Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Złamany wałek popychaczy
Autor Wiadomość
barczykp 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: Olkusz
Wysłany: 14-10-2013, 19:11   [2.5 TD] Złamany wałek popychaczy

Cześć,
piszę bo mam problem z silnikiem w moim Pajero.
Otóż złamał się wałek na którym obracają się popychacze (wyrwało także śruby z górnych mocowań wałka rozrządu.
Przed uszkodzeniem wałka auto systematycznie traciło na mocy, zaczęło kopcić aż do tego momentu że ledwo się toczył na 1 biegu.
Gdy odkręciłem pokrywę zaworów zobaczyłem poluzowane śruby mocujące wałek popychaczy (tylko jedna była solidnie przykręcona a reszta była mniej lub bardziej wykręcona).

Zastanawiam się czy powodem złamania wałka mogło być nie dokręcenie śrub czy zmęczenie materiału ? (mechanik zmieniał mi rozrząd oraz simmering na wałku rozrządu ale nie jestem pewien czy odkręcał akurat te śruby)

I teraz mam pytanie czy prawdopodobnie wystarczy wymienić wałek + 1 pęknięty popychacz oraz mocowania wałka rozrządu (półksiężyce) ?
Jako że na allegro wołają :
wałek nowy ok. 200zł
półksiężyce używane ok. 50zł za sztukę a potrzebuję 2
popychacz używany 75zł
Więc myślę czy nie lepiej kupić kompletny silnik z osprzętem za 1200 wyciągnąć te duperele z niego a resztę zostawić na przyszłość.
Każdy silnik 2.5 TD od Pajero I będzie dobry ?
Czy silnik z intercoolerem też się będzie nadawał ?

Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Ostatnio zmieniony przez barczykp 14-10-2013, 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 14-10-2013, 20:58   

Kompletne 4D56 z osprzętem za 1200 PLN to od razu gnojem obłóż by komuś nie przyszło do głowy czegoś z niego wyciągać.
Też Cię witamy serdecznie.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-10-2013, 21:01   

barczykp napisał/a:
Zastanawiam się czy powodem złamania wałka mogło być nie dokręcenie śrub czy zmęczenie materiału ?

Wyglada na niedokrecenie z odpowiednia siłą
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
barczykp 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: Olkusz
Wysłany: 14-10-2013, 22:29   

Witam Miśkomaniaków :)
koledzy , jakieś propozycje jak uzdrowić Miśka ?
jest sens ściągać głowice do sprawdzenia czy najpierw spróbować zrobić to co się popsuło i zapalić ?
Samochód palił na tak pękniętym wałku na 3 cylindry (robiłem próbę odkręcania wtryskiwaczy) dopiero po ściągnięci dekla złapałem się za głowę :evil:
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 14-10-2013, 22:33   

Nie ściągaj głowicy. Wymień co popsute i dla pewności sprawdź sprężanie. Potem się będziesz martwił jakby co.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 14-10-2013, 23:22   

Powodem mogło być przeskoczenie paska rozrządu, słabo przykręcony napinacz lub nieodpowiednie zęby na pasku. Sprawdź zawory czy luźno się chowają.
Jeśli tak, to złóż głowicę i odpal, zobaczysz jak się zachowuje silnik.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
barczykp 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 11
Skąd: Olkusz
Wysłany: 16-10-2013, 21:31   

Zbyszek , miałeś rację. Mechanik założył taki pasek że w pewnym momencie zęby na pasku nachodzą na zęby na kole. Tak czułem jak zaczął słabnąć żeby spojrzeć na rozrząd ale pomyślałem że nowy pasek przeskoczył - niemożliwe .
Niestety rozrząd przeskoczył o 4 zęby.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.