[EAxx] ABS błąd 52 Valve relay problem (stays off) ktoś coś? |
Autor |
Wiadomość |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 02-11-2013, 20:16 [EAxx] ABS błąd 52 Valve relay problem (stays off) ktoś coś?
|
|
|
Witajcie,
dziś wymrygałem błędy przez złącze diagnostyczne. W zasadzie wysypało mi tylko wspomniany błąd 52 ABSu. Wg manuala jest teo Valve relay problem (stays off). Mam wrażenie że przy hamowaniu rzuca autem na prawo, ale dopiero przez wyczyszczenie zacisków i usunięcie regulatora udało mi się ruszyć prawy tylny zacisk, póki co nie miałem kasy na nowe tarcze (te były zardzewiałe) i klocki (w nie najlepszym stanie choć zewnętrzny grubości nowego) i przypisuje to właśnie temu. Spotkał się ktoś z takim błędem? Bardzo będę wdzięczny za każde info. |
|
|
|
 |
majdanos
Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-11-2013, 23:02
|
|
|
mam taki u siebie jakis negatywnych skutków nie odczuwam przy hamowaniu. nie sciaga.ogolnie zdaje mi sie ze ktos pisal ze mozna zlac ten blad ;p |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 08-11-2013, 00:54
|
|
|
A czy zacisk porusza sie swobodnie na prowadnicach? Moze wlasnie tam sie zapieklo? |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-11-2013, 10:51
|
|
|
Wszystkie zaciski pracują prawidłowo, smarowane były. U mnie potrafi rzucić autem na prawą stronę, ale hamulce mojego EA to naprawdę długa historia. Prawy tylni zacisk stał zapieczony właśnie na prowadnicy więc skorodowała mi po zewnętrznej stronie tarcza. Ostatnio wymieniałem przewody hamulcowe i wywaliłem ten regulator siły hamowania (co ciekawe MSS ma identyczny pod maską, tylko w innym miejscu), przesmarowałem prowadnice i wyluzowałem trochę klocki w blaszkach bo trzeba było je wybić młotkiem. Co do błędu to nie wiem czy był przed tym zabiegiem. Tarcza prawa tylna jest do bani, muszę tak z miesiąc przejeździć, potem zmienie tarcze, klocki i szczęki. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-11-2013, 13:18
|
|
|
Łysy88 napisał/a: | U mnie potrafi rzucić autem na prawą stronę | To nie ma związku z hamulcami, no chyba, że występuje przy hamowaniu, a nie po wjechaniu w dziurę. Jeśli rzuca tyłem po wjechaniu w dziurę to do wymiany najlepiej wszystkie tuleje lub wahacze w zawieszeniu tylnym oraz amortyzatory ze sprężynami. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 08-11-2013, 16:54
|
|
|
Hugo napisał/a: | Łysy88 napisał/a: | U mnie potrafi rzucić autem na prawą stronę | To nie ma związku z hamulcami, no chyba, że występuje przy hamowaniu, a nie po wjechaniu w dziurę. Jeśli rzuca tyłem po wjechaniu w dziurę to do wymiany najlepiej wszystkie tuleje lub wahacze w zawieszeniu tylnym oraz amortyzatory ze sprężynami. |
Rzuca tylko przy hamowaniu Tak to sztywny jest. Amorki i sprężyny z tyłu wymienione, przód także. Ostatnio gdzieś między Łodzią a Wrocławiem jak przyhamowałem mocniej na ślimaku to myślałem że oprę się o barierki.. |
|
|
|
 |
majdanos
Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 09-11-2013, 16:23
|
|
|
no to zdejmij kolo zobacz czy klocki na prowadnicach chodza moze tłoczki sie zapiekly?bez sciagniecia i oblukania nie dowiesz sie niczego.odpowietrzyc tez nie zawadzi ;)masz w faq jak to zrobic. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 09-11-2013, 16:58
|
|
|
majdanos napisał/a: | no to zdejmij kolo zobacz czy klocki na prowadnicach chodza moze tłoczki sie zapiekly?bez sciagniecia i oblukania nie dowiesz sie niczego.odpowietrzyc tez nie zawadzi ;)masz w faq jak to zrobic. |
Hamulce kompletnie odpowietrzone, wszystkie klocki są obczyszczone aby luźno poruszały się w prowadnicach, tłoczki sprawdzone itp. Ja obstawiam tą jedną tarczę która wcześniej pracowała tylko jednym klockiem. Teraz pracuje całość ale nie wymienione jeszcze są tarcze i klocki - dlatego nie równo hamuje. Na jednym kole jest sporo grubsza tarcza i jeden klocek. ABS napewno działa prawidłowo. |
|
|
|
 |
majdanos
Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11-11-2013, 00:46
|
|
|
hymm nawet jak tarcze maja inna grubosc to wlasnie po to sa prowadnice zeby zawsze klocek dostosowylal sie do tarczy.. Łysy88 napisał/a: | Na jednym kole jest sporo grubsza tarcza i jeden klocek. ABS napewno działa prawidłowo. | jak to na jednym klocku jezdzisz?;o |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-11-2013, 00:53
|
|
|
majdanos napisał/a: | hymm nawet jak tarcze maja inna grubosc to wlasnie po to sa prowadnice zeby zawsze klocek dostosowylal sie do tarczy.. Łysy88 napisał/a: | Na jednym kole jest sporo grubsza tarcza i jeden klocek. ABS napewno działa prawidłowo. | jak to na jednym klocku jezdzisz?;o |
Niee jeden klocek jest praktycznie jak nowy a drugi bardzo wyeksploatowany. |
|
|
|
 |
majdanos
Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 82 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 11-11-2013, 23:08
|
|
|
no to sam sobie odpowiedziales na pytanie co jest nie ten teges ;p szukaj przyczyny po stronie mniej zdartych klockow. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-11-2013, 23:52
|
|
|
Jeden jest mniej zdarty bo stanął w prowadnicy i się nie ruszał. Teraz wyluzowałem go i zaczął chyba działać ale autem rzuca na prawo Zobaczymy może się dotrze. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-11-2013, 00:36
|
|
|
Ten błąd oznacza, że pompa ABS jest do wymiany.
[ Dodano: 12-11-2013, 00:36 ]
No i jeśli dobrze odczytałeś błąd to ABS nie powinien działać. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 12-11-2013, 09:12
|
|
|
Pięć razy długo i dwa razy krótko, więc z tego co czytałem to błąd 52. ABS działa, nawet dziś się o tym przekonałem. Tylko jakby rzucało autem na prawo. Co do błędu to go sprawdzałem ze sto razy. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-11-2013, 09:21
|
|
|
Może to być błąd archiwalny- zawór mógł się kiedyś przyciąć. Poszukaj na forum procedurę kasowania błędów ABS. |
|
|
|
 |
|