Problem z rezerwą? |
Autor |
Wiadomość |
aduko
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS0 Sport Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 112 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-01-2014, 11:06 Problem z rezerwą?
|
|
|
Witam, niedawno zakupiłem Lancera CS0 (2003) z już zamontowaną instalacją gazową, nie potrafię powiedzieć jakiej firmy jest cała instalacja, wiem, że na reduktorze napisane jest ZAVOLI.
Foto : http://static.pokazywarka....jpg?1390903036
Mam taki problem, na kontrolce od gazu mam diody "IIII III II I R" i po zatankowaniu do pełna, świeca wszystkie prócz rezerwy i gasną aż wyjeżdżę. Oczekiwałem, że jak pali się już ostatnia dioda I, to zaraz powinno przeskoczyć na czerwoną diodę R i jeszcze trochę pojeździć na gazie, ale dupa. Zaczyna piszczeć i przełącza się na benzynę. Też tak macie?
Proszę jeszcze o opinię na temat instalacji Zavoli z dodaną lubrykacją (co tak naprawdę daje lubrykacja?) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-01-2014, 11:17
|
|
|
Reduktor Zawoli nie świadczy, że cała instalacja jest tej firmy. Musisz sprawdzić jaki dokładnie jest komputer gazowy.
Z tą kontrolką, to najprawdopodobniej tak sobie ustawił poprzedni właściciel, może to zależeć od ustawienia czujnika na wielozaworze oraz od ustawienia w sterowniku za pomocą programu od tej instalacji.
Szczerze, to te wskaźniki nie są zbyt precyzyjne i ja np. zawsze polegam na ilości przejechanych kilometrów. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28-01-2014, 11:39
|
|
|
Prawda, ja walczyłem naprawdę długo z tym wskaźnikiem i sobie odpuściłem. Najlepszy wskaźnik to wskaźnik w UKP jeśli jest poprawnie skonfigurowane. |
|
|
|
 |
aduko
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS0 Sport Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 112 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-01-2014, 12:09
|
|
|
Z tego zdjęcia trudno trudno coś wywnioskować. Spróbuj iść drogą przewodów od wtryskiwaczy czy też od czujnika temperatury reduktora. Przewody te idą do komputera gazowego.
Podobno aby wskazania poziomu gazu były bardziej precyzyjne dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie w wielozaworze odpowiedniego do instalacji czujnika Halla zamiast tradycyjnego. |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 28-01-2014, 12:34
|
|
|
Niestety gaz ma inne właściwości w różnych temperaturach. Ja po kilku tygodniach walki z wskaźnikiem odpuściłem sobie. Teraz poziom lpg sprawdzam po przebiegu dziennym. |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
aduko
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS0 Sport Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 112 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-01-2014, 13:00
|
|
|
W niedzielę zrobiłem na jednym baku 340km w tym 20km w mieście i koniec gazu. Weszło gazu około 36l. Wychodzi 10,5l/100km. Więc tragedii nie ma, zwłaszcza, że warunki pogodowe były mało sprzyjające.
Ale dalej kontrolka się nie zapaliła...
[ Dodano: 20-02-2014, 22:23 ]
Ok, przypomniałem sobie i sprawdziłem w końcu tą instalację.
Sterownik (chyba) mam firmy King (Sequental Injection).
Czy to dobra firma? |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 22-02-2014, 23:33
|
|
|
Miałem kilka aut z lpg i z doświadczenie wiem, że najlepiej jest patrzeć na stan licznika. Po przejechaniu 250-300km wiedziałem, że należy rozejrzeć się za jakąś stacją. Na pełnym zbiorniku (weszło 40l gazu) maksymalnie udało mi się przejechać w trasie 500km a była to zafira z silnikiem 1.8 |
|
|
|
 |
|