Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Stukanie z okolicy lewego koła
Autor Wiadomość
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
  Wysłany: 11-07-2013, 15:09   [EA2A/W 2.0] Stukanie z okolicy lewego koła

Ostatnimi czasu nasiliły mi się dziwne stuki z lewej strony podczas gwałtownego dodawania gazu - głównie słyszalne na 2,3,4 biegu. Aby tego uniknąć trzeba bardzo delikatnie i z wyczuciem puszczać sprzęgło lub zmieniać bieg bez dodawaniu gazu. Dodatkowo czuć takie typowe szarpnięcie (jakby poduszki były rozerwane). Słychać także stukanie podczas jazdy po nierównościach oraz przy buksowaniu kół. Nie czuje jakichś niepokojących wibracji nadwozia przy przyspieszaniu.

Temat próbuje rozwiązać od dłuższego czasu.
Główne podejrzenia:
- układ zapłonowy - wymieniłem świece, fajki, przewody
- poduszki silnika - sprawdziłem, żadna nie jest rozerwana, zniszczona
- sprzęgło - Tłumik drgań - powodowałby stukanie?
- zawieszenie - stukanie podczas jazdy na nierównościach wskazywałoby na jakiś wahacz (pewnie banan), ale czy to ma coś wspólnego z szarpaniem i tym stukiem przy gwałtownym dodaniu gazu?

Zaniepokoił mnie także ten luz koła i towarzyszący mu stuk, przy włączonym biegu - czy to jest normalne czy to raczej problem z mechanizmem różnicowym, przegubem wewnętrznym, skrzynią biegów?

Nagrania:
Koło lewe
:arrow: http://youtu.be/PQwqexHMZYc

Koło prawe
:arrow: http://youtu.be/_Ud15-ZdwqQ

Podobny filmik na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=8vockzhk1Oc

Tutaj jakiś link na temat problemu:
http://eksploatacja-auta....oznicowego.html
Ostatnio zmieniony przez arturj123 12-07-2013, 17:56, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Iron.Falcon 
Mitsumaniak
Brummi Fahrer


Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Germany
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 427
Skąd: Bad Rothenfelde
Wysłany: 11-07-2013, 17:05   

u mnie taki objaw wyeliminowałem w poprzednim nissanie wymieniając przeguby...
 
 
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 11-07-2013, 19:54   

Trochę cię ubiegłem i podałem takie same linki w temacie o skrzyni. :)
Na dzień dzisiejszy mam pewność, stukanie i luz to wina mechanizmu różnicowego w skrzyni.
Miałem to samo w poprzedniej skrzyni i mam to samo w regenerowanej (teoretycznie regenerowanej).
Stuka przy zmianie biegu, trzeba bardzo delikatnie puszczać sprzęgło, a i tak szarpie.
Pojawia się luz przy zmianie obciążenia na biegu.
Szarpie przy hamowaniu silnikiem jak w dużym fiacie.
Porównywałem z kilkoma autami i luz na biegu jest podobny, kilka centymetrów na obwodzie koła, ale w galancie pojawiają się wyżej wymienione objawy, a w tych autach które sprawdzałem nie występują.
Na dzień dzisiejszy chyba sobie odpuszczę i będę jeździł aż skrzynia padnie, a stanie się to pewnie szybko bo takie szarpanie zabija łożyska.
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-07-2013, 17:36   

Nagrałem te stuki:
- stukanie na nierównościach - http://youtu.be/NtcUPjEYFmU
- stukanie przy gwałtownym dodawaniu gazu - http://youtu.be/aGCGSM-5bUA
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-07-2013, 17:39   

arturj123, banany nasz OK?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-07-2013, 17:48   

Jest luz na sworzniu (mowa o lewej stronie), w najbliższym czasie wymiana - ale pytanie czy te dwa przypadki stuków powodowałby ten wahacz?
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-07-2013, 18:17   

arturj123, oczywiście. Musisz mieć mega luz, lepiej nie jeździj tym samochodem, bo przypadki rozpięcia wahacza są wszystkim znane i często mało szczęśliwe
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10686
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-07-2013, 19:16   

Banan mu raczej nie wyskoczy..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 12-07-2013, 22:19   

Jednak to poważniejsza sprawa...



Jak widać jest dramat. Po eliminacji "gruzu rdzy" dokopałem się do mocowania śruby.
Pytanie co dalej zrobić, zaczynam poważnie myśleć nad zmianą całej budy.
 
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-07-2013, 00:19   

arturj123 napisał/a:
Jednak to poważniejsza sprawa...
Obrazek
Obrazek

Jak widać jest dramat. Po eliminacji "gruzu rdzy" dokopałem się do mocowania śruby.
Pytanie co dalej zrobić, zaczynam poważnie myśleć nad zmianą całej budy.


Poszukaj dobrego spawacza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.