Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] 2.0 16V problem z wymiana komputera/sterownika
Autor Wiadomość
radek25Galant 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98' 2.0 16V 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 28-05-2010, 12:40   [EA2A/W 2.0] 2.0 16V problem z wymiana komputera/sterownika

Witam! ostatnio zdarzył mi sie nieprzyjemny przypadek... Otóż po kilku dniach jazdy swieżo sprowadzonego Galanta, strzelił pasek pomocniczy przy pasku rozrządu. W konsekwencji pasek uszkodził czujnik położenia wału i sterownik. Rozwaliło też cewki zapłonowe. Problem polega na tym że nie wiem jaki komputer powinienem dobrać. Czy symbole znajdujące się na sterowniku muszą być identyczne? czy nie jest to ważne... szukam w używanych częściach ale dokładnie takich samych numerów nie mogę znaleźć... z kasą u mnie krucho i obawiam się najgorszego(kupna oryginalnego sterownika z kosmiczne pieniądze). Z góry dzięki za pomoc

numer na sterowniku to md358135 98' rok
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-05-2010, 13:59   

radek25Galant napisał/a:
W konsekwencji pasek uszkodził czujnik położenia wału i sterownik. Rozwaliło też cewki zapłonowe
Pasek rozwałił komputer i cewki zapłonowe.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-05-2010, 13:59   

Musisz szukać identycznego sterownika. Można sprawdzić model sterownika po numerze VIN.

Ale niestety czeka Cię także wymiana Immo oraz wszystkich kluczyków, a co za tym idzie stacyjka i wkładki. Chyba, że przeprogramujesz immo w swoich kluczykach pod kluczyk który kupisz z ECU. Przeprogramowanie ECU to już większy problem.

Powiedz mi jakim cudem się uszkodził ten sterownik i skąd ta diagnoza?

[ Dodano: 28-05-2010, 14:01 ]
W 2.0 występowały takie ECU:
MD340456
MD358135
MD362348
Nie wiem jak z ich kompatybilnością, może Bartek będzie wiedział czym się różnią...
 
 
radek25Galant 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 98' 2.0 16V 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 2
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 28-05-2010, 17:25   

no z tymi cewkami dziwna sprawa ale przed usterką były sprawne nic nie zawodziło. Jeżeli chodzi o elektryke nie mam żadnego pojęcia. Opieram sie jedynie na słowach mechanika. Wytłumaczył mi to w taki sposób, że to raczej wina jakiegoś zwarcia po uszkodzeniu czujnika. Dziwił się właśnie jeśli chodzi o cewki czemu są uszkodzone. Prawdopodobnie podczas holowania był przekręcony zapłon i je rozsadziło (osobiscie nie wiem bo nie ja holowałem ). Właśnie chodzi mi o kompatybilnośc przykładowo tego MD340456 sa w przyzwoitej cenie w uzywkach i są dostepne, Jednak MD358135 nie moge znalezc i boje sie że nowy sterownik ze sklepu załamie mnie ceną. Jeszcze tak jak mówicie o Immo to grubo zastanawiam się nad sprzedażą Miśka. Chyba mnie na to auto nie stać...
 
 
majster_18 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-02-2011, 17:59   

Witam mam problem z moim Galantem.

Jestem użytkownikiem dieselka z 1997, niestety przy wymianie akumulatora na nowy zostały błędnie podpięte klemy. W wyniku tego incydentu samochód powariował popaliło kilka bezpieczników po wymianie wszystko okazało się sprawne do momentu odpalenia silnika. Nie odpala normalnie z kluczyka tylko trzeba grzac świece przewodem z akumulatora, były wymieniane w zeszłym roku. po rozgrzania chechłą chechła i pali ale to nie koniec problemów. Samochód ma tylko niskie obroty tak do max 1700, im mocniej naciśnie się gaz obroty opadają do samego dołu. Jazda jest praktycznie wykluczona.
Pewien elektronik twierdzi, że to na pewno awaria sterownika silnika (komputera). Numer z obudowy tej części to MD333002, 175800-0512, 4D68 12v. Szukam tego już od ponad 3 miesięcy i nie moge takiego samego znaleźc, jestem załamany. Niewiem co jeszcze mogę zrobic. Jest możliwe że bęzie pasował z jakiegoś innego diesla z podobnym wyposażeniem. Jak ewentualnie wykluczyc że to coś innego a nie komputer. ?

