Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6] stukot przy włączonej kimie
Autor Wiadomość
ASXuser 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Płońsk
Wysłany: 08-08-2011, 12:45   [1.6] stukot przy włączonej kimie

Na początek witam wszystkich - ASX użytkuje od jakiś 3 tyg. i jak na razie jest w nim 1 rzecz która mnie lekko osłabia ... Postaram się opisać pokrótce:
Przy włączonej klimie kiedy stoję w korku /prawdopodobnie w czasie jazdy jest to samo ale nie słyszę/ cyklicznie następuje "stuknięcie" (jak dla mnie dość głośne i wnerwiające). Fachowcy z ASO stwierdzili, że to normalne bo załącza się elektromagnes (który pracuje cyklicznie) i stąd ten dźwięk ale choć jestem laikiem jeśli chodzi o budowę aut to mnie jakoś nie przekonuje ta ich odpowiedź ponieważ:
1. ASX jest 3 autem z klimą które mam i w żadnym z poprzednich (Fabia, Auris) czegoś takiego nie było, a przynajmniej nie słyszałem tego siedząc w aucie;
2. temu "stukotowi" towarzyszy wahanie obrotów w przedziale mw. 800-1100 i dźwięk pojawia się zawsze gdy obroty przyduszają się do minimalnej wartości, po nim rosną;
3. z poczynionych obserwacji ;) stukania nie ma jedynie w pozycji nawiew - na szybę a temp ustawiona na auto - stąd nie bardzo pasuje mi teoria ASO, że ten typ tak ma skoro akurat w tej 1 pozycji wcale nie ma.

Tak więc prośba do Was - czy to normalne? /jeśli udało mi się na tyle czytelnie przedstawić problem żeby ocenić ;) / cz Wasze ASXy też tak mają?
pozdr i z góry dzięki za wszelką pomoc
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-08-2011, 13:29   

Normalne. Stuk jest bardziej lub mniej głośny albo użytkownik mniej lub bardziej wyczulony.
1. Możliwe że poprzednie auta jak załączyłeś klima to sprężarka działała non stop. W nowych samochodach działa z przerwami jak jest potrzeba zwiększenia ciśnienia w układzie klimatyzacji - przez co generuje tylko chwilowe obciążenie na silniku, a nie stałe co przekłada się na ekonomię.
2. Ponieważ po załączeniu klimatyzacji rośni obciążenie na silniku i elektronika podbija obroty - normalne (kręcąc kierownicą w miejscu, pobaw się szybami elektrycznymi i włącz wszystkie świtała też zobaczysz że obroty podskoczą).
3. możliwe że przy ustawieniu na szybę aby maksymalnie szybko odparować wilgoć sprężarka działa w trybie maksymalnej wydajności i się nie odłącza.

Mają to wszystkie Mitsubishi łącznie z moim więc podejrzewam że gdzieś od 2000 któregoś roku (możliwe natomiast że w niektórych mniej to słychać). Dodatkowo mam wrażenie że dźwięk wydaje też przekaźniki o wentylatorów które się równoczesne załączają ze sprężarką (ale tylko na postoju i przy małej prędkości). Zresztą mnie bardziej denerwuje to wyrcenie wentylatora bo wygląda jak by się mi auto przegrzewało... A jak wysiadam podczas pracy wentylatora to bucha na mnie gorące powietrze...
 
 
ASXuser 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Płońsk
Wysłany: 08-08-2011, 17:07   

krzychu napisał/a:
... Stuk jest bardziej lub mniej głośny albo użytkownik mniej lub bardziej wyczulony...

hehe znaczy widać ja z tych wyczulonych ;) - a poważnie, że normalne szkoda bo jak dla mnie spory "defekt" ten dźwięk ;/
krzychu napisał/a:
... 1. Możliwe że poprzednie auta jak załączyłeś klima to sprężarka działała non stop. W nowych samochodach działa z przerwami jak jest potrzeba zwiększenia ciśnienia w układzie klimatyzacji - przez co generuje tylko chwilowe obciążenie na silniku, a nie stałe co przekłada się na ekonomię...

