 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
2.0 DID - Wymiana paska (ale czy sam pasek? Bez rolki? ) |
Autor |
Wiadomość |
Mku
Nowy Forumowicz
Auto: plan:Grandis,jeszcze MazdaMPV
Kraj/Country: UK
Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 2 Skąd: Stirling, Szkocja
|
Wysłany: 17-09-2013, 13:43 2.0 DID - Wymiana paska (ale czy sam pasek? Bez rolki? )
|
|
|
Witam wszystkich po przerwie,
Od 5 lat posiadam Grandisa 2.0 DID z 2007.
Wlasnie odebralem go z serwisu na 75tys mil i mam kilka pytan.
Na fakturze mam jakies pierdolki oraz pasek rozrzadu (za 36funtow ~180PLN)
Martwie sie czy nie powinni tez wymienic napinacza i rolki.
Zadzwonilem do nich I powiedzieli ze "pasek wymienili, ale nic wiecej", bo "napinacza nie ma w zestawie I wymienia sie go tylko gdy jest zuzyty."
Pytanie do tych co maja dostep do fabrycznej dokumentacji:
Czy rzeczywiscie Mitsublishi zaleca wymiane tylko paska, bez rolki/napinacza? Czy to dealer robi mnie w trabe?
Moj sasiad ma ten sam silnik w jego VW Touran i wymienial pasek, rolke I pompe wodna (wprawdzie to byla druga wymiana).
Bylbym wdzieczny gdyby ktos mnie oswiecil. |
_________________ pozdrawiam
--
Michal |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 17-09-2013, 13:51
|
|
|
Tu masz temat gdzie dość intensywnie był dyskutowany problem "wymieniać/nie wymieniać" http://forum.mitsumaniaki...p=962483#962483
Silnik ten sam lub podobny więc zasada powinna być taka sama. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20975 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-09-2013, 11:34
|
|
|
Mku napisał/a: | Czy rzeczywiscie Mitsublishi zaleca wymiane tylko paska, bez rolki/napinacza? Czy to dealer robi mnie w trabe?
Moj sasiad ma ten sam silnik w jego VW Touran i wymienial pasek, rolke I pompe wodna (wprawdzie to byla druga wymiana). |
Twój sąsiad też ma w książce wpisaną wymianę tylko paska napędu rozrządu. Jednak instrukcje serwisowe mówią o wymianie kompletu tj razem z rolkami. Dodatkowo - ponieważ doświadczenie wskazuje na to, że napędzana paskiem pompa wody pada często przy przebiegach ok. 150kkm to warto odżałować 150zł i wymienić od razu pompę, a nie rozbierać wszystko za 30kkm.
Kiedyś mnie uczono o celowości wymian kompletów współpracujących części - pasek+rolki, łańcuch+koła. BTW przy wymianie paska w Outku rolki miały wyraźny ślad prowadzenia paska, co potwierdzało celowość wymiany. Komplet w ASO VW kosztuje ok. 850zł, bdb zamiennik ok. 650zł, a sam pasek ponad 300zł - IMHO dla świętego spokoju lepiej wymienić komplet, a nie myśleć czy przypadkiem zużyte nieco rolki nie przyczynią się do przyspieszonego zużycia paska - co w przypadku widocznych śladów prowadzenia starego na pewno nastąpi. Oszczędności na rozrządzie mogą drogo kosztować |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|
|