Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tylnych amortyzatorów.
Autor Wiadomość
polek 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 54
Skąd: toruń
Wysłany: 19-07-2017, 14:45   Wymiana tylnych amortyzatorów.

Witam wszystkich!
Powiedzcie mi proszę czy wymiana tylnego amora nastręcza jakiś trudności?
Napiszcie co po kolei robić, żeby się z tym długo nie bawić. Czy sprężyny są osobno, czy tak jak z przodu w kolumnie?
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 20-07-2017, 15:36   

W Cari I, wymieniałem. Sprężyna i amor są tak jak z przodu, coś na zasadzie mcpersona. Wyciągnięcie: w bagażniku na nadkolach śruby (miałekm liftbacka więc ściągałem całe boczki...kilka śrub). Jeśli chodzi o wnękę koła, to z jednej strony poszło prawie ok, ale druga masakra. Nie dało się wyciągnąć śruby na dole amortyzatora, śruba zapiekła się w tulejce. Sama nakrętka się odkręciła, ale śrubę trzeba było przeciąć (pamiętaj, że tam idą twardsze śruby). Do tego z obu stron nie dało się wyciągnąć amora ze sprężyną razem, bo na dole amor siedział w dziurze wahacza, było za mało miejsca. Powinienem rozpiąć inne elementy zawieszenia, żeby jeszcze bardziej opuścić (nazwijmy to piastę) i wyciągnąć wszystko. Z uwagi na zapieczone śruby nie mogłem tego zrobić, więc majstrowałem we wnęce koła ze ściągaczami do sprężyn, najpierw wyciągnąłem poduszkę z góry, potem sprężynę a na koniec amortyzator. Zakładanie w odwrotnej kolejności. Napracowałem się jak dziki.
Może w cari II jest łatwiej, nie wiem.
 
 
polek 
Forumowicz

Auto: carisma II 1,6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 54
Skąd: toruń
Wysłany: 27-07-2017, 10:14   

Nic łatwiej. Trzeba odkręcić wahacz i wtedy jest wszystko proste.
 
 
tadek55 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27-07-2017, 10:28   

Odkręcić nakrętki śrub wachacz to nie problem,ale wybić sruby z tulei wachacza to jest nie mozliwe,jak to wybić,tak jakby zespawalo śrubę z tulejka.Pozd.
_________________
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010 ;)
Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011 ;)
Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
Pogorzelica 2015 :)
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 28-07-2017, 09:24   

polek napisał/a:
Nic łatwiej. Trzeba odkręcić wahacz i wtedy jest wszystko proste.


no jak się udało opuścić na wahaczu, to faktycznie jest prosto.

tadek55 napisał/a:
Odkręcić nakrętki śrub wachacz to nie problem,ale wybić sruby z tulei wachacza to jest nie mozliwe,jak to wybić,tak jakby zespawalo śrubę z tulejka


dokładnie tak. Ja u siebie nie mogłem wyciągnąć śrub z tulejek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.