Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2W] Znaczny wzrost spalania LPG
Autor Wiadomość
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 26-10-2013, 16:56   [EA2W] Znaczny wzrost spalania LPG

Witajcie,


od jakiś 3 ostatnich tankowań zanotowałem znacznie podniesione spalanie. Jak wcześniej na zbiorniku (wchodzi ok 30 litrów) przejeżdżałem ok 250-260 km to teraz do 200 ledwo dobijam. W zasadzie w setupie nic się nie zmieniło, tyle że ogarnąłem dwa wycieki z instalacji - pierwszy to przy czujniku ciśnienia gazu była poluzowana obejma i przy trójniku zasilania wodą też była poluzowana obejma i uciekał płyn chłodniczy. Po tym spodziewałem się że będzie lepiej a w zasadzie jest gorzej... Świece nowe, kable nowe, filtry nowe, reduktor regenerowany jakieś 3 miesiące temu, wtryski wymieniane też wtedy... Samochód jeździ dobrze, zero niepokojących objawów.


Proszę o pomoc.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-10-2013, 19:55   

A jakie masz wtryski, ile na nich przejechałeś, czy coś zmieniałeś w ustawieniach mnożnika?
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 26-10-2013, 20:48   

RegFasty, ale na nich miałem o wiele mniejsze spalanie. Mnożnik ustawiłem po zmianie wtrysków i zrobieniu reduktora. Od tamtej pory nie zaglądałem bo mi się kabel rozsypał.. Dziś zamówiłem nowy.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-10-2013, 22:32   

Może też być winna sonda lambda, najlepiej było by nagrać oscyloskop z jazdy.
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 26-10-2013, 22:41   

No właśnie sonda też była wtedy wymieniana - faktycznie była martwa ale wjechała nowa. Tak jak mówie, samochód oprócz spalania nie ma żadnych objawów awarii. No może jest minimalnie słabszy, i tak się zastanawiam że jak wyeliminowałem ten wyciek przy czujniku ciśnienia to może odczytuje teraz większe ciśnienie i go zalewa...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-10-2013, 22:53   

Dlatego przydał by się oscyloskop z jazdy.
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 26-10-2013, 23:21   

Pewnie we wtorek przyjdzie kabel do staga to coś nagram. Najpierw ustawie mnożnik na nowo.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-10-2013, 06:33   

A ustawiasz na podstawie mapek czy korekt benzynowych ze sterownika silnika?
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 27-10-2013, 17:30   

Mapek, a jest gdzieś opisany ten drugi sposób?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-10-2013, 19:04   

Podglądasz korekty paliwowe w sterowniku silnika programem Evoscan łącząc się kablem VAG KKL przełączając raz na benzynę i spowrotem na LPG. Wartości czy na benzynie czy na gazie muszą być takie same.
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 28-10-2013, 09:35   

I tu jest pies pogrzebany. Niem mam kabla a i jak się kiedyś interesowałem takim kablem bo wiem że były problemy ze współpracującym z galantem. Zostanie mi ustawienie na mapki chyba, ewentualnie na czasy wtrysków benzyny z softu staga.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-10-2013, 17:40   

Taki kabel kosztuje 40 - 50 zł z przesyłką.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-10-2013, 21:45   

plecho1 napisał/a:
Taki kabel kosztuje 40 - 50 zł z przesyłką.

a w 97 też pojedzie?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-10-2013, 21:50   

Cytat:
a w 97 też pojedzie?
Raczej tak. Tu macie temat o tym kablu i o Evoscanie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-10-2013, 23:27   

podziękował, chyba zadziałam, bo chce spróbować innym ustawieniem niż tylko po mapce.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.