[1G 90-94] remont 6bolt eclipse 1g - wywalenie balansu |
Autor |
Wiadomość |
szymonlex
Nowy Forumowicz szymonlex
Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 21-06-2013, 09:42 [1G 90-94] remont 6bolt eclipse 1g - wywalenie balansu
|
|
|
Witam forumowiczow.posiadam ecli 1g 6 bolt.niestety ostatnio strzelil rozrzadzik:) mam zamiar wyjac motor i go zreanimowac.przy okazji nosze sie z zamiarem usuniecia balansu.szukam gotowego kitu do tej "operacji".nie chce mi sie bawic w dorabianie zaslepek itp. bo nie mam na to czasu.poradzcie co najlepiej wymienic przy takim remoncie.zamierzam wrzucic nowe panewki i zrobic całą głowice.jesli ktos posiada taki zestaw do usuniecia balansu lub wie gdzie go najszybciej zakupic to prosze o info.
p.s. wiem ze temat juz nieraz pisany ale probowalem znalezc jakies wiadomosci przez "szukajke" i nie za bardzo mi to wychodzilo.
z gory dziekuje za info oraz podpowiedzi dotyczace remontu.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 22-06-2013, 19:05
|
|
|
Pomierz cylindry, tłoki ,wał tj reka fachowca. Wszystko zalezy od tego co w jakim jest stanie.
Kit eliminujacy balansu jest drogi i w niczym nie lepszy niz własnoreczna dobra przeróbka.
Zaslepki idzie kupic a wałek obciac nagwintowac i zaslepic/badz zaspawac.
Ogólnie głwica;
-planowanie
-sprawdzenie prowadnic w razie potrzeby wymiana
-sprawdzenie i dotarcie zaworów
-mycie
-nowe uszczelniacze zaworów i wałków
Blok;
-pomiar cylindrów i tloków, jesli sa ok czyli nie ma nadmiernej owaluzacji etc to pewnie honowanie (zwieksza luz wiec wymiary nie moga byc na granicy dopuszczalnych luzów/paspwania tłok cylinder) i nowe pierscienie, jesli nie tłoki nadwymiar badz rozwiert bloku 4G67
-pomiar wału, ocena stanu panewek. Jesli jest ok wypada wypolerowac wał i wymienic panewki chyba ze sa idealne to bym nie ruszał. Jesli sa rysy szlif plus panewki
-planowanie powierchni bloku ,nie jest drogie warto.
Nowy komplet uszczelek silnika... Pod glowice kup uszczelke Elring. NIE kupuj uszczelniaczy CORTECO/NOK !!! Panewki bym kupił GLYCO jesli trzeba. to tak mniej wiecej, pisz co jakie ma wymiary i wrzuc zdjecia jesli chcesz dokładniejszej porady. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
szymonlex
Nowy Forumowicz szymonlex
Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 23-06-2013, 01:22
|
|
|
Dzieki za konkretna odpowiedz.kit do wywalenia balansu juz zamowilem wiec nie bede sie bawił w skracanie wałka itd. Jak znajde troszke czasu w tym tygodniu to postaram sie wyjac motor z budy i porobic fotki(przenosze właśnie warsztat w nowe miejsce i cieżko dlubnąć cos przy swoich autach ) zobaczymy wtedy jak wyglada to od srodka.
Myślałem nad panewkami ACL-a ale nie dłubałem jeszcze tego motoru nigdy wiec wole spytac was o opinie. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 23-06-2013, 13:46
|
|
|
ACL tez bdb. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 23-06-2013, 13:57
|
|
|
Wyczyść kolektor dolotowy, odme daj do osobnego pojemnika.
Bardzo jestem ciekaw czy silnik po wyrzuceniu balansu dalej tak ładnie pracuję. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
szymonlex
Nowy Forumowicz szymonlex
Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 24-06-2013, 10:16
|
|
|
Narodził się nowy pomysł.Swap na 4g63t.Rozmyślam czy dlubać wolnossaka czy wrzucic mocniejszego brata Co myślicie ? |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 24-06-2013, 16:02
|
|
|
Ja bym był za 4g63T |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
kafar_1989
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 178 Skąd: Wojcieszyn/Lublin
|
Wysłany: 24-06-2013, 21:26
|
|
|
silnik bez balansu chozi ladnie sam usuwalem w 5 silnikach i jest igielka 4g63t jest dobry tylko musisz pamietac o dodatkowych kosztach |
_________________ DSM 1G GSX
4G63T 6bolt |
|
|
|
 |
szymonlex
Nowy Forumowicz szymonlex
Auto: eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2013 Posty: 6 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 24-06-2013, 22:08
|
|
|
Kalkuluje koszty.remont n\a wyjdzie podobnie co zakup dawcy na swapa.Jednak trzeba doliczyc koszty częsci które trzeba bedzie wymienic w nowym motorze.Miś jezdzi u mnie w warsztacie jako tzw. "gratowóz"- do hurtowni po częsci itp.Przy okazji może byc tez niezła reklama i wtedy mocniejszy motor bylby jaknajbardziej na miejscu
p.s. Nasówa sie tutaj moje nastepne pytanie. Jak ze skrzynia biegów? Seryjna z wolnossaka da rade ? Jaka róznica w przełozeniach? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-06-2013, 10:48
|
|
|
da rade, T ma dłuzsze przełozenia. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-06-2013, 08:59
|
|
|
rosomak1983, o co Ci chodzi z uszczelniaczami NOK ? Toż to ori jest. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 26-06-2013, 16:08
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | rosomak1983, o co Ci chodzi z uszczelniaczami NOK ? Toż to ori jest. |
nawet nie pytaj ile razy NOK/CORTECO mi sie rozciekło. Nigdy przenigdy nie załoze tego uszczelniacza do silnika... Ciekł mi po zmianie w 1.6, ciekł mi w 6 boltach pod rzad pare razy... juz wlosy z głowy rwałem... Zmieniłem na Ajusa w obu autach 6b i jest suchutko od ponad roku... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-06-2013, 08:10
|
|
|
A ja montuje tylko NOK - tyle, że NOK a nie Corteco. I wszędzie jest sucho i klienci się też nie skarżą... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 27-06-2013, 14:30
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | NOK - tyle, że NOK a nie Corteco. |
no to nie wiem mi zawsze przychodziło NOK w pudełku Corteco... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 27-06-2013, 14:38
|
|
|
rosomak1983, nie wiem o czym piszesz. Od zawsze (2001) używam tylko NOK w pudełkach Corteco, nigdy prawidłowo zainstalowanego uszczelniacza nie wymieniałem bo się rozciekł.....
Po ok. 80 000 km robiłem rozrząd w byłym swoim Galancie - uszczelniacze minimalnie spocone, w VR ponad 60 000, w Wagonie prawie 70 000 km - rozrząd suchy jak pieprz..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|