Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problem z pracą silnika podczas jazdy
Autor Wiadomość
Juszczenko92 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2014, 13:09   [Cari 1.8 GDI] Problem z pracą silnika podczas jazdy

Witam!
Od Października 2013r. posiadam Carisme 1.8 GDI EXE z 98r. Wszystko było dobrze i jeździła jak należy. Jednak od około 2 miesięcy zmagam się z problemem odnośnie tego iż po odpaleniu silnika falują mi obroty. Przy odpaleniu skaczą same do 3-4 tys i nagle spadają prawie do zera, że auto przygasa, jak parę razy przygazuję to się wszystko normuję i już obroty nie falują tylko trzymają stały poziom około 1000. Także zauważyłem zjawisko, że w trakcie jazdy zdarza się, że jedzie normalnie i nagle tak jakby ją przytkało na parę sekund z widocznym spadkiem mocy i nagle odetkało i jedzie dalej normalnie. Żadna kontrolka mi się nigdy nie zapaliła. Myślałem że to może coś z przepustnicą lub filtrem powietrza, więc filtr wymieniłem, a przepustnice zdjąłem, przeczyściłem dokładnie, że aż się lśniła, silniczek krokowy też sprawdziłem czy magnesy są na miejscu i czy nie jest zasyfiony. Zamontowałem ją z powrotem dając nową uszczelkę ale to nic nie pomogło. Proszę o pomoc i poradę co to może być.

Pozdrawiam!
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 25-04-2014, 16:14   

kolektor czyściłeś? może jest zasyfiony bardzo dla tego brak mocy. Może pompa WC zaczyna niedomagać albo filterki w niej do przeczyszczenia. Chyba że coś pokręciłeś śrubkami np. TPS.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 25-04-2014, 23:35   

wszystko może być filtr paliwa pompa paliwa NC i WC przepływomierz, lambda, map sensor, kable, cewki, wtryski, czujniki ciśnienia, dosłownie wszystko! musisz kupić kabel ściągnąć Evo scan i w czasie jazdy sprawdzić co się z silnikiem dzieje bo tak to pół silnika rozbierzesz i mnóstwo czsci wymienisz a nie dojdziesz do tego co jest nie tak.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-04-2014, 21:25   

Podpiąc pod kompa i sprawdzić parametry rzeczywiste pracy podczas jazdy, mozliwe że coś w układzie paliwowym szwankuje, cięzko zapodac gotowe rozwiązanie bo przyczyn może być sporo.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Juszczenko92 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 Avance Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2014, 10:58   

Kabel zamówiony. Natomiast wczoraj zauważyłem iż klema od masy jest pęknięta przy śrubie zaciskającej i luźno latała, więc już na wszelki wypadek wymieniłem obie klemy na nowe, mosiężne. Po tym zabiegu uczyłem silnik obrotów i co się okazało falowanie po tym zniknęło. Nadal jest tak, że przy odpaleniu obroty samoistnie wzrastają ale teraz tylko do max 2000 RPM z 2 sek. sie przytrzymają i spadają tak do 850 RPM i już tak zostają, falowanie znikło. Nadal jednak występuje to zjawisko "przytykania się" podczas jazdy ale to już będę mógł zbadać podpinając auto pod kompa.



[EDIT]
Już wiadomo co jest powodem owego "przytykania się", a mianowicie zapchany katalizator na tyle, że od ciśnienia zaczął już się rozszczelniać tłumik drgań. Tak więc tłumik do wymiany i zamiast katalizatora zamontuję strumienice. Niestety także czeka mnie przez to czyszczenie zaworów i kolektora dolotowego, bo przecież ten syf zamiast przelecieć przez układ wydechowy cofał mi się do silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.