Tu ciężko mi się odnieść ale możliwe, ze chodziła non stop bo po załączeniu obroty na luzie podskakiwały o jakieś 100 i tak zostawały do momentu jej wyłączenia. Z drugiej strony Auris był z 2008 r. więc żadna staroć :)

krzychu napisał/a:
... przez co generuje tylko chwilowe obciążenie na silniku, a nie stałe co przekłada się na ekonomię...

no w tym konkretnym przypadku do mnie osobiście ta ekonomia jakoś nie przemówiła jeśli dostaje takie coś za coś ;) - z ciekawości duże oszczędności paliwa (bo rozumiem, że o nim mowa?) są w ten sposób?

krzychu napisał/a:
... 3. możliwe że przy ustawieniu na szybę aby maksymalnie szybko odparować wilgoć sprężarka działa w trybie maksymalnej wydajności i się nie odłącza...

to by pasowało chyba - w tej pozycji wolne obroty "nie wachlują" jak w każdej innej a są na stałym, podwyższonym poziomie ... nic chyba w korkach widzę pozostaje używać opcji "na szybę" ;)
W każdym razie dzięki za info, że to nie żadna wada ... choć w sumie miałem nadzieję, że jednak tak i że uda się tego pozbyć :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-08-2011, 18:04   

ASXuser napisał/a:

no w tym konkretnym przypadku do mnie osobiście ta ekonomia jakoś nie przemówiła jeśli dostaje takie coś za coś ;)


Hhahahahahhaa Jak zgłębisz temat to się okaże że dostałeś wiele rzeczy bo chcieli tak ekolodzy, a nie Ty :twisted:

ASXuser napisał/a:
z ciekawości duże oszczędności paliwa (bo rozumiem, że o nim mowa?) są w ten sposób?


No oszczędności jest tyle ile kompresor nie działa, a klima jest włączona. Oczywiście ogólnie różnica między jazdą z klimą i bez zależy też od silnika i wielu różnych czynników np. tego ile masz czynnika w układzie (z czasem ulatuje w atmosferę).
 
 
ASXuser 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Płońsk
Wysłany: 08-08-2011, 19:43   

krzychu napisał/a:

No oszczędności jest tyle ile kompresor nie działa, a klima jest włączona...

tiaa znaczy reasumując oszczędności dla mnie osobiście praktycznie żadne (nie licząc ekologii ;) ) a stukanie pozostanie ehhhh życie ...

krzychu napisał/a:
.... Jak zgłębisz temat to się okaże że dostałeś wiele rzeczy bo chcieli tak ekolodzy, a nie Ty :twisted:

wolę chyba tego nie zgłębiać bardziej wystarczy to co odkryłem już w Aurisie a jak czytam w ASX będzie identycznie tj. lipne lakier i szyby, w sensie podatności na rysowanie

ok jbc można zamknąć chyba, wiem już że się będę z tym męczył do końca moich dni z ASXem :D
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-08-2011, 19:55   

Znaczy z tą ekologią to miałem na myśli ciekawsze rzeczy jak sądy lambda, katalizatory, DPF-y, recyrkulacja spalin, wycofanie paru silników bo nie spełniały normy EURO itd itp. Lakier i szyby mam jeszcze z tym mocniejszych więc mnie nie boli.

Ale z tą klimą są też dobre strony. Klima się odłącza po przekroczeniu pewnej wartości wciśnięcia pedału przyspieszenia. Dlatego nie czuć takiego zamulenia np. przy wyprzedzaniu i włączonej klimie (chodź niektórzy wyczuwają lekki opóźnienie odłączenia). W starszych samochodach niektórzy przed manewrem wyprzedzania wyłączali klimę.... Z drugiej strony chyba powyżej 180km/h (oczywiście zależy od samochodu i silnika) klimy nie działa..... :twisted:
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 10-08-2011, 22:01   

Witajcie ja w swoim lancerze też zaobserwowałem te ,,stuki" samochód na podjedzie 10 minut ciągłe włączanie i wyłączanie. Rzeczywiście nie są to fajne odgłosy, myślałem że to coś nie tak z tą klimą ale okazuje sie ze to tak zaprojektowane. Podejżewam że takie ciągłe załanczanie i odłanczanie nieprzekłada sie na żywotnoś układu klimatyzacji, ale może sie myle
_________________
pablo diablo
Ostatnio zmieniony przez pablo diablo 11-08-2011, 09:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-08-2011, 23:24   

pablo diablo napisał/a:
ciągłe włanczanie i wyłanczanie

włączanie i wyłączanie
pablo diablo napisał/a:
Podejżewam

podejrzewam

Przepraszam, nie bierz tego do siebie, ale przecież człowiek uczy się przez całe życie...
Polecam Firefoxa, ma sprawdzanie pisowni.
Koniec OT :wink:

