[EA2W] Znaczny wzrost spalania LPG |
Autor |
Wiadomość |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26-10-2013, 16:56 [EA2W] Znaczny wzrost spalania LPG
|
|
|
Witajcie,
od jakiś 3 ostatnich tankowań zanotowałem znacznie podniesione spalanie. Jak wcześniej na zbiorniku (wchodzi ok 30 litrów) przejeżdżałem ok 250-260 km to teraz do 200 ledwo dobijam. W zasadzie w setupie nic się nie zmieniło, tyle że ogarnąłem dwa wycieki z instalacji - pierwszy to przy czujniku ciśnienia gazu była poluzowana obejma i przy trójniku zasilania wodą też była poluzowana obejma i uciekał płyn chłodniczy. Po tym spodziewałem się że będzie lepiej a w zasadzie jest gorzej... Świece nowe, kable nowe, filtry nowe, reduktor regenerowany jakieś 3 miesiące temu, wtryski wymieniane też wtedy... Samochód jeździ dobrze, zero niepokojących objawów.
Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-10-2013, 19:55
|
|
|
A jakie masz wtryski, ile na nich przejechałeś, czy coś zmieniałeś w ustawieniach mnożnika? |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26-10-2013, 20:48
|
|
|
RegFasty, ale na nich miałem o wiele mniejsze spalanie. Mnożnik ustawiłem po zmianie wtrysków i zrobieniu reduktora. Od tamtej pory nie zaglądałem bo mi się kabel rozsypał.. Dziś zamówiłem nowy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-10-2013, 22:32
|
|
|
Może też być winna sonda lambda, najlepiej było by nagrać oscyloskop z jazdy. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26-10-2013, 22:41
|
|
|
No właśnie sonda też była wtedy wymieniana - faktycznie była martwa ale wjechała nowa. Tak jak mówie, samochód oprócz spalania nie ma żadnych objawów awarii. No może jest minimalnie słabszy, i tak się zastanawiam że jak wyeliminowałem ten wyciek przy czujniku ciśnienia to może odczytuje teraz większe ciśnienie i go zalewa... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 26-10-2013, 22:53
|
|
|
Dlatego przydał by się oscyloskop z jazdy. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26-10-2013, 23:21
|
|
|
Pewnie we wtorek przyjdzie kabel do staga to coś nagram. Najpierw ustawie mnożnik na nowo. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-10-2013, 06:33
|
|
|
A ustawiasz na podstawie mapek czy korekt benzynowych ze sterownika silnika? |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 27-10-2013, 17:30
|
|
|
Mapek, a jest gdzieś opisany ten drugi sposób? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-10-2013, 19:04
|
|
|
Podglądasz korekty paliwowe w sterowniku silnika programem Evoscan łącząc się kablem VAG KKL przełączając raz na benzynę i spowrotem na LPG. Wartości czy na benzynie czy na gazie muszą być takie same. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 28-10-2013, 09:35
|
|
|
I tu jest pies pogrzebany. Niem mam kabla a i jak się kiedyś interesowałem takim kablem bo wiem że były problemy ze współpracującym z galantem. Zostanie mi ustawienie na mapki chyba, ewentualnie na czasy wtrysków benzyny z softu staga. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-10-2013, 17:40
|
|
|
Taki kabel kosztuje 40 - 50 zł z przesyłką. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-10-2013, 21:45
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Taki kabel kosztuje 40 - 50 zł z przesyłką. |
a w 97 też pojedzie? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 28-10-2013, 23:27
|
|
|
podziękował, chyba zadziałam, bo chce spróbować innym ustawieniem niż tylko po mapce. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|