Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Więcej mocy 2.8 TD
Autor Wiadomość
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-06-2013, 10:26   Więcej mocy 2.8 TD

Witam
Koledzy czy ktoś przerabiał temat podniesienia mocy w 2.8 ?
Głównie interesuje mnie możliwość zamontowania większej turbiny.
Może podchodzi z jakiegoś innego modelu z rodziny M. ?
Będę wdzięczny za wskazówki.

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 03-06-2013, 00:06   Re: Więcej mocy 2.8 TD

U-96 napisał/a:
Witam
Koledzy czy ktoś przerabiał temat podniesienia mocy w 2.8 ?
Głównie interesuje mnie możliwość zamontowania większej turbiny.
Może podchodzi z jakiegoś innego modelu z rodziny M. ?
Będę wdzięczny za wskazówki.

Pozdr.


Nieco przyrostu uzyskasz też stosując tzw. "elektroniczną" pompę wtryskową.
Można jeszcze - tak jak piszesz - zastosować większą (mocniejszą) turbinę, ale musisz zwiększyć dawkę paliwa, możesz silnik nieco odprężyć i zastosować inne wtryskiwacze - możliwości jest wiele.
Ale uważaj, to nie Subaru, który ma skrzynie, układy przeniesienia napędu i zawieszenie przeliczone na blisko 400 km.

Ale ja to jestem raczej z tych, co z Syreny wyciskali 60 czy 70 km, a z Malucha 50 czy 60 km, a np. z Simsonka "50-tki" coś koło 5 km - ale to są benzyniaki. Nie pamiętam nikogo, kto by się bawił w "ropniaki".

A może kup wersję GDI, mającą coś ok. 250 km?
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
  Wysłany: 04-06-2013, 00:30   

Witam
Rander dzięki za opinię i wskazówki.
Oczywiście GDI od razu rozwiązuje sprawę, ale jak ktoś kupił auto
w stanie mizernym włożył w niego masę czasu i pracy to się przywiązuje do
swojego repcia.
Odwieczne pytanie co lepsze w błocie i wodzie - diesel z brakiem mocy, czy benzyna mieląca kołami jak wściekła i padające cewki, przewody i inne....... jak muchy po deszczu.

TD z intreculerem jest również stosunkowo łatwy w modyfikacji.
Główne potrzeby takiego silnika to więcej tlenu i lepsze odprowadzenie spalin.
Na początek plan jest następujący:
Więcej tlenu dostarczę przez - większy/wydajniejszy interculer, oraz filtr powietrza (jeśli znajdę odpowiedni o większej przepustowości, i gdzieś go upchnę w połączeniu ze snorkelem który już mam)
Wydech przerobić na wolny jest stosunkowo łatwo w wydaniu z nierdzewki, po drodze jeden
tłumik przelotowy, aby załagodzić warkot diesla.

Na koniec zostawię turbinę, jeśli nie znajdę większej to jest opcja zmiany samej muszli i wirnika (rada specjalisty od regeneracji turbin)

Takie modyfikacje powinny dać 20-30 KM bez zmiany wtryskiwaczy ponieważ paliwa
w TD nie potrzeba więcej, nawet powinno spalanie zejść w dół.

Pytanie czy układ chłodzenia poradzi sobie z tym, zostawiam na później.

PS.
Pytanie do szanownych kolegów:
Czy turbina w 2.8 ma zawór ciśnienia doładowania ?

