Problem z odpaleniem lancera po awarii rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
Cuker
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GLS TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 28 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 27-04-2013, 19:27 Problem z odpaleniem lancera po awarii rozrzadu
|
|
|
Witam!!
Mam problem z odpaleniem lancerka kombi 4WD 1.6 16V z 1995 roku, a mianowicie zatarla sie pompa wody i scielo wszystkie zęby z paska rozrzadu i sie przestawil i zlamalo 3 koniki z klawiatury na zaworach wydechowych i nic wiecej. po wymianie pompy i klawiatury wydechowej ustawieniu rozrzadu wg. ksiazki serwisowej auto nie chce odpalic.paliwo podaje iskra na swiecach jest ale nie chce zapalic co moze byc tego przyczyna??? Aparatem zaplonowym przestawialem w rozne strony i nic juz nie wiem co moze byc jeszcze uszkodzone, glowicy nie sciagalem bo mam nadzieje ze tam jest wszystko cale zawory tez wygladaja na cale nie powyginane. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-04-2013, 22:02
|
|
|
A te zawory czyli ich szczelność to jak sprawdzałeś? Jak masz już wszystko poskładane to sprawdź kompresję, jeśli na którychś cylindrach nie będzie wystarczającego ciśnienia sprężania, to jednak zawory są krzywe. |
|
|
|
 |
Cuker
Nowy Forumowicz
Auto: Galant GLS TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 28 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 27-04-2013, 22:04
|
|
|
a moze mi ktos wytlumaczyc jak ustawic zaplon?? bo nie bardzo sie orientuje w tej kwesti
[ Dodano: 30-04-2013, 14:40 ]
moze mi ktos powiedziec czemu przy odpalaniu slychac tak jakby strzelal w kolektor ssacy??czy to moze byc oznaka ze zawory sa krzywe??czy moze co innego. nie mam jak sprawdzic kompresji wiec moze ktos mi cos doradzi albo podpowie |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 290 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 02-05-2013, 08:59
|
|
|
Na allegro jest miernik kompresji.
Wykręcasz świece i wkręcasz w miejsce świecy manometr z odpowiednią końcówką(krućcem).
Druga osoba kręci rozrusznikiem a ty patrzysz jakie jest ciśnienie i jakie rozrzuty na poszczególnych cylindrach.
Jeżeli ciśnienie jest ok to raczej będzie źle ustawiony zapłon. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11140 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 03-05-2013, 11:36
|
|
|
Możesz to sprawdzić w sposób warsztatowy Wystarczy w miejsce wykręconej świecy włożyć śrubokręt rączką w kierunku cylindra,i kręcić rozrusznikiem.Jeśli ciśnienie jest ok.to będzie śrubokręt podbijało do góry.Jeśli zawory są pogięte,to bez problemu utrzymasz śrubokręt w gnieździe świecy.
Dodrze by było,co by śrubokręt był okrągły,to wtedy szczelnie zatka otwór. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|