Taki jeden mechanik - elektronik twierdzi na 85% komputer. Co mam zrobic jeżeli stanę na głowie znajdę go zagranicą i to nic nie da.? Na allegro pustki

Jakby mógł ktoś coś doradzic będe wdzięczny.

lipinski.rafal@interia.pl
_________________
Rafał
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-02-2011, 19:15   

majster_18, jaki w końcu masz ten silnik?

W profilu masz wpisane GDi, tutaj piszesz 4D68 12V (nie ma 4D68 12V).

Jak zmienisz sterownik to musisz odrazu kupić z kluczykami i stacyjką...

[ Dodano: 01-02-2011, 19:31 ]
Po numerze komputera wnioskuję, że masz TD.

Do diesli szedł tylko taki sterownik, więc będzie pasował z galantów EA6x z lat 1997-2001. Musisz szukać kompletnego zestawu, czyli ECU, stacyjka, wkładki do drzwi i kluczyk. Jakiś czas temu mieli taki zestaw, ale z jednym kluczykiem u tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/show_user.php?uid=2768027

Ewentualnie szukaj jakiegoś autoelektronika. Podobno gdzieś na puławskiej w Wawie reanimują sterowniki. Ktoś na elektrodzie mi kiedyś pisał, że można wysłać, ale nie pamiętam jaka to była firma. Tyle, że ceny też mają spore i taniej wyjdzie kupić ten zestaw. W Górze Kalwarii chcieli za to coś koło 500zł. Szukaj całych TD na części i dzwoń. Nikt tego na allegro nie wystawia.

[ Dodano: 01-02-2011, 19:36 ]
Tutaj np mają całego na części:

http://allegro.pl/mitsubi...1423072898.html
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-02-2011, 22:37   

Komputer można spróbować naprawić, jest jeden spec z okolic śląska, jak będziesz zainteresowany to napisz
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-02-2011, 14:54   

Rozmawiałem wczoraj z majster_18. Najpierw ma przeprowadzić diagnostykę... Bo jakiś czas temu świeciło się CE, ale mechanicy nie mogli odczytać błędów, więc wyjęli kontrolkę CE.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-02-2011, 15:14   

Owczar napisał/a:
Bo jakiś czas temu świeciło się CE, ale mechanicy nie mogli odczytać błędów, więc wyjęli kontrolkę CE.
Ty chyba nie piszesz poważnie :axe:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-02-2011, 15:22   

Niestety tak... To się nazywa kompetencja polskich warsztatów...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-02-2011, 21:11   

Jak postępy, wiadomo już coś :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-06-2013, 20:22   

Hej

Czy zamiast komputera o numerze MD340456 mogę użyć chyba trochę nowszego o nr MD358135 ? z tego co zauważyłem płytki różnią się brakiem jednego opornika w tym drugim ;) Czy były jakieś poważniejsze zmiany między rokiem 1997 a 1998 ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-06-2013, 20:31   

Jak wymienisz ECU to musisz ogarnąc też immo, MD340456 było stosowane do 11.97, a MD 358135 od 12.97
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-06-2013, 20:32   

robertdg napisał/a:
Jak wymienisz ECU to musisz ogarnąc też immo, MD340456 było stosowane do 11.97, a MD 358135 od 12.97


no jeden kluczyk mam i mam nadzieję że moduł IMMO nie będzie się gryzł z "nowym" ECU
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 04-06-2013, 20:51   

wsadzaj kompa i działaj ;)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.