zwykły diesel, a benzyna |
Autor |
Wiadomość |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-10-2013, 16:22 zwykły diesel, a benzyna
|
|
|
Witam, otóż jakiś czas temu wszedłem w polemikę z kolegą z pracy..
Poszukuję charakterystyki zwykłego diesla, bez turbiny, najlepiej jakiejś sensownej pojemności (np. 2.0) i sensownej mocy - nie zależy mi na wysilonych jednostkach, ale na char. silnika np. z 1998 r. (coś koło tego).
Podejrzewam, że teraz nie robi się już diesli bez turbiny do napędu samochodów.
A jeżeli ktoś chce dorzucić swoje trzy grosze na temat:
stara benzyna vs stary diesel w tych samych gabarytach.. to zapraszam. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-10-2013, 16:26
|
|
|
Ostatnim popularnym był SDI w koncernie VW.... Pewnie znajdziesz jakiś wykres w necie.
Ale co chcesz dyskutować? diesle bez turbo były na pewno żywotne, ale poza tym to jakie miałyby mieć zalety? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-10-2013, 16:52
|
|
|
No właśnie chodzi o przebieg momentu dla konkretnych obrotów..
Znalazłem, że w piku moment dla 2.5l beznyna wynosi 220Nm, a dla 2.5 diesla 160Nm...
To są silnik montowane w mietku W124..
Ale dyskusja dotyczyła wartości momentu ogólnie...
Ja twierdziłem, że w wykresy będą podobne, a zwykła benzyna rozwali w piku diesla.. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 03-10-2013, 17:59
|
|
|
RalfPi- masz tutaj kilka wykresów z różnych silników, może coś znajdziesz ? Jak już otworzysz linka z konkretnym autem, to pod nazwą auta w zakładkach są szczegółowe informacje. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 03-10-2013, 18:45
|
|
|
W tamtych latach popularne były 1.6 D w Golfach i pewnie były też benzyny o takiej pojemności. Na pewno były 1.4 więc też zbliżony silnik.
Ojciec miał Escorta 1.6D a były też 1.8D więc trzeba by poszukać jakie benzynowe były w Fordach. Ale to trochę wcześniejsze lata.... przełom 80/90 lat.
Opel też miał takiego typowego klekota 1.6 D. Jakie były benzynowe |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 03-10-2013, 20:12
|
|
|
1.9d renault/citroen |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-10-2013, 06:55
|
|
|
RalfPi napisał/a: |
To są silnik montowane w mietku W124..
|
A jaki system zasilania? Bo z początku to były komory wirowe i komory wstępne, a dopiero wtrysk bezpośredni był w miarę sensowny...
W benzynie czy to gaźnik czy wtrysk jednopunktowy czy wielopunktowy na samej mocy nie było za dużej różnic.
Tu masz skodę 1,9 SDI:
http://vtech.pl/katalog/c...9-SDI-50kW-68KM
A tutaj Skoda 1,8 MPI zdaje się:
http://vtech.pl/katalog/c...-1.8-92kW-125KM
Czyli podobne generacji silników... |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-10-2013, 07:32
|
|
|
Dzięki UWEX - czegoś takiego szukałem!
poszukam odpowiedniego silnika.
Dziękuję Panowie.
krzychu napisał/a: | wtrysk bezpośredni |
Wydaje mi się, że wtrysk bezpośredni - ale nie powalało stosunkiem P/V = 90KM/2.5l :O
[ Dodano: 04-10-2013, 07:35 ]
TO zapytam jeszcze, czy ktoś zna choć trochę szczegóły techniczne (dotyczące konstrukcji i oprogramowani), a w zasadzie wytyczne projektowania silinków (raczej poszukuję pigułki), dlaczego diesel ma taką, a turbo-diesel taką, a benzyna jeszcze inna char. mech.
Dzięki raz jeszcze! |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
|