Wydech CAO 4g92 |
Autor |
Wiadomość |
nnk59 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2007, 22:45 Wydech CAO 4g92
|
|
|
Popierwsze to wszystkich witam.
Jako że obecny wydech w biedronce jest na skraju jego wytrzymałości, chciałbym go wymienić na troszkę "lepszy". Tu rodzi się moje pytanie: czy użyć rury 45 mm czy też oprzeć się na zaleceniach RPW - 2,25" (jakieś 56,5 mm)??? Kolektor zamierzam pozostawić narazie fabryczny, tłumik końcowy to najprawdopodobniej będzie Remus. Z czasem chciałbym również wymienić i kolektor na stalowy 4-2-1. |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
|
|
|
 |
nnk59 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 00:21
|
|
|
Okey zgadzam się. W chwili obecnej już nie ma katalizatora, któryś z poprzednich właścicieli go wycioł, jest prosta rura i jest ok. Ale chciałbym zrobić krok dalej. Na forum gdzieś widziałem zalecenia, co do średnicy 45 mm, ale z drugiej strony znany wszystkim RPW z Australi proponuje 56 mm, więc jak to jest, ktoś sprawdzał?? I czy wybór Remusa, jak również kolektora stalowego (4-1 a nie 4-2-1, przepraszam z pomyłkę w poprzednim poście) to dobry wybór czy odradzacie całkowicie?? |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-01-2007, 01:14
|
|
|
podepne sie w temacie:
czy wydech "sportowy" powiedzmy taki za ~300 zl (nie pisze producenta bo dopiero za jakis czas planuje zmienic wiec nie wiem) pogorszy mi osiagi?
albo inaczej: jaki najlepiej kupic zeby fajnie buczało ?:D |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 10:06
|
|
|
Wszystko inne niż kompletny wydech sportowy to tylko półśrodki.
Poza tym wiadomo że japończyków się nie poprawia bo tego nie lubią - zostań przy standardach. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-01-2007, 10:15
|
|
|
to co zrobic dla ladnego dźwięku silnika?
filt stozkowy nie wiem czemu wszyscy mechanicy jakich pytalem odradzaja.
(chodzi mi oczywiscie tylko o sam dźwięk, nie osiagi,ktorych wiem ze tym nie zwieksze) |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 10:36
|
|
|
karolgt napisał/a: | to co zrobic dla ladnego dźwięku silnika?
filt stozkowy nie wiem czemu wszyscy mechanicy jakich pytalem odradzaja.
(chodzi mi oczywiscie tylko o sam dźwięk, nie osiagi,ktorych wiem ze tym nie zwieksze) |
dolot zostaw i ewentualnie wywal tlumik wiele sie nie wymysli w colcie |
|
|
|
 |
nnk59 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 11:33
|
|
|
slo_mo napisał/a: | Wszystko inne niż kompletny wydech sportowy to tylko półśrodki.
Poza tym wiadomo że japończyków się nie poprawia bo tego nie lubią - zostań przy standardach. |
Czy wymiana kolektora na ten RPW i pociągnięcie dalej rurą (ktoś wie którą lepiej? 45mm czy 56mm?) do wydechu (pytam o Remusa) to nie wydech sportowy?? Chciałbym aby współpracował z wkładką BMC |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 13:06
|
|
|
nnk59 napisał/a: |
Czy wymiana kolektora na ten RPW i pociągnięcie dalej rurą (ktoś wie którą lepiej? 45mm czy 56mm?) do wydechu (pytam o Remusa) to nie wydech sportowy?? Chciałbym aby współpracował z wkładką BMC |
tylko skad wezmiesz ten kolektor? z australii bedziesz sciagal? |
|
|
|
 |
nnk59 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 13:18
|
|
|
a dlaczego by i nie??? kolektor kosztuje około 1700 zł co jest kwotą rozsądną (np. kolektor stalowy supersprint do cc sporting kosztuje koło 1000), i proszę nie mówcie mi tylko żebym lepiej zrobił swapa. Chciałbym porpostu poprawić przyjemność z jazdy tym co mam (samochodzik już jest utwardzony (eibach +koni przód i eibach +kayaba tył) na 16" borbet, klocki EBC Green, docelowo zmiana tarcz i pompy hamulcowj) że moje pytania są nadal aktualne... |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 13:41
