 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Termostat, czy na pewno do wymiany |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10-12-2017, 22:06 Termostat, czy na pewno do wymiany
|
|
|
Witam
Temat już pewnie poruszany, nie mogę nic jednak znaleźć około moich objawów. Ostatnio Misiek przy temp. 18 stopni na wyświet. nadmuchu pompuje gorące wręcz powietrze. Zajrzałem pod maskę i górna rura chłodnicy jest ciepła ( po przejechaniu 25 kilometrów ), dolna wychodząca z głowicy nasada termostatu jest ciepła przed termostatem , za nim już zimna wraz z rurą połączoną z chłodnicą ( rura wchodząca u dołu chłodnicy ). Chłodnica zimna tym samym. Płyn jest czysty, chłodnica ma dwa lata.
Sama wymiana termostatu, widzę , że nie będzie problemem. Bardziej chodzi mi o uzupełnienie płynem po wymianie termostatu, jeśli to to.
Czy jest jakaś procedura uzupełniania i odpowietrzania układu chłodzenia po wymianie termostatu.
Z góry podziękował za wszelkie dobre rady. |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2017, 22:17
|
|
|
Mateusz25 napisał/a: | Ostatnio Misiek przy temp. 18 stopni na wyświet. nadmuchu pompuje gorące wręcz powietrze. | Przy climatronicu to normalne, bije goracym powietrzem aby wyrównac temperature w kabinie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10-12-2017, 22:27
|
|
|
robertdg napisał/a: | Mateusz25 napisał/a: | Ostatnio Misiek przy temp. 18 stopni na wyświet. nadmuchu pompuje gorące wręcz powietrze. | Przy climatronicu to normalne, bije goracym powietrzem aby wyrównac temperature w kabinie |
Rozumię, też tak myślałem, jednak rura jak zimna była tak jest, mówię o dolnej wychodzącej z obudowy za termostatem, oraz chłodnicy. Po przejechaniu 25 kilometrów i więcej termostat powinien się otworzyć i rura z chłodnicą powinny być ciepłe. Nie chce tego olewać, bo różnie może się to skończyć. Wcześniej po wymianie chłodnicy obydwie rury płynu były cieple podczas pracy silnika, chłodnica też. Nie uważasz, że to może być właśnie termostat ? |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-12-2017, 22:55
|
|
|
Chodzi ma krótkim obiegu zeby dogrzać silnik .. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-12-2017, 23:03
|
|
|
Jest zima wiec silnik dłuzej sie nagrzewa, jezeli tylko temperatura na wskażniku stabilnie utrzymuje sie w przedziale roboczym, nie przekraczajac roboczej skali - standardowo to wskazówka niemalże w połowie być powinna, to termostatu bym nie ruszał |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10-12-2017, 23:41
|
|
|
robertdg napisał/a: | Jest zima wiec silnik dłuzej sie nagrzewa, jezeli tylko temperatura na wskażniku stabilnie utrzymuje sie w przedziale roboczym, nie przekraczajac roboczej skali - standardowo to wskazówka niemalże w połowie być powinna, to termostatu bym nie ruszał |
Dokładnie tak jest, silnik nie przegrzewa się. Większość czasu podczas jazdy grzeje jak cholera, dopiero temp. grzania spadła po jakiś 20 minutach, ale tylko trochę. Poobserwuję jeszcze jutro. |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 11-12-2017, 07:43
|
|
|
Grzanie środka to climatronic który np jest zakłócany radiem. Jak wskazówka Ok to tak ma być. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|
|