Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] zerwany pasek balansowy, auto nie odpala
Autor Wiadomość
mr_ti 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 8
Skąd: Żary
  Wysłany: 10-06-2013, 09:13   [EA2A/W 2.0] zerwany pasek balansowy, auto nie odpala

Hej wszystkim :D
Był piękny sobotni wieczór kiedy wyjeżdżałem swoim Misiakiem, ujechałem ze 400m nagle zaświeciła się kontrolka od silnika żółta i auto po chwili zgasło, próbowałem dwa razy odpalić, był metaliczny dźwięk i nawet NIE wskoczyło na obroty, auto kaput:( telefon do szwagra, linka i powrót do domku:(, auta już więcej nie próbowałem odpalić.
Przez całą niedziele już czarne myśli przechodziły mi na ten temat, dzis dosłownie przed godzina stwierdziłem, ze upewnię chociaż sie w jednej kwestii, czy rozrząd dostał po du*ie, ku mojemu zdziwieniu otworzyłem górną osłonę rozrządu, Pasek rozrządu CAŁY, i napięty, jednakże znalazłem części strzępów od paska balansowego, dalej nie rozbierałem
:?: I teraz pytanko czy ktoś juz przerabiał ten temat, bo cały wieczór przesiedziałem na temat rozrządu na forum, jednakże nic nie spotkałem o pasku balansowym.
Jakie mogą być skutki tego? Czy uda się naprawić to. Co mogło jeszcze paść? :cry:
Dodam jedynie, że kontrolka silnika zółta zaświecała się przez 2dni bardzo często, a dzień przed tym incydentem, coś jęczało jakby pompa od wspomagania jednakże tą dosłownie niedawno wymieniałem.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 10-06-2013, 09:18   

mr_ti,

zerwany pasek balansowy nie powinien uniemożliwić odpalenia silnika
m6riano jeździł bez paska bóg wie ile, pasek balansowy stosowany jest w tym silniku w celu zwiększenia kultury pracy silnika

sprawdź, czy przy okazji zerwania paska balansowego, pasek rozrządu nie przeskoczył o kilka zębów
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
gms 
Forumowicz

Auto: Galant 4G63
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 67
Skąd: BDG
Wysłany: 10-06-2013, 09:30   

Podtwierdzam, auto jeździło bez paska balansowego - zerwany, a ja nawet nie odczułem gorszej pracy silnika.

P.S. może strzępy paska balansowego zalepiły czujniki? Ostatnio słyszałem taki przypadek. Mechanik pousówał ten stopiony pasek i auto odpaliło bez żadnego ale.
 
 
 
mr_ti 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 8
Skąd: Żary
Wysłany: 10-06-2013, 09:32   

Do czujnika jedynie się przez kanał dostanę? z góry pewnie nie dam rady
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-06-2013, 09:42   

Pewnie czujnik położenia wału oberwał.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24282
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-06-2013, 10:47   

wpadł pod blaszkę, wygiął ją a ona ścięła czujnik położenia wału
żeby to naprawić musisz cały rozrząd rozebrać
da się bez kanału czy podnośnika, chociaż nie jest już tak wygodnie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.