|
|
|
nnk59 napisał/a: | a dlaczego by i nie??? kolektor kosztuje około 1700 zł co jest kwotą rozsądną (np. kolektor stalowy supersprint do cc sporting kosztuje koło 1000), i proszę nie mówcie mi tylko żebym lepiej zrobił swapa. Chciałbym porpostu poprawić przyjemność z jazdy tym co mam (samochodzik już jest utwardzony (eibach +koni przód i eibach +kayaba tył) na 16" borbet, klocki EBC Green, docelowo zmiana tarcz i pompy hamulcowj) że moje pytania są nadal aktualne... |
Lekko liczac wydasz 2 tys na kolektor ktory przy dobrych ukladach przesunie lekko moc w gore obrotow i przy duzym szczesciu wyrowna straty w osiagach auta pogorszone dzieki szerokim i ciezkim kolom. Ogolnie wyjdziesz na zero z osiagami i nie na zero z kasa. zeby cos z tego bylo mozna zaryzykowac walek stage 1 z RPW plus jakies strojenie na hamowni reszta to tylko kosmetyka. |
|
|
|
 |
nnk59 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 15:09
|
|
|
mugen masz rację, ale 1700 liczone jest już z transportem. Po drugie to początek długiej drogi, nastąpny etap to będzie odelżone koło zamachowe, a później właśnie tak jak piszesz wałek i sprężyny. I dlatego tak ważne jest tu moje pytanie czy wydech 45 mm czy też 56mm. Nadmieniam że nie zamierzam go zamieniać w ryczące pudło, tylko zbliżyć się osiągami do GTI (powiedzmy coś koło 8 - 8.5 do 100). Kwota jaką planuję wydać to około 5 -7 tyś, to tyle ile musiał bym dopłacić do gti, a wiadomo że dużo trudniej je trafić w dobrym stanie i dlatego zdecydowałem się na 1.6 aby móc je trochę podkręcić |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-01-2007, 17:46
|
|
|
nnk59 napisał/a: | tylko zbliżyć się osiągami do GTI (powiedzmy coś koło 8 - 8.5 do 100). |
wywal z dobrego 1,6 siedzenia, kolo zapasowe, i ile sie da ze srodka, zostawiajac powiedzmy tylko 2 siedzenia z przodu i deske rozdzielcza, bez problemu zejdziesz do 8,5 sek, za darmo.
a tak wg mnie, to za 5-7 tys, to masz dobrego 1,6 (bude) i wstawiasz do tego dobry silnik, ten sprzedajesz i jeszcze masz troche na fajny wydech (jesli mowa o buczeniu) |
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17-01-2007, 08:13
|
|
|
To i ja sie udziele. Tez mialem podobne plany, chcialem zmienic wydech na srednice 2.25'' wywalic kata itp. Z tego co juz duuuuuuuuzo przeczytalem o modyfikacjach colta to stwierdzam ze nie wydech pozostawie seryjny tylko wytne katalizator a w miejsce jego zwykla rura o takiej samej sr jak wydech. Nastepnym etapem bedzie zmiana dolotu. Stozek juz posiadam (i nie spotkalem sie jeszcze zeby ktos odradzal, a zwlaszcza mechanicy, no chyba ze starej daty w tak zwanych zakladach gdzie pracuja jeszcze mlotkiem i montowka:-) ) A tak na serio juz zamowilem stozek firmy green i mam juz gotowy caly uklad dolotowy. Uklad bedzie tak zwany SAR. I tak mysle okolo polowy lutego pojade na hamownie (po tych wszystkich modach, czyli wyciecie kata i zmiana dolotu) I zobaczymy co sie okaze. Podobna kazda ingerencja w silniku, wydechu, dolotu colta pogarsza osiagi!!! Dlatego trzeba to sprawdzic Choc nigdzie nie widzialem takiego potwierdzenia...
czesci czekaja
 |
_________________
  |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2007, 10:00
|
|
|
w koncu beda jakies udokumentowane dzialania a nie tylko odczucia subiektywne z niecierpliwoscia czekam na pomiary |
|
|
|
 |
|