Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Problem z obrotami-po odpaleniu rosną do 1500-2000
Autor Wiadomość
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 12-10-2013, 18:47   [Carisma] Problem z obrotami-po odpaleniu rosną do 1500-2000

Witam,
Mam Problem z obrotami-po odpaleniu rosną do 1500-2000 czyszczenie przepsutnicy nic nie dało podejrzewany jest ten czujnik TPS czy można go jakoś sprawdzić np odłączyć i odpalić? obroty mocno też rosną np przy kręceniu kierownicą , po każdym odpaleniu skaczą do 1500 potem spadają do normalnej wartości nawet jak silnik ciepły. Czy coś jeszcze może to powodować?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 12-10-2013, 19:20   

A zczytywałeś błędy jakie komputer pokazuje? Spróbuj odłączyć klemy i podłącz po jakimś czasie i zobacz czy sytuacja wygląda tak samo. Jak kręcisz kierownicą to pompa wspomagania obciąża i wtedy obroty idą w górę ale czy aż do 1500... Generalnie jak silnik jest zimny to standard, że po odpaleniu wędrują na 2000 a potem spadają ale na ciepłym jak tak się dzieje to może silniczek krokowy lub przepływka. Najlepiej byłoby sprawdzić pod kompem.
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 12-10-2013, 19:32   

podłączyłem pod evoscan vagiem zero błędów ako odłączane już pare razy obroty bez zmian na zimnym skaczą do 2000 to spoko ale, że po każdym odpaleniu pozniej spadają i mają skok do normalnych powiedzmy 760 obrotów także coś nie tak wg mnie.
Też myśle, że silniczek lub przepływka ale jak by była przepływka to chyba by przymulał a takie coś nie ma miejsca jedynie problem z obrotami może ten czujnik obrotów TPS?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 12-10-2013, 21:42   

Czujnik obrotów może być - ale to i na zimnym powinien wariować;/ no i komp znalazłby go - wydaje mi się, że to krokowiec będzie.
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 13-10-2013, 11:37   

loki7777, obroty po odpaleniu z zimnego silnika mogą być wyższe ponieważ jest ssanie aż do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury,natomiast przy kreceniu kierownicą w miejscu podbijanie obrotów to normalna sprawa chodzi o wspomaganie także jest prawidłowo.Natomiast jeśli silnik jest już dobrze rozgrzany i po ponownym odpaleniu wskakuje na wyższe obroty to już nie jest rzeczą normalną.Może czujnik temp albo coś z krokowym trudno wywróżyć.Teraz pytanie jak auto ma normalne obroty to co się dzieje po 4 min pracy na luzie??? może masz syndrom 4 min i obroty podnoszą sie w górę i je trzyma.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 13-10-2013, 16:15   

Czujnik temp ten od dmuchawy wymieniłem ,termostat też. Ktoś wie jak będzie się zachowywać auto przy odłączonym TPS?
Najlepiej chyba było by kupić kompletną przepustnicę z krokowcem i tps tylko kto wie czy to by pomogło. Muszę sprawdzić te 4 minuty.
Tak to wygląda u mnie jak na filmiku
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 14-10-2013, 14:00   

loki7777, jedyne co mogę stwierdzić z tego filmiku to że auto jest na ssaniu.Widać iż nie jest rozgrzane a temperatura jest za niska aby odłączyło się ssanie.Ssanie powinno się automatycznie wyłączać i obroty powinny spaść do prawidłowych w momencie osiągniecia pierwszej kreski na wskaźniku temperatury.Nagraj filmik z rozgrzewania silnika tzn nie na maksa tylko jak bedzie osiągać pierwszą kreskę.
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 14-10-2013, 21:36   

Podłącz pod evoscan i porównaj "target rpm czy tam idle" nie pamiętam dokładnie z tymi obrotami które masz.
Jeśli po rozgrzaniu wracają do normy ja na twoim miejscu bym się nie przejmował.
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.