| 
		[MSS ALL] Hamulec tylny nie odbija... | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 emjot  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-09-2013, 08:11   [MSS ALL] Hamulec tylny nie odbija...
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzisiaj jadąc do pracy poczułem, że samochód nie chce jechać. Staję, prawa tylna felga gorąca. Trochę na ślepo postukałem młotkiem w zacisk, odpuściło. Po kilku km to samo. Jakieś trzy miesiące temu miałem też nieprzyjemną sytuację na autostradzie - po hamowaniu z blisko 160kmh auto zaczęło hałasować z tyłu, felga bardzo się rozgrzała. Potem przeczyściłem jarzmo, sprawdziłem czy klocki chodzą, nasmarowałem złożyłem i było dobrze aż do dzisiaj. Wygląda, jakby tłoczek nie wracał. Większość problemów z tego co czytam było związanych z ręcznym - u mnie na przeglądzie ręczny bierze, ale słabiej niż lewy, natomiast problemy są po używaniu hamulca głównego. Nie zaciągam ręcznego na noc. Regeneracja zacisku, wymiana na nowy?
 
Dodam, że ręczny generalnie nie jest zatarty, porusza się przy zaciągnięciu mniej więcej podobnie jak z drugiej strony, a po zwolnieniu wraca... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Bizi78 06-06-2014, 21:40, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-09-2013, 20:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Trzeba rozebrac i sprawdzić w jakim staneie jest tłoczek zacisku, dobra regeneracja nie jest zła    | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 emjot  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Space Star '02 Family 1.6 LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 66 Skąd: Wawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-09-2013, 08:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hmmm... dzisiaj było normalnie. Szaro, mokro, zimno, garażu brak. Pojeżdżę i poobserwuję. Będzie lepsza pogoda, to się zaglądnie... jak można przyjrzeć się tłoczkowi? Po zdjęciu jarzma pompuję hamulec aby się wysunął? 
 
 
[ Dodano: 19-09-2013, 08:57 ]
 
Wczoraj super, dzisiaj znowu hamulec prawy tył zapieczony i gorąca felga. Czuć, że auto hamuje. Stało się to po ok. 20km jazdy podczas normalnego hamowania. Potem miałem jeszcze taki objaw, że przy mocnym hamowaniu na chwilę zaświeciła się kontrolka hamulca ręcznego - co to może być? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JOHAN_8  		  
		 
         Mitsumaniak Jonan_8
  
                  Auto: space stars 1.6 2001 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 37 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maruder  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: space star 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 26 Skąd: Suwałki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-04-2014, 12:04   [MSS DID] Jak to jest z zaciskiem hamulca ręcznego?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ostatnio walczę z zawieszeniem tylnym i zwróciłem przy okazji uwagę na mechanizmy hamulca ręcznego. Mianowicie od strony kierowcy wygląda to mniej więcej tak jak na załączonym foto. Foto pochodzi z sieci i dotyczy volvo v40 ale wszystko wygląda podobnie a mechanizm działania zapewne jest taki sam. Do sedna: po zwolnieniu ręcznego dźwignia całkowicie nie wraca. Linka jest ręcznego jest ok bo nie jest bardzo napięta w położeniu "spoczynkowym" (jak na foto). A po zdjęciu linki dźwignia jest w takiej samej pozycji; jak również po naciśnięciu dźwigni i po puszczeniu (przy zdjętej lince ręcznego) wraca też do tej pozycji. Czyli powinna być to tylko wina zacisku. Ale co mnie szczególnie zainteresowało: po ręcznym odciągnięciu zacisku (do góry) koło zostaje zablokowane. Dziwne bo wtedy koło powinno poruszać się z mniejszym oporem a nie większym. I po puszczeniu zacisk automatycznie powraca do pozycji jak na foto (przesuwa się trochę do dołu) a koło zostaje wtedy odblokowane. I w takiej pozycji koło porusza się z najmniejszym oporem. Reasumując odsunięcie zacisku do dołu bądź do góry, od pozycji jak na foto, powoduje hamowanie koła. Tego nie rozumiem    Oczywiście mechanikiem nie jestem i dlatego pytam co jest nie tak. Od strony pasażera wszystko jest ok czyli zacisk po zwolnieniu hamulca ręcznego wraca "do końca" czyli maksymalnie do góry. Czy ktoś ingerował w ten zacisk i coś namieszał czy może chodzić o coś innego?
 
 
 
 
Edit by MOD.
 
Scaliłem, proszę używać szukajki. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Bizi78 21-04-2014, 21:06, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-04-2014, 15:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może stopka oporowa jest odgięta i stąd efekt blokowania po rzekomym własciwym powrocie | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darcun4  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: MSS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-04-2014, 20:12   ,
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               maruder,  najprawdopodobniej w środku tłoczka zebrał się syf, który nie pozwala na prawidłowe działanie (odbicie) ręcznego. 
 
A ma się gdzie zebrać.
 