P.S. U mnie też stuka. Ale słychać tylko na zewnątrz.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-08-2011, 08:29   

Zagadką jest dlaczego w klimie manualnej też stuka :) czyli u mnie?
Z moich obserwacji wynika że klima manualna w Lancerze "trzyma" stałą temperaturę nawiewu - więc może dlatego?
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 11-08-2011, 09:58   

Przepraszam za pisownie jestem dyslektykiem i korzystam z programów co pomagają mi dbać o poprawną pisownie. Czasem chce coś na pisać bo jestem na urlopie i korzystam z małego telefonu. Postaram sie bardziej na przyszłość.
A co do stukotu jaki dochodzi z klimy to w czasie jazdy jest on nie odczuwalny i tylko w czasie gdy sie stoi i słychać go owszem tylko na zewnątrz, ja sie tylko boje że te czeste stuki szybciej wyeksplatują cześci, porównuje tu sytłacje do starych klim gdzie raz włączone i raz wyłączone
_________________
pablo diablo
 
 
 
ASXuser 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 4
Skąd: Płońsk
Wysłany: 11-08-2011, 15:10   

jaca71 napisał/a:
Zagadką jest dlaczego w klimie manualnej też stuka :) czyli u mnie?

dla jasności u mnie ta "dolegliwość" występuje zarówno w pozycji auto jak i manual (oprocz wspomnianej pozycji "nawiew tylko na szybę" ;) )
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-08-2011, 17:54   

jaca71 napisał/a:
Zagadką jest dlaczego w klimie manualnej też stuka :) czyli u mnie?
Z moich obserwacji wynika że klima manualna w Lancerze "trzyma" stałą temperaturę nawiewu - więc może dlatego?


No ale dla mnie to jest normalne. Sprężarka nie załącza się wtedy kiedy trzeba chłodzić tylko wtedy kiedy trzeba podnieść ciśnienie. Więc w manualu czemu miała by nie działać z przerwami?

A co do zużycia... To po prostu jest swego rodzaju sprzęgło które dołącza lub odłącza sprężarkę... Pewnie kiedyś wysiądzie, ale z tego co wiem to w europejskich wozach częściej jest problem z klimą niż w japońcach więc nie przejmował bym się. Parę razy pisano o problemie z tym że trzeba jakieś tam dystanse wywalać jak się to sprzęgło wytrze i znowu działa.
 
 
joachim69 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2011, 22:18   

tylko że żaden inny samochód z klimą ,który do tej pory miałem nie wydawał takich dźwięków jak Outlander ,było to strasznie denerwujące
_________________

 
 
kgod 
Nowy Forumowicz
kgod

Auto: ASX, 1.6 MIVEC 5 MT (117KM)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 1
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 14-08-2013, 21:54   

Witam Wszystkich, U mnie w ASX 1.6 takze wystepuje ten bardzo denerwujacy stuk. Na poczatku dodam ze posiadam ASX-a od ponad 1,5 roku i glowy nie dam sobie obciac ale wydaje mi sie ze wczescniej tego stuku nie bylo, przynajmniej nie bylo go tak slychac jak teraz, szczegolnie na postoju. W czasie jazdy powyzej 100km/h jest praktycznie nie slyszalny dla osob ktore o tym nie wiedza, ja wiem i czuje to kiedy sprezarka sie zalacza i wylacza moze teraz jestem przewrazliwiony na tym punkcie. Chcial bym sie dowiedziec czy u innych tez tak jest taka przypadlosc i czy jest sens jechac do serwisu z tym stukiem i np porownac go z autem z jazdy testowej.
 
 
bart210 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 204
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-08-2013, 12:22   

W moim Lancerze jest tak od nowości. Nie ma się czym przejmować, te typy tak mają ;)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.