Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK1A 1.3] Szarpie, dławi się przy ruszaniu po deszczowej po
Autor Wiadomość
Instru 
Forumowicz
www.aerografit.pl


Auto: Lancer CK1A 1998 1.3l 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 04-06-2013, 10:04   [CK1A 1.3] Szarpie, dławi się przy ruszaniu po deszczowej po

Mam od ostatniego czasu dziwny problem ze swoim Lancerem CK1A 1.3 1998. Zawsze po deszczowej pogodzie gdy wsiadam do niego, odpala bez problemu, czasami obroty są ok, a czasami go przez moment strasznie dławi, jednak w obu przypadkach gdy nim ruszam to zaczyna go szarpać i dławi się jakby hmmm... chodził na dwóch świecach? Jak traktor. Po chwili ustępuje i chodzi normalnie. Co dziwne w słoneczny dzień nic takiego się nie dzieje. W zimie również odpalał i ruszał bez problemu. Tylko po deszczu tak się z nim dzieje. Czy ktoś się spotkał z takim objawem? Czy to może być kwestia świec lub przewodów do świec? Dodam, że silnik ma przejechane 213 tys, benzyna, nie ma LPG, a obroty po odpaleniu nie są przesadzone.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-06-2013, 13:41   Re: Szarpie, dławi się przy ruszaniu po deszczowej po

Instru napisał/a:
Czy to może być kwestia świec lub przewodów do świec?

Rzekłbym że to typowe zachowanie i tu bym najpierw szukał. Przewody, świece, rozdzielacz jeśli taki u Ciebie występuje.

Możesz odpalić silnik i psikać jakimś zraszaczem po kablach, może wyłapiesz gdzie masz przebicie.
 
 
Seiji 
Mitsumaniak
WRRRR PSSST


Auto: CN9A 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2013
Posty: 387
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 05-06-2013, 00:27   

wjedź do garażu, zgaś światło, zamknij drzwi, podnieś maskę, a na sam koniec odpal silnik

jeżeli będą się w ciemności świecić kable to są do wymiany, jeżeli nie to do wymiany będą świece
_________________
Lancer Evolution IV
 
 
pierafal 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 207
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 24-07-2013, 21:44   

i co pomoglo z tymi swiecami/kablami? Jesli nie to regulacja luzow zaworowych ;-)
_________________
pozdrawiam, Rafał
__________________________________
Mitsubishi Galant V6 2.5 00r. + LPG Diego
 
 
 
przemke 
Nowy Forumowicz

Auto: niedługo :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 2
Skąd: wrocław
Wysłany: 29-05-2014, 16:00   

Witajcie,
Pozwolę sobie zreaktywować temat. Mój brat chciałby kupić takiego Lancera.
Na oku bliżej mnie jest 96r. sedan 1.3 75km (czyli chyba ten CK1A), który jak sprzedawca od razu powiedział ma takie objawy - szarpie, gaśnie przy deszczwej pogodzie, wilgoci.
Z zapłonu jak twierdzi nie pamięta kiedy coś wymieniał (czy w ogóle w ciągu ostatanich 3 lat)

Czy poza tym może to być jakaś teoretycznie inna poważna przyczyna? Na ile taka regulacja luzow zaworowych moze byc kosztowna.
Dla mnie moze to być jeszcze sonda lambda do wymiany, u siebie w golfie 3, przy wilgoci zawsze miałem padakę do czasu rozgrzania dopóki jej nie zmieniłem.
Czy Wy zmienialiście lambdy ogólnie w swoich Lancerach ?

Autko prezentuje się poza tym bardzo ciekawie cena 2500zł (pewnie byc jeszcze zbił). Oczywiście jeszcze muszę obejrzeć i się przejechać, wszystko sprawdzić, ale zastawiam się czy najpierw to ma sens, co jeszcze od wilgoci może mieć problem.
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 30-05-2014, 08:57   

przemke napisał/a:
zastawiam się czy najpierw to ma sens, co jeszcze od wilgoci może mieć problem.

Z mojego identycznego doświadczenia w Colcie 1.6, powodem takiego zachowania była sparciała uszczelka na kopułce rozdzielacza. Koszt uszczelki w ASO to chyba ze 30 złotych. Kopułka została wyczyszczona z wilgoci, zabezpieczona a uszczelka założona, całość pracy wykonana w ciągu pół godziny. Usterka zniknęła bezpowrotnie :wink:
 
 
przemke 
Nowy Forumowicz

Auto: niedługo :)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 2
Skąd: wrocław
Wysłany: 30-05-2014, 10:21   

Dzięki za podpowiedź. Czyli w sumie moze to być kilka przyczyn ale może uda sie obadać wstępnie potencjalnego winowajcę metodą na oko (przebicia) i spryskiwania wodą ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.