[EAxA] Chrobot przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
herkules
Mitsumaniak
Auto: Avance 2.5 V6 2000r skóra NT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-11-2013, 12:10 [EAxA] Chrobot przy hamowaniu
|
|
|
Nie mogę dojść z jakiego powodu pod koniec hamowania pulsacyjnie chrobocze z przodu z lewej strony wraz z obrotem koła (tylko po rozgrzaniu hamulców, na zimno cisza). Tarcze nowe- dokładnie zamontowane, klocki nowe, łożysko piasty wymienione, zacisk przejrzany, dodatkowe gumki w prowadnicach zdjęte,całe drążki nowe, wszystko OK i chrobocze dalej. dzieje się to tylko przy hamowaniu do przodu i tylko na gorących hamulcach.
Proszę o sugestie, może ktoś się z tym spotkał, jest nas na forum ok. 20tys.
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez herkules 18-11-2013, 20:40, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21951 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-11-2013, 12:26
|
|
|
Zaciski masz jeszcze dwutłoczkowe, tak? Miałem to samo na 2 dwutłoczkowych, po pierwsze musisz miec tą gumkę na górnej prowadnicy założoną, po drugie prowadnice nasmarowane np. pastą Ate Plastilube, ale u mnie koniec końców okazało się, że są wybite otwory na prowadnice w jarzmach. Po wymianie jarzm problem zniknął. Nie stukają Ci zaciski na nierównościach, a jak dotkniesz pedału hamulca przestają stukać? Albo jak kopniesz w koło to nie dzwonią? |
|
|
|
 |
herkules
Mitsumaniak
Auto: Avance 2.5 V6 2000r skóra NT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-11-2013, 12:38
|
|
|
Hugo> Zaciski mam jednotłoczkowe, prowadnice nasmarowane. To nie są stuki tylko rytmiczny zgrzyt-chrobot i tylko przy hamowaniu na gorąco. Na nierównościach bez hamowania jest cisza. |
|
|
|
 |
Łysy88
Mitsumaniak Pasjonata

Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 592 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 17-11-2013, 12:44
|
|
|
A może osłona tarczy hamulcowej? |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10727 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 17-11-2013, 14:31
|
|
|
Może się rogrzewają i wtedy jest tak jak Hugo pisze...:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-11-2013, 15:14
|
|
|
Albo felerny klocek się trafił |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Witek vel Mysza
Forumowicz Artysta rzeźbiarz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Wrz 2013 Posty: 587 Skąd: Płock
|
Wysłany: 17-11-2013, 16:48
|
|
|
A ja widziałem mistrza jak zamontował klocek blachą do tarczy, objaw był podobny |
_________________ LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21951 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-11-2013, 19:02
|
|
|
robertdg napisał/a: | Albo felerny klocek się trafił | Może być. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-11-2013, 20:57
|
|
|
Na 99% masz skrzywioną śrubę prowadzącą - tą górną, z gumką. I do tego suchą. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 18-11-2013, 20:06
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Na 99% masz skrzywioną śrubę prowadzącą - tą górną, z gumką. I do tego suchą. |
Przyłączam się do diagnozy Krzyzaka...
Jeśli raz na rok nie odkręcisz tego, nie wciśniesz tam smaru to klapa....
Ogólnie z heblami cienko jest w Galu... zwłaszcza przedlift... |
|
|
|
 |
herkules
Mitsumaniak
Auto: Avance 2.5 V6 2000r skóra NT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2013, 20:48
|
|
|
Przyczyną była krzywa piasta. Dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam.
Herkules.
Temat do zamknięcia. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-11-2013, 21:43
|
|
|
To śrubę też sprawdź - u mnie krzywa piasta pokrzywiła też prowadnicę.
Na szczęście nie jest to majątek - 40 zł kosztuje zamiennik. |
|
|
|
 |
herkules
Mitsumaniak
Auto: Avance 2.5 V6 2000r skóra NT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-11-2013, 13:50
|
|
|
Dziękuję uważam temat za zamknięty. |
|
|
|
 |
|