Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A 1.6] wężki przy przepustnicy
Autor Wiadomość
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 13-07-2013, 14:35   [CS3A 1.6] wężki przy przepustnicy

Mam problem z opadaniem obrotów na luzie do ~600. Dzieje się tak tylko przy starcie silnika i częściej gdy jest włączona klima. Przepustnica czyszczona. Ecu resetowane.

Zastanawiam się czy gdzieś nie ma problemów ze sterowaniem przepustnicą np opóźniony sygnał o włączeniu klimy. Wtedy następuje wahnięcie w dół i potem już jest normalnie.

Do czego służą 3 wężyki dochodzące do przepustnicy. Może któryś z nich jest uszkodzony i stąd takie anomalie?
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-07-2013, 18:17   

generalnie zalaczanie klimy w CS0 nie jest zbytnio dopracowane, od nowosci wahalo mi obrotami albo szarpalo przy przyspieszaniu. Stabilnosc wolnych obrotow bez klimy podobnie nigdy nie byla zbyt dobra.

wezyki ida jeden do zbiornika par paliwa a 2 poprzez jakis fikusny (tj. dziwnie mi na oko wyglada a nie chcialo mi sie w manualu szukac o co chodzi :biggrin: ) uklad z zaworkiem i trojnikiem do najprawdopodobniej EGRu. W szczegolnosci EGR moze robic rozne psikusy ale to glownie w dieslach.

wezyki zaden problem sprawdzic.

na pewno wyczysciles cala przepustnice i wszystkie kanaliki?


tez walcze z zawahaniami obrotow po wysprzegleniu przy wlaczonej klimie (co prawda w Hondzie ale uklad jest podobny jak w Mitsu) i jestem bliski odpuszczenia bo pomysly mi sie wyczerpaly. Ale 15 letniemu auto mozna conieco wybaczyc :wink:

pozdr
Alex
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14-07-2013, 21:57   

Iwonka napisał/a:


na pewno wyczysciles cala przepustnice i wszystkie kanaliki?


Tak wyczyszczona idealnie. Z problemem zwracałem się do ASO ale brak błędów a przeprogramowanie ECU pomogło nie do końca.
Mam jeszcze teorię zużytego paska wieloklinowego, który domaga się wymiany.
Na dniach zmienię i zobaczymy czy wpłynie to na te spadki. Dzisiaj cały dzień bez klimy (na próbę) i obroty idealne.

[ Dodano: 15-07-2013, 17:36 ]
No i misiek po wymienię pasków klinowych oraz płynu chłodniczego

Od razu kulturalniejsza praca silnika oraz większa? wydajność klimy.
Obroty jak na razie też o wiele stabilniejsze.
Wychodzi na to, że winowajcą był zużyty pasek wielorowkowy.
Niby wygląda na nie uszkodzony ale znacznie twardszy od nowego.
Pojeżdżę trochę i poobserwuję. Dam znać jakie spostrzeżenia
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-07-2013, 13:14   

Bojar napisał/a:
No i misiek po wymienię pasków klinowych oraz płynu chłodniczego

Od razu kulturalniejsza praca silnika oraz większa? wydajność klimy.
Obroty jak na razie też o wiele stabilniejsze.
Wychodzi na to, że winowajcą był zużyty pasek wielorowkowy.
Niby wygląda na nie uszkodzony ale znacznie twardszy od nowego.
Pojeżdżę trochę i poobserwuję. Dam znać jakie spostrzeżenia

zastanawiajace - co ma pasek do bujania obrotami ??!!

pozdr
Alex
 
 
Bojar 
Forumowicz


Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 363
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 19-07-2013, 18:05   

Iwonka napisał/a:

zastanawiajace - co ma pasek do bujania obrotami ??!!


Masz rację jednak nic. Wydawało mi się, że jest lepiej.... bo trochę jest
Jednak nie do końca. Czasami opadnie na 600 i za chwilę koryguje na 800
Praca jednak po wymianie paska stała się bardziej kulturalna. Mniej szarpie
Szukam jednak dalej przyczyny tych spadków. Przez 4 lata tak nie było więc
to nie jest tak, że TTTM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.