[2.5 TD] wheel lock |
Autor |
Wiadomość |
majador
Nowy Forumowicz

Auto: pajero mk1 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 20-07-2013, 22:45 [2.5 TD] wheel lock
|
|
|
witam posiadam pajero mk1 1990r 2.5td
od półtora roku wiekszość czasu spędziłem na naprawie i doprowadzeniu go do
obecnego stanu, teraz przyszedł czas na używanie i na problemy,
po załączeniu 4h zaświeciła się zielona kontrolka "wheel lock"
i już niechce zgasnąć od dłuższego czasu, pomużcie mi prosze co i gdzie mam szukać
od czego zacząć, |
|
|
|
 |
piotr-stihl
Forumowicz

Auto: mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 125 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 21-07-2013, 09:02
|
|
|
zaworki/zaworek do wymiany
prawe nadkole pod filtrem powietrza , sprawdzić wężyki do siłownika załączania mostu , i całe to zło |
_________________ mitsubishi L 200 [ 1998 r ]
była vitara v6
http://arborysci.net/index.php |
|
|
|
 |
majador
Nowy Forumowicz

Auto: pajero mk1 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 21-07-2013, 13:32
|
|
|
umnie pod filtrem poietrza z prawj strony nic nie ma,
a z lewej są jakieś przekażniki i troche kabli ale żanych wężyków nie ma
może u mnie jest inne rozwiązanie
jutro ściągne osłone i sprawdze czy jest coś na przednim moście |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-07-2013, 13:52
|
|
|
W p1 nie ma zawórków, bo tam nie było SS. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
majador
Nowy Forumowicz

Auto: pajero mk1 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 21-07-2013, 14:48
|
|
|
właśnie się doczytałem i jak zbyszekm2 pisze zaworki i wężyki są w SS
a ja mam ES i mam sprzęgiełka w przednich piastach "AUTO FREE HUB"
podobno arhaiczne rozwiązanie i
mam kilka pytań
te sprzęgiełka
trzeba je wymienić czy wystarczy przesmarować?
a jeśli wymienić to oba? czy jedno?
a jeśli jedno to które? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-07-2013, 17:19
|
|
|
majador napisał/a: | po załączeniu 4h zaświeciła się zielona kontrolka "wheel lock"
i już niechce zgasnąć od dłuższego czasu | dobrze że zielona a jak rozłączysz przedni napęd i cofniesz samochodem to jest to samo ??
Jeśli tak to najprawdopodobniej czujnik załączenia przodu się zaciął/zawiesił ->> zdejmij obie klemy z akumulatora na parę minut->> może pomoże
[ Dodano: 21-07-2013, 17:22 ]
Cytat: | trzeba je wymienić czy wystarczy przesmarować? | jeśli dobrze zazębiają to po co ruszać no chyba że coś jest nie tak. majador napisał/a: | a jeśli wymienić to oba? czy jedno? | to tak jak z rękawiczkami jak zgubisz jedną to kupujesz nową parę czy dokupujesz (tylko gdzie ?) jedną. Tak na wszelki wypadek, jeśli chcesz zmieniać to, zmieniaj oba |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
majador
Nowy Forumowicz

Auto: pajero mk1 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 21-07-2013, 17:36
|
|
|
zapalam auto wszystkie kontrolki gasną,
po przejechaniu metra "WHEEL LOCK" się zapala na zielono i świeci bez przerwy,
cofanie nie pomaga, zdjecie klam też nie ma wpływu
Gdzie jest ten "czujnik załączania przodu"?
można go jakoś sprawdzić?
zauważyłem że jak ruszam na 2H to lewy przód podrywa do góry a prawy nie,
jak ruszam na 4H to żadna ze stron się nie podrywa (amortyzatory prawie nowe)
czy to coś znaczy?
dzieki za wszystkie podpowiedzi |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21-07-2013, 18:33
|
|
|
majador napisał/a: | zauważyłem że jak ruszam na 2H to lewy przód podrywa do góry a prawy nie,
jak ruszam na 4H to żadna ze stron się nie podrywa (amortyzatory prawie nowe) | to chyba coś z elektryką nie tak. Na 2H przód powinien się jedynie swobodnie toczyć. Nie będą podrywały jak to nazwałeś oba bo nie masz zamontowanej blokady mechanizmu różnicowego->> przy blokadzie, włączonej blokadzie oba koła robią
Sprawdzić możesz jedynie na 100% gdy koła nie dotykają podłoża, można też na śliskim podłożu typu mokra trawa ale .... tak na dwoje babka wróżyła
majador napisał/a: | Gdzie jest ten "czujnik załączania przodu"? | http://mitsubishi.epcdata.ru/pajero/ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
majador
Nowy Forumowicz

Auto: pajero mk1 1990r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 7 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 21-07-2013, 18:52
|
|
|
może komuś się przyda:
zgaszony silnik, luz na skrzyni i 2H na reduktorze
podniosłem prawe przednie koło i kręci sie swobodnie, półoś się nie kręci ani wał czyli ok
opuściłem i podniosłem lewą strone
koło się kręci a wraz z nim półoś i wał czyli źle
zdjełem koło, odkręciłem dekelek z napisem "auto free hub", wyjełem zawleczke z półosi, potem 6 śróbek dookoła na inbus i wyszło mi sprzęgiełko i jak się okazało ułamał się ząbek na takiej dużej podkładce czyli sprzęgiełko do wymiany ale żeby mieć pewność dospawałem ten ułamany kawałek metalu migomatem, przyszlifowałem żeby pasował i wszystko złożyłem i
działa jak powinno ale dla pewności rozejrze się za używanym sprawnym sprzęgiełkiem,
pozdrawiam psiadaczy i dzięki za pomocne wskazówki |
|
|
|
 |
|