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
Ryżak 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 Tdi i Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 23
Skąd: Koszalin
Wysłany: 08-06-2013, 21:33   

Znajomy wstawil do swojej 2.8 turbawke z 3.2 DiD, ale po polaczeniu ze snorklem, robilo mu sie takie podcisnienie ze mu wysysalo olej z silnika i padly panewy na walku balansowym. Dokonal wywalenia walka, zaslepil otwory po nim, ma wiecej mocy, turba nie wywalal tylko przeprojektowal snorkla i hulal i hulal, a poytem sprzedal bo mu sie wiekszego zachcialo. Ale faktycznie roznica byla odczuwalna, bo 3.0 benzyna drugiego kumpla miala mniejsze szanse z nim. Cos tam jeszcze zmotał ale juz nie pamietyam co, chyba dodal jeszcze boostera.
 
 
lupus-79 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 Long '96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: łódzkie
Wysłany: 18-01-2017, 01:04   

Witam wszystkich.
Jestem tu nowym nabytkiem i dręczy mnie ten sam temat. Czyli potrzebuje więcej mocy w moim 2.8TD. Może od razu uzasadnie po co? Na codzień ciągam ponad 2,5 tonową przyczepkę i czasem brak miśkowi tchu. Widzę że temat dawno temu już przycichł, ale może ktoś go jeszcze obserwuje czasami i da znać.
U-96 udzielałeś się tu i może dokonałeś juz jakichś modyfikacji i powiekszyłeś stajnie z kucami?
Pozdrawiam i czekam na ozywioną dyskusje :)
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-01-2017, 08:43   

Lupus
Ja w moim przeprowadziłem kilka modyfikacji i jest znacząca różnica
Modyfikacje:
1. Intercooler sprinter (zamontowany z przodu auta) oryginał to g.....
2. Podkręcona dawka na pompie wtryskowej
3. Filtr powietrza o zwiększonej przepustowości K&N (dedykowany do PII 2.8 td)
4. Przelotowy wydech
Na kapciach które mam założone 285/75/16 zasuwa bez problemu
do tego mam wrzucone sporo dodatkowego żelastwa pewnie z 200 kg
Wyprzedzanie bez problemu
W październiku byłem w Rumunii w górach , auto załadowane po sufit gratami (jakieś 300 kg, + 2 osoby 200 kg)
radził sobie super nawet na stromych podjazdach, doczołgał się na prawie 2000 mnpm
Ale tam już czułem że trzeba więcej mocy kiedyś dodać
Spalanie wyszło średnio 14 L/100 km, w sumie przejechane 2000 km, z czego około 300 w ciężkim terenie.

Jednak żeby jeszcze bardziej dołożyć ten silnik nie wyrobi, trzeba coś lepszego,
jedynym słusznym rozwiązaniem jest BMW R6 3.0 D z pierwszej generacji 180 KM seria, z wirusikiem łapie bez problemu 220 -240 KM
Jeden gość z Limanowej wrzucił już do PII ten motor i śmiga
Jest wystawiony na otomoto do sprzedaży, spiął go ze skrzynią PII
Ja jednak jak się zdecyduję na swap to pójdę krok dalej i spróbuję od razu ze skrzynią z BMW manual 6b
Skrzynie mają ZF - pancerne , widziałem w kilku zmotach zamontowane takie zestawy
Opinie mają bardzo pozytywne
Skrzynie manualne w PII są stosunkowo słabe, a synchronizatory to już całkowita lipa
_________________
Artur
 
 
waskii87 
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 bmw ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 41
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-01-2017, 12:42   

Witam.
Jestem w trakcie budowania pajero z silnikiem 3.0d m57n z bmw e60. Silnik już zamontowany w aucie i odpalany. Taniej jest zmienić auto na 3.5v6. Za cenę silnika i przeróbek związanych z montażem możesz kupić drugie auto.
 
 
lupus-79 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 Long '96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: łódzkie
Wysłany: 25-01-2017, 12:55   

