Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-04-2009, 10:28
Rekin i opony made in China
Autor Wiadomość
ubek 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 78
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 12-03-2009, 12:01   Rekin i opony made in China

Witam. Wiosna idzie i trzeba by się rozglądnąć za nowymi oponkami letnimi. W zeszłym sezonie jeździłem na 215/50/R17 i raczej nie miałem zastrzeżeń. Opony kupiłem razem z felgami i w tym sezonie raczej nie posłużą.
Na alledrogo znalazłem kilka chińskich propozycji. Co o tym myślicie?

nexen
infinity
kenda
_________________
Tomek
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-03-2009, 13:18   

Nexen to koreańczyk - co w sumie wiele nie zmienia.... mam toto na Wagonie odziedziczone po poprzednim właścicielu.....nie polecam....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-03-2009, 13:21   

Fakt że mają ładną rzeżbę bieżnika w jodełkę :)
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-03-2009, 13:46   

Jakiś zbieg okoliczności przed chwila czytałem: http://moto.wp.pl/kat,106...,wiadomosc.html

Krzychu
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-03-2009, 14:00   

juz lepiej urzywki niz chinczyki...
trzebabylo zajrzec do portfela przed kupnem 17"
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 12-03-2009, 14:29   

Z nówek polecam japońskie Falken :D

Nie wiem jak w Polsce, ale w UK są znacznie tańsze niż legendarne marki, a właściwości niejednokrotnie lepsze.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
ubek 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 78
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 12-03-2009, 18:27   

krzychu napisał/a:
Jakiś zbieg okoliczności przed chwila czytałem: http://moto.wp.pl/kat,106...,wiadomosc.html

Krzychu


Jasne, też o tym słyszałem ostatnio w radio, ale te moje propozycje są trochę droższe niż Wanli ...
Generalnie kenda już kilkadziesiąt lat używana jest w Niemczech. Infinity w Holandii, jak dobrze pamiętam. Nexen - czytałem sporo pochlebnych opinii....
Sam nie wiem
Używki - za dobre trzeba dać ok 200 pln. A tu za 350 mam z trzyletnią gwarancją.

[ Dodano: 12-03-2009, 19:46 ]
Bartek napisał/a:
Nexen to koreańczyk - co w sumie wiele nie zmienia.... mam toto na Wagonie odziedziczone po poprzednim właścicielu.....nie polecam....

Ok, a kurcze opinie ma niezłe. Ja do tej pory miałem Kumho - to chyba też Korea? Strasznie mi auto pływało na mokrej drodze.
Bartku, w moim poście: prosiłem o rozpiskę końcówek ecu - dałoby się coś zrobić?
"jak zlokalizować przewody wtrysków i czujnika ABS"

[ Dodano: 12-03-2009, 20:12 ]
swinks_UK napisał/a:
Z nówek polecam japońskie Falken :D

Nie wiem jak w Polsce, ale w UK są znacznie tańsze niż legendarne marki, a właściwości niejednokrotnie lepsze.

Mówisz że dobre. Znalazłem to: falken
_________________
Tomek
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 13-03-2009, 10:51   

jak coś to polecam przeglądnięcie testów ADACa
coprawda nie znalazłem testów w takich rozmiarze, ale są takie

http://www.adac.de/Tests/...urcePageID=8772

http://www.adac.de/Tests/...urcePageID=8772

im kategoria jest wyższa, tym opona bardziej polecana.
tych z Nicht empfehlenswert lepiej ni ekupywać, a właśnie tam się często znajdują wszystkie linglongi itp.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 13-03-2009, 18:19   

Ja tam kupilem chinole na przodek i sie jezdzi. Sa nowe,nie sa krzywo zdarte,nie sa latane itd.
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 13-03-2009, 18:41   

Również kupiłem chińszczyznę.... długo wybierałem, przebierałem... i mam nowe 4 szt. Ling Long L688, oponki ładnie się prezentują (mowa o bieżniku - podobny do goodyear f1 i yokohama avs). Samo wykonanie opon... cóż Made in China, wygląda dziwnie łączenie na bieżniku i rant opony (tak jakoś niechlujnie).
Jak założę na alu to pewnie zdam relacje z jazdy, chyba, że od razu wyląduje w krzaczorach ;)
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-03-2009, 23:03   

ubek napisał/a:

swinks_UK napisał/a:
Z nówek polecam japońskie Falken :D

Nie wiem jak w Polsce, ale w UK są znacznie tańsze niż legendarne marki, a właściwości niejednokrotnie lepsze.

