Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] za wysokie obroty na zimnym silniku w lecie
Autor Wiadomość
tymoteusz75 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1.8 CVT Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Tarnobrzeg, Lublin
Wysłany: 05-09-2013, 10:34   [CY3A 1.8] za wysokie obroty na zimnym silniku w lecie

witam, mam taki problem (o ile to problem)

kupiłem Lancelota we wrześniu 2010 i praktycznie od samego początku zauważyłem taki objaw: przy temperaturze otoczenia powyżej około 12st. silnik startuje z obrotami 1550 i mam wrażenie jak by całe auto się lekko trzęsło, z okolic środkowego tłumika słychać metaliczny warkot, a po około 1min obroty dosyć szybko spadają do około 1150 i później powoli do około 650. Natomiast w temp. otoczenia poniżej 12st. startuje na 1150, zapala cichutko i równiutko, delikatnie mruczy, obroty powoli spadają do około 650.
Sytuacja ta jest ściśle związana z temp. otoczenia a co za tym idzie temp. silnika.

Mechanicy nie w ASO określili że może to być problem z komputerem lub softem.

Byłem z tym w trzech ASO jako że auto było na gwarancji, to panowie mówią że to jest jak najbardziej prawidłowe ponieważ komputer sam reguluje wszystkie parametry i jeśli komputer diagnostyczny nie pokazuje błędu to uważają że to jest OK.
W lecie na zimnym silniku sprawdzono czy któryś czujnik nie podaje jakiś głupich temperatur, ale było ok.
Wgrano ponoć nowszy soft do sterowania obrotami, ale to nic nie dało.

Przy ostatniej wizycie stwierdzono że silnik ze skrzynią CVT może się tak zachowywać żeby po odpaleniu szybciej zaczął krążyć olej w skrzyni. heh, trochę naciągane wyjaśnienie

jak u Was wyglądają obroty z CVT?
_________________
Lancer sedan 1.8 CVT Intense
 
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 05-09-2013, 10:41   

Wyłącz klimatyzację latem i odpal będzie tak samo jak zimą.
_________________
 
 
tymoteusz75 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1.8 CVT Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Tarnobrzeg, Lublin
Wysłany: 05-09-2013, 12:07   

wyłączenie klimatyzacji nie ma najmniejszego wpływy na w/w objaw
faktem jest że po załączeniu kompresora obroty idą w górę ale nie o tyle, max o jakieś 150

klimatyzacja to było jedna z pierwszych rzeczy które sprawdziłem
_________________
Lancer sedan 1.8 CVT Intense
 
 
 
bart210 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 204
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-09-2013, 18:16   

Komputer automatycznie podnosi obroty silnika, gdy jest zimno po to, żeby silnik się szybciej zagrzał. Mam tak samo od nowości i jest to normalne w tych autach.
Po prostu po odpaleniu najlepiej od razu ruszyć.
_________________

 
 
 
tymoteusz75 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1.8 CVT Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Tarnobrzeg, Lublin
Wysłany: 06-09-2013, 09:34   

witam,
gdy jest zimno to się zgadzam, ale u mnie jest na odwrót,
gdy jest ciepło obroty na starcie są pow. 1500, a gdy jest zimno na dworze (poniżej 12st) obroty na starcie są max 1200
pisałem to na początku tematu
_________________
Lancer sedan 1.8 CVT Intense
 
 
 
bart210 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 204
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-09-2013, 17:46   

To tak na pewno nie mam.
W takim razie pozostaje dobry serwis.
_________________

 
 
 
tymoteusz75 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1.8 CVT Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 9
Skąd: Tarnobrzeg, Lublin
Wysłany: 06-09-2013, 20:17   

no właśnie, dobry serwis
byłem w trzech ASO i dziwi mnie ich ignorancja
najzwyczajniej w świecie określili że tak ma być skoro na kompie nie ma błędów
tyle że odpalają na co dzień nie jednego lancerka i dobrze wiedzą jakie mają być prawidłowe obroty
i ciekawe że mechanicy nie w ASO od razu uznali to za jakąś nieprawidłowość, ale niestety odpowiedni komputer diagnostyczny mają w zasadzie tylko w ASO i żaden mechanik nie chce się podejmować
tematu
_________________
Lancer sedan 1.8 CVT Intense
 
 
 
Ponek 
Nowy Forumowicz

Auto: Matiz/Ibiza/następca: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 10
Skąd: Wrocław/Bolesławiec
Wysłany: 21-10-2013, 20:33   

Nie wiem jak powinno być, ale mi latem startuje podobnie, czyli 1500
Ciekawe jak kształtują się obroty na starcie innym użytkownikom Lancerków 1,8
 
 
slim21 
Forumowicz

Auto: Asx intense 1.6 2017
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 31
Skąd: toruń
Wysłany: 21-10-2013, 21:15   

U mnie również zaczyna silnik grać na 1500 na starcie. Wydaje mi się ze nasze trój diamentowe silniki już tak maja. Zanim kupiłem lancera miałem space stara. Tam również silnik zaczynał z wyższego pułapu.
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 21-10-2013, 21:51   

1300 na Millersie na Castrolu 1500 a jak zimniej bywało to i 1700.
Teraz latem po 1km spada do minimum 700. Zimą na Castrolu za cholerę nie mogłem dogrzać silnika na odcinku 10km i obroty zawsze na poziomie 1000.

Na Millersie może dwa tygodnie w ujemnych temp. przejechałem ale dogrzewanie silnika do optymalnych temperatur na plus.

Ps. Taki mój mały test dogrzewania i obrotów silnika na tych dwóch mazidłach. Dodam że na oleju z którym wyjechałem z salonu było tak samo jak na Millersie.
_________________
 
 
prosto 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0, R6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 189
Skąd: Mikołów
Wysłany: 22-10-2013, 00:00   

u mnie benzyna 2.0 rowniez zaczyna z 1500, jakos nigdy sie tym nie przejmowalem, po chwili wszystko sie normuje :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.