Wymiana zderzaków i błotników |
Autor |
Wiadomość |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 27-06-2005, 22:43 Wymiana zderzaków i błotników
|
|
|
Czy ktoś wymieniał samodzielnie zderzaki i błotniki w Colcie C50?
Kupiłem komplet błotników i całe zderzaki z plastikami i ... chcę zabrać się za wymianę. Jakby ktoś to robił i mógł opisac trudności jakie napotkał, byłoby fajnie. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 28-06-2005, 07:29
|
|
|
Napisze krótko...
Trudności nie powinieneś napotkać ŻADNYCH....
Jedyne co to może Ci sie przytrafić jakieś urwanie śrubki M6, ale wtedy wiertareczka, poprawka gwintownikiem i gra....
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-06-2005, 08:22
|
|
|
Potwierdzam - urwiesz 70% srubek to jedyna trudnosc. Gwintownik, punktak i wiertarka z wiertlem 5.8 niezbedne. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-06-2005, 21:42
|
|
|
Jeżeli masz dostęp to kup nakrętki z takim zaookraglonym końcem zabezpieczysz w ten sposób nastepne przed rdzewieniem. No a szczytem rozkoszy by było gdybyś kupił nierdzewne |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-06-2005, 07:43
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Jeżeli masz dostęp to kup nakrętki z takim zaookraglonym końcem zabezpieczysz w ten sposób nastepne przed rdzewieniem. No a szczytem rozkoszy by było gdybyś kupił nierdzewne |
Hubus - urywa sie sruby nie nakretki. Zabezpieczenie jest jedno - smar, ktory zapobiega przyrdzewaniu srub do gwintowanych otworow w elementach nosnych.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-06-2005, 12:33
|
|
|
Wiem że zabezpieczeniem jezd smar ja tylko tak extremistycznie podpowiedziałem |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-06-2005, 13:06
|
|
|
To moze tytanowe srubki - nie rdzewieja, a jak sie zapieka, to predzej blache wyrwiesz niz urwiesz - to jest extremizm |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 30-06-2005, 06:52
|
|
|
A ja tak troche w pomocy Hubertowi....
Stosując nakrętki "te zaokrąglone" eliminuje sie efekt przedostania wody czy innego dzidostwa utleniającego bezpośrednia do miejsca styku śruba nakrętka, za sprawa niejako uszczelnienia krążkiem z tworzywa sztucznego zawiniętego właśnie w tym zaokrągleniu, docelowe przeznaczenie krążka jest takie aby śruba nie odkręcała sie podczas drgań, zwiększa to poprostu samohamowność gwintu, ale tak czy inaczej pozastaje nam zawsze dalsza część sruby która jest poza nakrętką, wtedy stosuje sie "smar".... a tak na prawdę to jest do tego tzw. wazelina techniczna osłaniająca smarująca...
To tyle.....hyhy
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 08-08-2005, 08:28
|
|
|
Zrobiłem, mieliście rację, te śruby to załamać się można, ale udało się, troche spawania i jeszcze w przyszłości poprawki lakiernicze i będzie cacy, teraz wkładam kasę w motor.
Sprawy techniczne:
- błotnik jest na 8 śrubach i dwóch nakrętkach + trzeba zdjąć nadkole (przez te kołeczki d nadkoli to też można nerwy stracić)
- zderzak tył trzyma sie na 4 śrubach + plastik przykręcony do błotników i blacha do nadkoli;
- zderzak przód - 4 śruby, dwa zaczepy (nakrętki), plastik przykręcony do błotników i blacha do nadkoli.
Gdyby nie te zapieczone śruby to bajka nie robota |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Eklife
Nowy Forumowicz
Auto: colt c50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2013 Posty: 1 Skąd: google,coltmania.pl
|
Wysłany: 22-08-2013, 11:36
|
|
|
Przymierzam się właśnie do wymiany przedniego zderzaka w tym modelu.Jaki jest dostęp do wszystkich śrub i mocowań?Da się wykręcić ten zderzak bez skorzystania z kanału bądź podnośnika?Część śrub widzę,ale czy są jakieś gdzieś ukryte,które trzymają od spodu? |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 25-08-2013, 23:44
|
|
|
w dziale download masz podręczniki
Cytat: | Da się wykręcić ten zderzak bez skorzystania z kanału bądź podnośnika?C |
Da się |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 26-08-2013, 09:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-08-2013, 09:21
|
|
|
bez problemu - śrubki po bokach (przy kołach) a potem się go "odrywa" od reszty
spinki niestety w większości pękają i trzeba dawać nowe |
|
|
|
 |
|