 
 
upload gif
 
 
 
images hosting | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-04-2014, 21:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Może też być problem z linką. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xluki  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mercedes SLK 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2014, 11:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam ten samo problem po zimie w dwóch Miśkach    Mechanik wstepnie powiedzial ze do wymiany jest linka... Nie lepiej najpierw rozebrać zacisk i go porządnie wyczyścić? | 
             
						
				_________________ 02483/KMM
 
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
 
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
 
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
 
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
 
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darcun4  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: MSS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-04-2014, 19:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               xluki,  aby dostać się do "wnętrza" zacisku, powinieneś mieś dłłługie boczne szczypce do pierścieni segera. Można spróbować innym sposobem ale jest to dość ciężka operacja. 
 
Aby nie powielać informacji już istniejących w sieci, wpisz w Google coś w stylu "Regeneracja tylnego zacisku", "Regeneracja zacisku Lukas" itp. Jest tego trochę. Osobiście też zaczął bym od zacisku (przynajmniej w jednym aucie), bo wiem co widziałem w swoim po jego wybebeszeniu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bonnie77  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: MSS 1.6 2003 r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-08-2014, 20:46   Ręczny ale niekoniecznie linki
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam 
 
Mam pytanie czy ogarniał ktoś kompleksowo problem z blokowaniem tylnych kół, mianowicie hamulec  nie zawsze odbijał co powodowało blokowanie tylnych kół i przypalanie klocków. Myślałem w pierwszym momencie że to linka, natomiast po zdjęciu koła zauważyłem że metalowy element do którego doczepiona jest  linka i odbijany przez sprężynę najzwyczajniej w świecie się zapiekł. Zdjąłem sprężynę i obficie pryskając WD40 siłowo zmuszałem do pracy ten element ( poprawiło się, ręczny zrobił się twardy i zbiera od początku,odbijając i nie blokując kół,  ale zastanawiam się czy ten zabieg rozwiązał problem ). Zastanawiam się  czy nie rozebrać jeszcze raz, zdjąć gumowy przewód od płynu, odpiąć  linkę, wyjąć zacisk  i porządnie wyczyścić i nasmarować ???
 
Mam pytanie jak zdjąć  linkę ( muszę ją gdzieś popuścić, bo nie mogłem wywlec ??? i jakiej pasty użyć aby mieć spokój na długo ??? ( potem jeszcze trzeba będzie odpowietrzyć układ, dlatego się waham bo roboty sporo )
 
Pozdrawiam 
 
Paweł | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cakp  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2014, 09:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie ręczny nie odbijał na prawym tylnym kole. W moim zacisku mechanik wymieniał gumki. Pojeżdziłem 2mce i znowu ręczny na prawe koło nie odbija. Wróciłem do mechanika, poprawił, zaciągnął parę razy ręczny-działa. Pytam czy teraz znów sie zblokuje gdyż robię czesto trasy. Zapewnił że nie zblokuje. Minął miesiąc, a dokładnie wczoraj znów się zblokował a jestem 100km od domu, czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mam walnąc młotkiem i psiuknąc WD by odpuścił?
 
A tak przyszłościowo to chyba jednak cały zacisk do wymiany? Gdzieś wyczytałem ze tłoczek się regeneruje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 darcun4  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: MSS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2014, 17:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cakp napisał/a: | 	 		  | W moim zacisku mechanik wymieniał gumki. | 	  
 
Wymiana gumek, bez rozbebeszenia wnętrz tłoczka pomaga jak przysłowiowe kadzidło umarłemu.
 
 	  | cakp napisał/a: | 	 		  | Wróciłem do mechanika, poprawił, zaciągnął parę razy ręczny-działa. | 	  
 
Popsikał zapewne WD40 w miejsce pomiędzy dźwignią a uszczelniaczem (tam gdzie zaznaczyłem czerwoną strzałką) licząc na to, że część tej "wódy" przedostanie się przez uszczelniacz i na trochę pomoże. Jak widać pomogło na trochę. Niestety ale takie "naprawy" to jak leczenie syfilisu pudrem kosmetycznym.
 
Aby to zrobić porządnie, to trzeba całkowicie wyjąć tłoczek i od środka go rozbebeszyć. To tam w środku znajduje się cały mechanizm od ręcznego (mój post wyżej + fotki) i tam zbiera się cały syfek. Z zewnątrz nie do usunięcia.
 
cakp, będąc w trasie pozostaje Ci też popsikać "wódą" w to samo miejsce i raz pociągać ręczny, raz stuknąć młoteczkiem dźwigienkę, raz pociągnąć, raz ......
 
Może się udać, tak jak mechanikowi.
 
 
 
image host | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2014, 18:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               cakp, ja kupiłem nowe zaciski TRW i od roku mam problem na razie z głowy    .
 
Podstawowa sprawa to używać ręcznego hamulca jak najczęściej    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bonnie77  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: MSS 1.6 2003 r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-09-2014, 20:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja jestem na bieżąco w temacie, ale zobaczymy czy ostatnie zabiegi przyniosą skutek na dłużej. Zdradzę swój przepis   , zdjąłem sprężynę i psikałem obficie WD40 zaciągając ręczny i odbijając śrubokrętem ( ruch tzw do przodu i do tyłu ), jak już się zaczęło zachowywać w cywilizowany sposób założyłem sprężynę popsikałem białym sprayem smarującym ( bo wd40 nie spełnia zadania smarowania ) i ręczny ma opór do dołu, koła się nie blokują i hamuje. Reasumując na razie działa. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |