Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:53
popychacze
Autor Wiadomość
bleki28 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 26
Skąd: Sędziszów
  Wysłany: 22-11-2015, 11:12   popychacze

Stuki na zimnym silniku dopadły i mojego out. Jak to się ma gdy ciepło za oknem cisza w aucie gdy zrobiło się zimno pojawiło się specyficzne klepanie gdy stoi auto po nocy a zauważyłem że na wolnych obrotach cisza a gdy jadę pojawia się klepanie po około 3 min ustaje. Nie znam historii auta gdyż mam go od marca był zalany mobilem 5w50 ? W lato cisza żadnego klepania a teraz :shock: Czy popychacze klepią tylko na wyższych obrotach gdy silnik jest zimny obciążony co o tym sądzicie w tygodniu sprawdzę ciśnienie macie jakieś wzkazówki
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-11-2015, 08:10   

Jaki silnik?
 
 
bleki28 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 26
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 25-11-2015, 18:06   

4g63
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-11-2015, 18:16   

Na zimnym będą na początku klepać, bo olej staje się gęstszy wraz ze spadkiem temperatury. Zanim pompa dopompuje olej to chwila czasu mija, co więcej, zanim zimny olej wypełni popychacze tak, jak należy to chwila czasu minie. Jak Ci się olej choć trochę nagrzeje, to wszystko ustaje :]
Zresztą zrób doświadczenie - odpal auto na zimnym i poczekaj z 10-15min. Niech silnik sobie łapie temperaturę i pracuje na wolnych obrotach - słuchaj wtedy jak silnik pracuje i kiedy zmienia się dźwięk silnika.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
bleki28 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 26
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 26-11-2015, 18:49   

Zgadza sie nie klepie jak jest zimny i poczekam te 10 min.mimo tego tak nie powino być ?wina oleju zmienie niebawem na inny jaki polecacie bo 5w50 to jeden z żadszych jednak mam wrażenie że który$ z popychaczy już ma dość przebieg 171 tyś raczej ma prawo a miśki lubią popychacze oby nie poczekam zobacze
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 26-11-2015, 21:26   

bleki28, 5W50 rzadkie? Znam przynajmniej z 8 firm robiących taki olej.

Spróbuj Commy, Xado, Gulfa. Ogólnie to pomyślałbym nad zmianą na porządny 5W40 - szybciej osiągnie swoją temperaturę roboczą :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 03-12-2015, 07:23   

A może to nie popychacze? Przychodzą mi jeszcze do głowy:
- wtryskiwacze, one tak jakby "stukają" lub "cykają" w momencie otwarcia/zamknięcia, jak silnik się nagrzeje to zmienia się ilość dostarczanego paliwa, to i odgłosy będą inne
- hydrauliczny napinacz rozrządu, jak stanie lub luźny to może być tam klekotanie między dźwignią napinacza a samym napinaczem.
5W50 chyba jest nieco zbyt rzadki względem tego co poleca mitsu. Tzn pojęcie rzadki jest względne, bo te liczby opisują bardziej charakterystykę temperaturową gęstości oleju, a nie jego bezwzględną gęstość.
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 03-12-2015, 07:44   

bleki28, masz założone LPG ?
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
bleki28 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 26
Skąd: Sędziszów
Wysłany: 07-12-2015, 17:16   

Nie mam lpg.napinacz raczej nie a co do wtrysków ?to coś ma wspólnego z temperaturą

[ Dodano: 07-12-2015, 17:21 ]
A ostatnio coś czuć paliwem pomyślałem też o zasyfionym filtrze paliwa .Jak sprawdzić wtryskiwacze
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 07-12-2015, 17:55   

bleki28 napisał/a:
A ostatnio coś czuć paliwem pomyślałem też o zasyfionym filtrze paliwa .Jak sprawdzić wtryskiwacze
Wtryski trzeba by wymontować i zawieść do kogoś kto to robi seryjnie. Teoretycznie można by zbudować "zestaw" do testowania wtryskiwaczy w domu, ja się zabieram od pół roku i ciągle jest coś pilniejszego do zrobienia. Wtryskiwacz sam w sobie jest prostą konstrukcją, mechaniczna cewka która otwiera przepływ. Najlepiej byłoby ocenić czy nie leje paliwem, czy nie jest przytkany i porównać strumień wtrysku pomiędzy sobą.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 08-12-2015, 21:22   

elektryk napisał/a:
- hydrauliczny napinacz rozrządu, jak stanie lub luźny to może być tam klekotanie między dźwignią napinacza a samym napinaczem.

