[E33A 2.0] ABS w E33 2.0 SOHC nie działa.POMOCY!!! |
Autor |
Wiadomość |
jacekjs
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 IV SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 18-11-2013, 21:23 [E33A 2.0] ABS w E33 2.0 SOHC nie działa.POMOCY!!!
|
|
|
Witam.
Moim "przecinakiem" jest Galant E33 model DeLuxe 2.0 SOHC hatchback z ABS rocznik 1990.03.Do tej pory wszystko grało a jak nie to dawałem radę to naprawić sam.
Potrzebuję Waszej pomocy w zdiagnozowaniu usterki ABSu w moim Galancie.
Problem polega na tym:samochód zapalam kontrolka ABS gaśnie wystarczy jednak ruszyc zaraz się zapala i swieci juz ciągle.Czujniki abs sprawdzane na oporność wszystkie w granicach wytyczonych ustawione książkowo na odpowiedną odległość.Czy jest możliwość zdiagnozowania jakos tego?Sprawdzałem je tez na wykres fal na oscyloskopie i tu szczerze to mechanik który to robił byc może nie wiedział dokładnie co i jak ale na pewno na każdym kole był wykres wychyleń tak że każdy czujnik wskazania ma tylko czy jednakowe w całym zakresie to tego nie wiem.Mechanik podpiął cos pod gniazdo diagnostyczne komputera pod kierownicą i stwierdził że uszkodzony lewy tylni czujnik ale po późniejszym przedzwonieniu każdego czujnika oscyloskopem zmienił zdanie.Wiem że w tym modelu nie można zdiagnozować ABSu z gniazda diagnozy silnika bo po prostu nie ma połączenia ABS-ECU .Taka możliwość jest w 16 zaworowym silniku DOHC
MA ktoś jakiś pomysł to proszę o pomoc.Proszę mnie odsyłac do działów lub że to już było bo ja tego nigdzie nie znalazłem.
Mój pomysł to to że koronki abs mogły stracić wymiar(zreszta wyczyszczone nie ma nigdzie syfu) ponieważ w niektórych miejscach były skorodowane......
Czy takie ustrojstwo jak te koronki można gdzieś jeszcze nabyć i ile by to mogło kosztować?????
Pozdrawiam fanatyków marki.
Jacek |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-11-2013, 21:40
|
|
|
Musisz te zębatki dokładnie obejrzeć bo zdarzają się im wypadające zęby - po tylu latach mogą się pokruszyć.
Ale pierwsze co bym zrobił, to dokładnie umył piasty od wewnątrz bo błoto potrafi je zalepić.
Ostatecznie jeszcze kwestia rozmiarów kół - na pewno wszystkie są takie same? |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 25-12-2013, 21:21
|
|
|
Producent zaleca używania DOT 3.1
Ja u siebie wlałem 5.1 i od tej pory mam problemy z ABS
Czy to jest możliwe? |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-12-2013, 22:36
|
|
|
Nie słyszałem o DOT 3.1
Jakie problemy z ABS? Bo sam 5.1 nie ma żadnego wpływu (no chyba, że się zmieszał z jakimś R3). |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 05-01-2014, 13:24
|
|
|
Krzyzak, A no tak ze raz działa ABS, i wtedy prawie że nie ma efektu hamowania.
Jak nie działa ABS, to się świeci kontrolka i hamowanie jest zwykle czyli dobre.
Zazwyczaj jezdze bez ABS bo sie nie włącza.
Btw, dlaczego się od razu się zaczęło [edit]?