Wiem widziałem to ogłoszenie ale już zniknęło. Albo poszedł misiek albo nie uaktualnione.
Ja ogólnie mam dylemat czy pchać się dalej w miska czy szukać czegoś innego. Troszke ostatnio czytałem i pytałem bo normalnie na c odzień ciągam 2,7 na haku to jakieś 10tkm rocznie poza tym robie jeszcze jakieś 2-5tkm w ciagu roku na przejażdżki. Jedyne co mi w misku przeszkadza to czasem, ale tylko czasem brak tej własnie mocy. Myslałem juz o zmianie auta ale. Nie ukrywam przy ciagnięciu takiego ciężaru centralny dyfer to mus bo wystarczy lekki deszcz i tył sie slizga a ze sztywnym długo nie posmiga się bo coś sie w końcu [popsuje]. Jedyna opcje to była HDJ80 ale droge jak... jeep ale to ramy nie ma i dyskoteka ale to ponoć awaryjne. Chyba że ktoś ma coś ciekawego do dodania w temacie to z chęcia posłucham/poczytam.
Wracając do tematu U-96 sprawdzałeś może swojego miska na hamowni czy tylko według własnych odczuć widzisz zmianę?
ZF to chyba też do massifa kładli. Podoba mi sie ale centralnego nie ma.
Mówisz że pajero ma słabe skrzynie? A co sądzisz o automacie? bo mnie korci zmiana na taki (mam manual).
3,5 jakoś nie polecają ponoć lepiej 3,0 ale do przyczepki za mały moment. Wiem że do patroli robią juz gotowe elementy do SWAP'u bo wczoraj byłem u gościa w łodzi który przerabia auta, ale w silniki misków sie nie pcha więc nic mi nie pomoże z mocą.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 25-01-2017, 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
waskii87 
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 bmw ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 41
Skąd: Białystok
Wysłany: 25-01-2017, 17:39   

Te auto z allegro najprawdopodobniej jest już zarezerwowane i naprawdę jest warte tej ceny. Jeżeli masz budżet i zdolności wkładaj m57. Mogę udzielić informacji jeżeli ktoś się zdecyduje.
 
 
Karolq00 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Wierzchowiska
Wysłany: 31-01-2017, 20:16   

Witam wszystkich, dorzucę 3 grosze od siebie. Silnik nie 2.8 a 2.5 z intercoolerem.
Jako że seryjne turbo zakończyło żywot pojawił się pomysł na coś większego i tak wpadło turbo ze zmienną geometrią z alfy 2.4 JTD.
Rzeźby trochę było bo z seryjnych rozwiązań pasował jedynie spływ oleju.
Przewód smarowania dorobiony w zakładzie zajmującym się profesjonalnym zakuwaniem węży do maszyn rolniczych itp.
Trzeba było jeszcze dorobić flansze łączące turbo z kolektorem wydechowym i zrobić inny układ wydechowy.
Trochę zeszło z ustawieniem geometrii, trzeba było podkręcić dawkę ale efekt końcowy w pełni zadowalający.
Uprzedzając pytania, jeżdżę z tym od ponad roku i z silnikiem nic niepokojącego się nie dzieje, układ chłodzenia w pełni daje radę pod warunkiem sprawnego termostatu, wiskozy i czystej oraz w pełni drożnej chłodnicy.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 01-02-2017, 17:05   

Karolq00 napisał/a:
trzeba było podkręcić dawkę ale efekt końcowy w pełni zadowalający.

Jakie odczucia co do mocy?
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Karolq00 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Wierzchowiska
Wysłany: 01-02-2017, 19:19   

Bardzo pozytywne, lecz bez wykresu z hamowni nie da się jednoznacznie określić przyrostu mocy. Ale moje 2.5 porusza się dużo sprawniej niż seryjne 2.8
 
 
U-96 
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 260
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-02-2017, 22:57   

Waskii
Wyślij mi swój nr. na priv...
Chętnie pogadam z Tobą na temat swap-a M57
Jaka skrzynia ?
Oryginał ?

Pozdr.
_________________
Artur
 
 
s3Rnick 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 6
Skąd: Beskidy
Wysłany: 04-04-2017, 22:18   

U-96 napisał/a:
Lupus
Ja w moim przeprowadziłem kilka modyfikacji i jest znacząca różnica
Modyfikacje:
1. Intercooler sprinter (zamontowany z przodu auta) oryginał to g.....



Z którego sprintka masz cooler ?
udało sie bez wielkiej rzeźby go zamontować ?
Oryginalny jest nędzny i w tragicznym miejscu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.