Może nie sam napinacz choć to jest też prawdopodobne. Ale jak już napinacz będzie słabawy to mnie się wydaje że nie napina dobrze paska rozrządu i to on wpada w wibracje. Ja to zaobserwowałem u siebie jak zdjąłem górną obudowę rozrządu. Na zimnym silniku klepie w niebogłosy a jak się rozgrzeje to jest cisza. I tu bym szukał przyczyny. U mnie rozrząd w niedługim czasie będzie wymieniany na nowy więc zobaczymy czy się coś zmieni.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Zwierzu 
Forumowicz


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2015, 19:19   

Podepnę sie pod temat , moje auto 75 tys przebiegu a juz odezwały sie po wymianie oleju i rozrządu (chyba popychacze).
Dziwi mnie ze po takim przebiegu taka usterka...ale co poradzić trzeba wynienić i latać dalej pytanie gdzie kupić.
Wiekszośc sklepów sprzedaje w cenie około 90-110zł popychacze np AJUSA, RUVILLE, INA

Na allegro znalazłęm takie
Popychacze

Nie wiem co o tym myśleć , poradzcie co i gdzie kupić nie robie lipy ni nie będę oszczedzał tam gdzie nie ma miejsca na oszczedności.

TOPLINE

A tu mam taką wątpliwość, jeśli normalnie dziura jest 1mm a w tych sa 3mm to jak to ma się do ciśnienia oleju nie będzie zbyt małe?
_________________

 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 21-12-2015, 21:49   

Z mojego doświadczenia - w tanie zamienniki nie ma się co bawić. Jak ładować to porządne - drogie, lub dobre i sprawdzone używane OEMy. Nie wiem jak w przypadku Mitsubishi, ale w Nissanie jest możliwość zregenerowania HLA.

Zwierzu, jeśli zalałeś porządny olej, to nie powinno być problemu z HLA.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Zwierzu 
Forumowicz


Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-12-2015, 10:18   

Janq napisał/a:
Z mojego doświadczenia - w tanie zamienniki nie ma się co bawić. Jak ładować to porządne - drogie, lub dobre i sprawdzone używane OEMy. Nie wiem jak w przypadku Mitsubishi, ale w Nissanie jest możliwość zregenerowania HLA.

Zwierzu, jeśli zalałeś porządny olej, to nie powinno być problemu z HLA.


Olej nie ma tu nic do rzeczy wymieniany od nowości jak książka przykazuje.
Co do popychaczy kupić używki to jest dopiero pomyłka.
Regeneracja to też dla mnie lipa.
Pytam osoby które mają konkretne doświadczenia z firmą topline (USA).
Nie jestem amatorem coś tam sie w tematach motoryzacyjnych orientuję, remont silnika zrobię...jedynie chciałem potwierdzić ze topline jest jakościowo dobre tak jak to piszą na rożnych innych forach
_________________

 
 
 
Razorsl 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 12
Skąd: Słupsk
Wysłany: 25-12-2015, 10:55   

Ja kupilem saojego miska 1,5 miesiaca temu ze stanem licznika(oryginalnym) 170000 km. Poprzedni wlasciciel wymienial popychaczs prz stanie licznika 160000 km na co mam paragon i fakture. Zalozyl popychacze lif mi6 4g63 ktore kupil od top end power z pulaw za 671 zl. Podobno byly one zamawiane z usa. Takie moje pytanie, czy to normalne ze przy takich malych przebiegach padaja takie rzeczy w tak prostym z budowy silniku? Wada fabryczna jakas?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.