Aparat zapłonowy |
Autor |
Wiadomość |
apiro
Forumowicz
Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 67 Skąd: ok. Wrocławia
|
Wysłany: 23-09-2014, 14:17 Aparat zapłonowy
|
|
|
Wymieniałem cewkę i chyba coś [edit], bo silnik pracuje najlepiej jak aparat jest na maksa przesunięty w prawą stronę (a nawet by mu trochę brakowało zakresu). Dlaczego tak się dzieje? Aparat można włożyć tylko w jednej pozycji, nie ma "ząbków". |
Ostatnio zmieniony przez londolut 23-09-2014, 20:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-09-2014, 15:10
|
|
|
Trzeba zatem sprawdzić zgodność markerów na rozrządzie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
apiro
Forumowicz
Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 67 Skąd: ok. Wrocławia
|
Wysłany: 23-09-2014, 16:38
|
|
|
rozrząd był sprawdzany i jest ok |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-09-2014, 16:57
|
|
|
Zapłon sprawdzany na lampie stroboskopowej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-09-2014, 20:10
|
|
|
apiro, ogarnij się i opanuj wulgary. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
apiro
Forumowicz
Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 67 Skąd: ok. Wrocławia
|
Wysłany: 24-09-2014, 10:16
|
|
|
zaplon ustawiony na lampe powoduje ze silnik chodzi gorzej, wyraznie slychac opoznienie zaplonu. dopiero przyspieszenie go na maks do prawej strony powoduje normalna prace silnika. obroty na biegu jalowym wg obrotomerza wynosza ok. 850 rpm |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 24-09-2014, 12:45
|
|
|
Czy osoba ustawiająca zapłon słyszała o złączu do ustawiania zapłonu? Podłączała je do masy? |
|
|
|
 |
apiro
Forumowicz
Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 67 Skąd: ok. Wrocławia
|
Wysłany: 24-09-2014, 13:05
|
|
|
osoba ktora to ustawiala to z tego co widzialem to podlaczyla lampe (przypominajaca pistolet) tylko do akumulatora i do przewodu wn |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 24-09-2014, 14:53
|
|
|
W ten sposób nie da się ustawić zapłonu. Nie widzę rocznika auta, ale jeśli na ścianie grodziowej jest szare bądź brązowe (czasem czarne), duże !!! złącze z zaślepką (fabrycznie, bo można zgubić) to przed regulacją trzeba je podłączyć do minusa akumulatora.
Jeśli nie ma złącza, to przed regulacją trzeba użyć komputera MUT II do ustawienia trybu serwisowego w ECU. |
|
|
|
 |
apiro
Forumowicz
Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 67 Skąd: ok. Wrocławia
|
Wysłany: 24-09-2014, 16:06
|
|
|
rocznik to '97. Gdzie dokładnie szukać tego złącza? Szukałem w książeczce serwisowej w dziale zapłonu i nic nie znalazłem na ten temat. |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 24-09-2014, 16:25
|
|
|
W manualu do CJ1 - zakres ENGINE, strona 11A-9 (w on-vehicle service)
Złącze jest - fabrycznie - spięte do wiązki elektrycznej prowadzonej na ścianie grodziowej. |
|
|
|
 |
apiro
Forumowicz
Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 67 Skąd: ok. Wrocławia
|
Wysłany: 29-09-2014, 11:52
|
|
|
a gdzie znajdę dokładnie znak na kole pasowym? bo szukam i nie moge znalezc |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 29-09-2014, 12:37
|
|
|
po co znak, skoro koła pasowego nie da się założyć inaczej? w zębatce wału jest tulejka a koło pasowe ma tą dziurkę w jakimś celu
a jak bardzo się upierasz, to na brzegu koła będzie takie ciuteńkie "uszczerbienie" |
|
|
|
 |
apiro
Forumowicz
Auto: Colt CJ0 BYŁ/MSS 1.6 JEST
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2014 Posty: 67 Skąd: ok. Wrocławia
|
Wysłany: 29-09-2014, 13:28
|
|
|
właśnie chodzi mi o to uszczerbienie, nie mogę go znaleźć. Bo przecież to uszczerbienie ma się zrównać ze znakiem na obudowie rozrządu, prawda? Kręcę tym kołem i kręcę i nie widzę tego uszczerbienia kompletnie. |
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 29-09-2014, 13:32
|
|
|
Może zdejmij górną obudowę rozrządu, ustaw koło zębate na znacznik i wtedy poszukaj w okolicy znacznika T na dolnej obudowie rozrządu.
powiększ sobie zdjęcie z linku:
http://www.carspace.cz/zb...--mds-4g15.html
widać nacięcie po prawej strony, lekko w górę od środka
to jest to, czego szukasz |
|
|
|
 |
|