic po za tym zero reakcji na przycisk wysokości zawieszenia gdzie jeszcze można szukać zaznaczam że kontrolka (alarm zawieszenia) zgasła |
Jeżeli ECS w ogóle sie nie załącza to któraś z wtyczek może być uszkodzona bądź kabel się utlenił. Może być tak że izolacja jest cała a kabel w środku się utlenił i to jest norma w tych samochodach.
U Ciebie mogą być spalone żarówki w desce rozdzielczej, musisz to sprawdzić.
To jest mój post z innego forum:
Kupiłem 3000GT z odłączonym komputerem ECS. Po podłączeniu, kontrolki zaczęły migać Tour/Sport co oznaczało ze zawieszenie jest w trybie awaryjnym ( tylko sport )
Zacząłem od rewizji wtyków pod pokrywami kielichów, przednich amortyzatorów ( czarne pokrywki ) okazało się że wtyczki na przyłączu amortyzatora z układem, są uszkodzone. Najczęstszym powodem uszkodzenia wtyków, jest opieranie łokci o dekle jak maska jest otwarta.
Tych wtyczek nie ma co naprawiać jak są połamane, dużo lepiej jest kupić używki w dobrym stanie i wymienić, w sumie jest to jakie 15cm przewodu zakończonego po obu stronach wtykami. To samo tyczy się tylnych amortyzatorów.
Kolejną przyczyną może być uszkodzony sterownik ECS co należy do rzadkość, jednak nierzadkim powodem są zaśniedziałem wtyki, więc warto kupić ( zanim się zacznie ) "kontakt" w sprayu do czyszczenia potencjometrów.
Ów sterownik, znajduje się po prawej stronie bagażnika, między tylnym reflektorem a amortyzatorem, za maskownicą o wymiarach około 10x15cm.
ECS może też działać nieprawidłowo, gdy kontrolka na desce rozdzielczej jest spalona.
Przewody ECS ulegają utlenianiu, możliwe jest ze któryś jest niesprawny, pomimo tego że izolacja jest nieprzerwana. Przewody te są najcieńsze w miejscu łączenia kielicha i pierwszego wtyku na zewnątrz dekli.
Nie wiem czy Sigma ma G-Sensor, sprawdź pod dywanem fotela kierowcy i rozpenij wtyczki, oczyść je kontaktem w sprayu.
 |
|
|
|
 |
|