Podobne jest u ojca w Carince E (niby nowa pompa, ale się też czasami zachowuje jak u mnie. Że zero efektu hamowania. Ale większosci czasu na szczęście działa wszystko OK z ABS) |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
Ostatnio zmieniony przez londolut 05-01-2014, 15:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-01-2014, 22:08
|
|
|
To może masz problem z ABS a nie z płynem. Sam płyn do pompy nic nie ma. |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 23-01-2014, 11:20
|
|
|
Krzyzak, Podejżewam że to ten zalany DOT 5.1
Coś słyszałem że to przez to, bo 5.1 to inna technologia itd itp
Zaleje Dot 4 (jak poleca to Mitsu) na wakacje i zobaczymy czy to coś da |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-01-2014, 13:02
|
|
|
DOT 5 to inna technologia, ale 5.1 jest zgodny z DOT4 i DOT3 - ma tylko wyższą temp. wrzenia |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-01-2014, 11:40
|
|
|
Ja bym proponował odpowietrzyć cały układ tak jak to jest przewidziane.. Na pompie ABS powinny być odpowietrzniki. Dodatkowo sprawdziłbym zębatki przy piastach, mogą być pordzewiałe i nie dają odpowiedniego sygnału. Mógł się też "połamać" przewód od jednego czujnika. W jednej pozycji działa a w innej już nie.
Miałem takie same objawy jak Ty. Jak ABS działał to nie było hamowania i też się wyłączał po ruszeniu. Wymieniłem przewody od wszystkich czujników, wymieniłem zębatki przy kołach i zalałem od nowa układ. Teraz wszystko działa jak należy. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
franek1994
Forumowicz E38A Special Edition

Auto: Galant E38A Special Edition
Kraj/Country: Norway
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2013 Posty: 128 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 30-01-2014, 12:43
|
|
|
kwazar1, Są tam zębatki. Ale te taki palec co wchodzi w zębatki nie dotyka ich.
Może to być to.
Btw, jak wymienić kabelki czujnika (czy są to spec. kable czy zwykle kabelki które można zlutować?) jak sprawdzic które się zepsuło ?
Gdzie kupić ewt.
Halumce są odpowietrznione |
_________________ 10,5L/100km przy 4x4 !!!
To jest wyczyn godny kontynuowania inwestycji w skarbonkę bez dna
 |
|
|
|
 |
kwazar1
Forumowicz
Auto: Galant E16A 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-01-2014, 22:49
|
|
|
franek1994 ten palec co wychodzi i nie dotyka zębatki to chyba masz na myśli czujnik. I dobrze, że nie dotyka. Pomiędzy czujnikiem a zębami ma być przerwa około milimetra. Przewód powinien być dwużyłowy. Normalny elektryczny przewód, dobierz tylko przekrój przewodu odpowiedni. Można lutować. Czujnik można sprawdzić miernikiem. Podnieś samochód, podłącz miernik pod wtyczkę od czujnika i zakręć kołem. Jeżeli czujnik jest ok to na mierniku będzie się pojawiało napięcie. |
_________________ Szukam dokładki zderzaka oraz oryginalnych chlapaczy do Galanta E16A.
 |
|
|
|
 |
isic
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 12-04-2014, 22:25
|
|
|
Ja miałem podobny problem w moim Outlandku 2 DID. Kontrolka ABS świeciła cały czas i jednocześnie pojawiły się inne: ESP i 4WD. Pojechałem na komputer i stwierdzili uszkodzenie czujnika ABS. SPrawdzili cenę, dali 10% rabatu i wyszło 1500zł z robocizną! - za kawałek kabla. Więc grzecznie podziękowałem w ASO i zamówiłem w necie za 67złotych. Po wymianie(80 zł robocizna), wszytskie kontrolki zniknęły. |
|
|
|
 |
jacekjs
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 IV SOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 19-10-2018, 16:03
|
|
|
Witam.
Od ostatniego postu trochę mineło czasu.Niestety do samochód z racji tego że ja nim nie jeżdzę nie miałem kiedy zajżeć.Ale dziś uzbrojony w schemat elektryczny i oscyloskop zmierzyłem sam wykresy z każdego koła.Na każdym kole rysuje ładną sinusoidę bez straty na jakimś zębie.
Efekt taki że po uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie lecz tylko się nim ruszy od razu zapala się błąd.
[Edit]?
Podejżewam komputer sterujący ABS.
Pozdrawiam wszystkich miłośników marki. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 19-10-2018, 17:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|