Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.5V6 GDI] błąd P0190/dalsze problemy z praca silnika
Autor Wiadomość
Wojt_i 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 3
Skąd: Włoszczowa
  Wysłany: 02-01-2018, 22:58   [3.5V6 GDI] błąd P0190/dalsze problemy z praca silnika

We wrześniu stałem sie szczęśliwym (jak sie wydawało) posiadaczem Pajero III z silnikiem 3,5 V6 GDI i manualna skrzynia.
Niedługo po zakupie zaczęły sie problemy z układem paliwowym.
1. Szarpnięcie + check
Zakończone wymiana pompy wysokiego ciśnienia i czujnika ciśnienia na listwie.
2. Pompa w baku
3. Problemy z odpalaniem i finalnie druga pompa w baku padła.
Rozwiazanie -> wymiana pompy przewodów i baku.
4. Zamulony na zimnym silniku na ciepłym max 100
Regeneracja wtryskiwaczy.
5. Pomogło, śmiga w pełnym zakresie obrotów, pojawił sie jednak problem z biegiem jałowym. Na światłach trzeba było trzymać na gazie bo inaczej gasł, komputer pokazał wypadanie zapłonow. Dodatkowo pocięta uszczelka pod listwa wtryskowa puszczała paliwo.
-> po wymianie uszczelek i wysuszeniu świec poskładane.
6. Nie wracamy na drogę, bieg jałowy stanowi problem. Falowanie obrotów i gaśnięcie jeśli nie jest podtrzymywany za pomocą gazu. Nowy czujnik na listwie a błąd P0190 nadal sie wyświetla. Dodatkowo nie chce sie wkręcić wyżej niż 3k obrotów.

Co dalej??
Sprawdzić przewody od czujnika?
Jest gdzies drugi czujnik?
Czy moze pompa WC znów zawodzi??

Proszę o jakieś sugestie bo powoli głupieje, nie wiem gdzie szukać problemu a unieruchomiony Misiek doskwiera coraz bardziej.
Ostatnio zmieniony przez Wojt_i 22-01-2018, 07:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 03-01-2018, 11:03   

Koledzy od GDI (nie Pajero - ale to podobno zawsze tak samo) - obstawiają zatkane mikrofiltry w pompie. Pompie wysokiego cisinienia.
 
 
Wojt_i 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 3
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 03-01-2018, 11:10   

Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić.
Problem w tym ze były wymieniane przy wymianie pompy.

A odłożony dodatkowy filtr paliwa przed sama pompa moze mieć wpływ na takie zachowanie??
Filtr wymienilem po wymianie baku na nowy.
 
 
pelasio 
Forumowicz


Auto: pajero '01 3.5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-01-2018, 17:04   

Przy pompie wtryskowej jest taki mały czerwony filterek paliwa. Wyjmij go i zobacz jaki będzie efekt. U mnie to było rozwiązaniem opisywanych przez ciebie problemów.
Jeżdżę bez tego filterka już ze dwa lata i jest wszystko ok.
Jak sprawdziłem pod komputerem wydajność pompy bez tego filtra to mieści się w zakresie podanym przez serwis ale te wyniki nie były jakieś rewelacyjne, z filtrem były poniżej zakresu efektywnej pracy pompy wywalało check i nie wkręcał się właśnie na obroty.
Generalnie każdy dodatkowy filtr to jakaś bariera w swobodnym przepływie paliwa. Wyciągnij też ten dodatkowy filtr, on tylko przeszkadza akurat w tym układzie paliwowym.
_________________
Pelasio
 
 
Wojt_i 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 3
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 21-01-2018, 12:30   

Po wymianie mikrofiltrow zdecydowanie pomogło.
Niestety zeby nie było zbyt kolorowo padły kolejne uszczelki.
Wymiana uszczelek i tym razem miało byc dobrze, niestety problem z saloonem i pozniej nie chciał zapalić. Wyjęte i wyczyszczone świece załatwiły sprawę.
Tym razem jednak jest jeszcze gorzej.
Odpala bez problemu ale zaraz gaśnie 1-2 sekundy.
Z wciśniętym gazem pracuje jednak nie wyżej niż 3k.
Nie trzyma tez stałych obrotów tylko lekko faluje.
Nie wyrzuca jednak żadnych błędów.
Po kilku minutach podtrzymywania pracy gazem okazało sie ze katalizator nagrzał sie do czerwoności.
Odkręciłem kata i odsunąłem na bok. Nie zmieniło to jednak nic.
Gdzie szukać przyczyny?
Co jeszcze sprawdzić?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-01-2018, 13:12   

zadzwoń 602673905
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.