Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
rozpórka tylna górna sedan
Autor Wiadomość
wompo 
Nowy Forumowicz

Auto: ea2a 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 1
Skąd: z okolicy
Wysłany: 16-07-2014, 12:03   rozpórka tylna górna sedan

Witam. Jutro jade do Skoczowa do firmy STAFFA która produkuje rozporki. Bede postulował o wykonanie tylnej górnej do sedana 97+. Jak by co to sa jeszcze jacyś chetni? Byc moze ze w Staffa powiedza ze dla jednej osoby nie warto sie za to zabierac dlatego pytam :P
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 16-07-2014, 12:11   

wompo napisał/a:
tylnej górnej do sedana 97+


:roll:
że co?
:notworthy:
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
JimBest 
Mitsumaniak


Auto: EA2A SE '98 T08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 53
Skąd: uć
Wysłany: 16-07-2014, 12:39   

Temat interesujący - ciekawe czy są w stanie wymyślić coś co byłoby niewidoczne (czyli chowało się pod plastikowymi osłonami).
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 16-07-2014, 12:41   

Hej !! Kamon !!

skończcie ten głupi temat zanim się na dobre zaczął
idzcie do swoich sedanów i zobaczcie gdzie są kielichy z tyłu i czym są połączone ze sobą (podpowiem: na sztywno)
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
JimBest 
Mitsumaniak


Auto: EA2A SE '98 T08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 53
Skąd: uć
Wysłany: 16-07-2014, 12:58   

tomek84 napisał/a:
Hej !! Kamon !!

skończcie ten głupi temat zanim się na dobre zaczął
idzcie do swoich sedanów i zobaczcie gdzie są kielichy z tyłu i czym są połączone ze sobą (podpowiem: na sztywno)


Aż tak sztywno to tam nie jest - aby nie mogło być lepiej (stąd pewnie kanapa na sztywno w VR4).
Podpowiem - sprawdz ( szczególnie zimą) najeżdzanie na krawężnik/wzniesienie którymś z tylnych kół.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-07-2014, 19:47   

Temat już kiedyś omawiany i lipa, każdy kto chce się przekonać może zajrzeć do bagaznika albo połozyć kanapy, zdemonotwać boczki oparcia oraz maskownice wnęki bagaznika, aby się przekonać że tylna pólka jednoczesnie stanowi konstrukcje usztywniajaca dla tylnych nadkoli/kielichów.
Jeżeli producent Staffa wyrazi chęć na zaprojektowanie czegoś co by miało ręce i nogi i było montowane na zasadzie P&P, bez rozcinania fabrycznych wzmocnien to temat można kontynuować.

Dla jasności to zawsze można sobie poszukać zdjęc poglądowych jak sie nie chce zadka sprzed kompa oderwać:



Zdjęcia pochodzą z oferty http://allegro.pl/blotnik...4353350474.html
Przekrój mówi wszystko

JimBest napisał/a:
Aż tak sztywno to tam nie jest - aby nie mogło być lepiej (stąd pewnie kanapa na sztywno w VR4).
Podpowiem - sprawdz ( szczególnie zimą) najeżdzanie na krawężnik/wzniesienie którymś z tylnych kół.
Z ciekawości zapytam czy tylna szyba jeszcze cała, skoro taka tragedia u Ciebie :?: Może warto zajrzeć pod spód na podłuznice i belki poprzeczne, rozpórki i usztywnienia nic nie dadza skoro blacha zezarta przez rudzielca, przemyśl temat i udaj sie do blacharza na weryfikacje stanu podwozia.
Problem rozwiązuje się u źródła a nie przez półśrodki

P.S. Temat czasowo zostawiam, jednak od tej chwili każda wypowiedź o niskiej merytoryce i przepychanki nagradzam.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-07-2014, 21:36   

Robert, zamknij temat.
Tu nic sensownego się nie wymyśli.

Fabrycznie tył w sedanie ma juz wzmocnienie. W wersji vr4 jest dodatkowo gródź.
Sam układ zawiechy z tyły jest inny niż np. w Evo, więc rozpórką tylną z CT9A nie ma się co sugerować bo to inne rozwiązanie.

Dla tych co chcą na super sztywno robić tył, niech się potem nie dziwią, że będą baczki kręcić na mokrym :mrgreen:
Galant sedan ma sztywną budę, nie to co giętkie kombi, po co z niego go-karta szykować. :doubt:
Już lepiej zainwestować w grubszy i sztywniejszy 3-punktowy stabilizator poprzeczny. Efekt dużo korzystniejszy i większy niż byle rozpórki.
Tyle w temacie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
JimBest 
Mitsumaniak


Auto: EA2A SE '98 T08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2007
Posty: 53
Skąd: uć
Wysłany: 16-07-2014, 23:07   

Cytat:
Z ciekawości zapytam czy tylna szyba jeszcze cała, skoro taka tragedia u Ciebie :?: Może warto zajrzeć pod spód na podłuznice i belki poprzeczne, rozpórki i usztywnienia nic nie dadza skoro blacha zezarta przez rudzielca, przemyśl temat i udaj sie do blacharza na weryfikacje stanu podwozia.
Problem rozwiązuje się u źródła a nie przez półśrodki

Tylna szyba cała - ale słychać jak pracuje we wspomnianych warunkach zimą -chyba że za głośno radia słuchasz 8) . Podwozie często/gęsto prześwietlane - jestem uczulony na rudą.
Tragedia to Twoja opinia - uważam że zawsze można coś poprawić - w dalszym ciągu nie widzę uzasadnienia dlaczego montowano gródź w VR4 - skoro jest tak sztywno?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-07-2014, 23:42   

JimBest napisał/a:
Tylna szyba cała - ale słychać jak pracuje we wspomnianych warunkach zimą -chyba że za głośno radia słuchasz 8)
Nie słucham i tego nie zauważyłem, jedynie kwestia rozruszania i rozgrzania auta aby uszczelki się odpręzyły, wiadomo ze ujemna temperatura daje sie odczuć na karoserii, ale by to była aż taka tragedia aby było czuć elastycznośc budy to jedynie przy słabej stronie blacharskiej/mechanicznej
JimBest napisał/a:
Podwozie często/gęsto prześwietlane - jestem uczulony na rudą.
To zależy jak prześwietlane, bo jezeli diagnosta wszedł pod auto, poswiecił latareczka i nawet nie dotknał blachy czy też nie opukał to raczej lipa a nie oględziny.
JimBest napisał/a:
Tragedia to Twoja opinia - uważam że zawsze można coś poprawić
Wyciągnąłem wniosek z tego co napisałeś, nie narzekam na sztywność karoserii w Galancie.
Rozważając budowe VR4 trzeba wziąśc pod uwagę róznice w płycie podłogowej oraz sam napęd na 4 łapy, to troszke zmienia postać rzeczy w stosunku do FWD
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.