Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Układ kierowniczy
Autor Wiadomość
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-05-2013, 19:40   [2.5 TD] Układ kierowniczy

Witam,
Panowie tym razem poruszam temat układu kierowniczego, Misiek jest pierwszym moim pojazdem z rodziny Mitsubishi za którego sterami siadłem. Do tej pory były to osobówki i parę lat temu Jeep XJ. Mam takie dziwne spostrzeżenie mianowicie przy skręcaniu nie "odbija" mi kierownica. Przykładowo przy skręcie kołem kierownicy przyjmijmy 90 stopni i dodaniu gazu bo wyjeżdżam na prostą koło kierownicy samo nie ma tendencji do powrotu jak to bywa np. w osobówkach etc. Pytanie czy cos jest zatarte w kolumnie kierowniczej?? Luzów w zawieszeniu brak, sworznie, końcówki, podpory OK. Wiem, że do regeneracji mam maglownice, ona ma luz i auto lata po drodze ale czy ona może być zatarta do tego stopnia ze blokuje sie. Czy może któreś z końcówek kierowniczy a może górne sworznie choć luzu nie mają to są zatarte (dolne już wymieniłem) ramie maglownicy wymienione, podpora układ wymieniona (cała reszta przesmarowana). Macie może jakieś sugestie czy może ten tym tak ma :DDD
 
 
Alberts 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8 auto
Kraj/Country: UK
Dołączył: 28 Mar 2012
Posty: 9
Skąd: Glasgow
Wysłany: 26-05-2013, 23:35   

Nie - ten typ tak nie ma. Ten typ ma normalnie jak wszystkie inne auta. Może ktoś za bardzo docisnął śrubę regulacji luzu na "maglownicy" Albo coś jest bardzo nie tak ze zbieżnością.
 
 
osieck19 
Nowy Forumowicz
Made in Japan

Auto: Mitsubishi Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Orzysz
Wysłany: 26-05-2013, 23:35   

witam
możliwe że jakaś końcówka zapieczona spotkałem się z czyś takim w innym samochodzie. Ale powinien być pisk albo inny podobny odgłos.
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-05-2013, 08:00   

hmm... właśnie pisków nie ma, zbieżność ustawiona. Kwestia tej sruby regulacyjnej ?? Normalnie w aucie z stawiałbym na górne mocowania - zatarte łożysko ale tu.. zonk ;) Może to być któras z końcówek lub górne sworznie. A kolumna ma jakies łożysko ?? Jeśli tak to na jakiej wysokości ?? Z maglownica wyjdzie szydło z worka jak ją dam do regeneracji
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 27-05-2013, 17:40   

Śruba regulacyjna może być zbyt mocno dokręcona. Ale również mogą być to też wyrobione i stare krzyżaki w kolumnie kierowniczej. Najpierw jednak trzeba sprawdzić śrubę.
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-05-2013, 18:38   

Panowie a powiedzcie mi czy przy wymianie wspornika ukladu kierowniczego (ten przykrecany na 4 sruby) majac go w rekach pracowal wam luzno. Pytam poniewaz ja swojego aby ruszyc przy smarowaniu musialem wkrecic w imadlo. Zastanawlia mnie czy to przypadkiem nie jest moj problem.
 
 
piotr-stihl 
Forumowicz


Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 125
Skąd: Pabianice
Wysłany: 27-05-2013, 19:12   

niedawno wymieniłem [ w L-ce ] ale to to samo
kurde byłem poszukać ten stary ale chyba wywaliłem , o ile pamiętam ma dosyć ciężko się ruszać - u mnie nie ma w nim kalamitki do smarowania
_________________
mitsubishi L 200 [ 1998 r ]

była vitara v6

http://arborysci.net/index.php
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-05-2013, 19:44   

zamówiłem z hurtowni innego producenta, jutro przyjdzie i porównam
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-05-2013, 20:07   

A olej we wspomaganiu sprawdziłeś ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 27-05-2013, 20:53   

wspornik ma się dać bez większych oporów w rękach przekręcać
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-05-2013, 06:48   

Waldku ale czy olej miałby taki wpływ.. on jest do wymiany ale to zrobie przy okazji regeneracji maglownicy. Chciałbym w pierwszej kolejności upewnić się, czym spowodowane jest to zacinanie
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-05-2013, 08:26   

kedas1 napisał/a:
ale czy olej miałby taki wpływ..
Pomny wczorajszego zachowania rozrusznika w moim Miśku trzeba zaczynać od najprostszych spraw->> rozrusznik nie kręcił, wymontowany (dość kłopotliwy demontaż) na zewnątrz hula że z rąk wyrywa,na wszelki wypadek rozebrany,wyczyszczony. Zamontowany w samochodzie i cisza->> przyczyna->> poluzowana (sama się nie poluzowała,w warsztacie nie dokręcili) klema "+" na akumulatorze->>słaby prąd. Cena za dokręcenie klemy 100zł :twisted: ale rozrusznik przejrzany :mrgreen: Przy demontażu zdjęta była klema "-"
Kiedyś w porywie adrenaliny wykonałem mały skok samochodem->> zgiął się wąs od maglownicy ale nic się nie zacinało jedynie inaczej :mrgreen: ustawiła się kierownica
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
piotr277 
Forumowicz


Auto: Pajero III V75 6G74
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 172
Skąd: Warszawa-Ursynów
Wysłany: 28-05-2013, 09:20   

kedas1 napisał/a:
ja swojego aby ruszyc przy smarowaniu musialem wkrecic w imadlo.

Powinien się obracać z lekkim oporem pod naciskiem siły mięśni :) Więc, to tutaj może leżeć Twój problem.
_________________
PIII LWB (V75) 6G74
PII SWB (V23) 6G72
 
 
kedas1 
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-05-2013, 19:59   

a wiec przyszedł dziś wspornik innego producenta i opór na porównywalnym poziomie. Szukam dalej...
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-05-2013, 20:20   

kedas1 napisał/a:
Szukam dalej...
aby ułatwić Ci szukanie http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.