Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W] Szarpie, słabo przyspiesza, stuka i hałasuje
Autor Wiadomość
Misiu213 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-11-2017, 12:28   [EA2A/W] Szarpie, słabo przyspiesza, stuka i hałasuje

Wczoraj nagle podczas jazdy auto zaczelo dziwnie sie zachowywac. Cos zaczeło jakby stukać co jakiś czas, auto nie chciało normalnie przyspieszać, nierówno chodziło, hałasowało i lekko szarpało przez całą drogę. Ledwo zajechałem do domu. Dziś samochód normalnie odpala, ale co jakiś czas chodzi jakby na 3 cylindry. Jest troche lepiej, ale i tak co jakiś czas przerywa normalną prace, żeby poklekotać i poszarpać. Nie da się jeździć.

Czy to może być coś z zapłonem? Kabelki, cewki, świece? Czy silnik umarł?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-11-2017, 14:21   

Na początek,sprawdź czy nie ma oleju w kanałach świecowych. Po za tym,przyczyną takiego zachowania może być wszystko co napisałeś. Aczkolwiek cewki rzadko się psują,ale fajki pod nimi bardzo często.
_________________

 
 
 
Misiu213 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-11-2017, 16:58   

Świeczki, cewki raczej w porządku, sprawdzałem.
Nowe dane:
-Auto chodzi tak samo na LPG i na benzynie
-Podczas postoju nic mu nie jest, chodzi równo, normalnie wchodzi na obroty
-Podczas jazdy na obrotach poniżej 3000 szarpie i dławi sie
-Coś głośno stuka pod autem (pojedyncze stuki co jakiś czas i losowo)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-11-2017, 17:49   

Panewka?
 
 
Misiu213 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-11-2017, 18:01   

Jednak mała poprawka. Na postoju zaczęły też falować obroty. Spada do 500 obrotów i skacze do 900. W sumie czy auto chodzi dobrze czy nie jest losowe. 20 sekund pochodzi dobrze a potem minute źle. Odpale to pare minut bez problemów a za drugim razem już sie dławi i szarpie, o dźwięku dieslo-traktora podczas przyspieszania nie wspominajac. Byłem przed chwilą w sklepie i w sumie tym razem nic nie stukało.

Tą panewkę da sie sprawdzić w prosty sposób samemu? Czy mechanik pozostaje? No i jakie szanse na odratowanie dziadka?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-11-2017, 21:26   

Misiu213 napisał/a:
o dźwięku dieslo-traktora podczas przyspieszania
hmm - ostatnio jak pamiętam podobne objawy u Metzgera to skończyło się zjechaniem panewek do na 2 cylindrze do zera i stopieniu razem z korbowodem
winna była zatarta pompa oleju
całość wyniosła ponad 3000zł bo prócz pompy poszły nowe panewki, popychacze i kilka innych kwestii
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-11-2017, 08:31   

Zatarta panewka w 2,0 16V i 2,4 GDI to dość częsty problem. Jaki masz poziom oleju w silniku? Trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania.
 
 
Misiu213 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-11-2017, 16:22   

Poziom jest dobry, w połowie. No z tym sprężaniem to się od kilku miesiecy zabieram. Jutro sie umowie do mechanika na ogledziny.

Autem w takim stanie w ogole nie powinnienem jezdzic? Bo w sumie tylko do mechanika 10-15 kilometrow.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-11-2017, 21:08   

Misiu213 napisał/a:
Autem w takim stanie w ogole nie powinnienem jezdzic?

Jeśli jest podejrzenie uszkodzenia panewki, to nie powinieneś tym autem jeździć. W taki sposób narobisz więcej uszkodzeń w silniku.
_________________

 
 
 
Misiu213 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-11-2017, 15:56   

Byłem u mechanika. Wyszło że to jednak cewka. Dostarczyłem im jedną marki OYODO, bo gdyby kupili sami - lokalnie to zapłaciłbym stówę więcej. Mechanik wykrył też kapanie płynu chłodniczego z rury od magistrali wodnej. Powiedział, że oring albo rura przegnita. Sprężanie na cylindrach mam równe, po 13 (dokładnie dowiem się na koniec diagnozy, bo wykres widziałem kątem oka i tylko pytałem). Dodatkowo być może uszczelka z pod głowicy do wymiany ale wszystko będzie robione na dniach i zobaczy się co i jak. Jak ktoś ma jakieś doświadczenia tego typu to chętnie poczytam.

Jakie powinno być sprężanie w Galu 2.0 se 98?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-11-2017, 16:14   

Misiu213 napisał/a:
Sprężanie na cylindrach mam równe, po 13

Takie sprężanie jest jak najbardziej ok.
_________________

 
 
 
Misiu213 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 SE '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-11-2017, 18:52   

Z tymi polskimi mechanikami... Czasu nie mieli żeby robić moje autko, więc zabrałem. Znają się na autach jak politycy na zarządzaniu krajem. Byleby hajs się zgadzał.

Poszła niby cewka, a może i fajka pod cewką. Wymienione i wszystko już działa. Reszte usterek musze sam ogarnac. Cieknacy plyn raczej bez problemu ogarne, ale nie wiem jak z uszczelką pod głowicą. Na co zwracać uwagę przy wymianie?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11180
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-11-2017, 21:14   

Co się dzieje że chcesz wymieniać uszczelkę?
_________________

 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-11-2017, 21:21   

Podstawa to w odpowiedniej kolejności, z odpowiednim momentem dokręcać pamiętając, że nie dokręca się śrub od razu na maksa 8) .
Wszystko masz pokazane i opisane w manualu :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-11-2017, 21:23   

Nie spotkałem się jeszcze z uszkodzoną uszczelką głowicy w silniku 4G63...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.