Mówisz że dobre. Znalazłem to: falken


Mam dokładnie takie tylko, że 225/40R18. Póki co świetnie się trzymają drogi, poprzednio miałem Continental ContiSport i było głośniej i jakby gorzej. Zresztą chłopaki z CVR4 te polecają je jako ekonomiczny wybór.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
ubek 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 78
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 15-03-2009, 09:41   

swinks_UK napisał/a:
ubek napisał/a:

swinks_UK napisał/a:
Z nówek polecam japońskie Falken :D

Nie wiem jak w Polsce, ale w UK są znacznie tańsze niż legendarne marki, a właściwości niejednokrotnie lepsze.

Mówisz że dobre. Znalazłem to: falken


Mam dokładnie takie tylko, że 225/40R18. Póki co świetnie się trzymają drogi, poprzednio miałem Continental ContiSport i było głośniej i jakby gorzej. Zresztą chłopaki z CVR4 te polecają je jako ekonomiczny wybór.

Dzięki za wskazówki. Właśnie kupiłem 215/50/R17 za 1510. Zobaczymy...
BTW, w Twoim VR4 jest napęd na 4 i kontrola trakcji, więc pewnie się z tym nie Spotkałeś, ale zauważyłem, że jak na mokrym, na drugim biegu nagle przyśpieszę, to koła przednie zaczynają się obracać (tracą przyczepność - opony kumho i teraz zimówki też). Jeden czy dwa razy taka akcja - ok. Za którymś z kolejnych takich poślizgów zauważyłem, ze przy takim zerwaniu słychać wyraźne uderzenia opony o podłoże, pewnie powierzchnia koła bardzo nierówno się zdziera. Dodatkowo, jak samochód woooolno się toczy, to widać delikatne szarpnięcia kierownicy (w jednym miejscu na obwodzie). Takie załatwienie opon to wina opon czy dużej mocy auta (wiem, Ty masz więcej)?
_________________
Tomek
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-03-2009, 13:33   

Za zrywanie trakcji jest odpowiedzialnych wiele czynników, jednak w przypadku mocnego przyspieszenia na mokrej nawierzchni samochody z napędem na przód często boksują (specyfika przeniesienia napędu).
Z tego co piszesz to stawiałbym na:
1. Jakość opon (gumy) - bieżnik, plastyczność gumy
2. Zbieżność
3. Słabe amortyzatory (brak docisku auta).

U ciebie stawiałbym na pkt. 1 i 3 (wspomniałeś o minimalnym podskakiwaniu).
Co do bicia kierownicy - definitywnie felgi do wyważenia (oby nie prostowania). Typowy objaw.

W sumie, ustaw sobie zbieżność, wyważ koła i niech ci wulkanizator powie czy felgi już się proszą o prostowanie. Sprawdź uczciwie amorki.
Tyle tego. Samego zerwania trakcji na mokrym nie wyeliminujesz (musisz wyczuć sprzęgło i gaz - mniej gazu a więcej półsprzęgła) jednak możesz zminiejszyć to zjawisko.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
ubek 
Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 78
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 15-03-2009, 19:32   

Jakość gumy i plastyczność - tu na pewno to. Co do zbieżności - sprawdzę. Amortyzatory - ja mam w sumie 10 letnie auto, więc pewnie nie są najlepsze, jednak nie sądzę aby to było to. Jak założyłem świeże koła - wszystko było ok. Jednak po paru zerwaniach - już nie.
co do półsprzęgła to przy 50km/h to raczej nie byłoby mądre sprzęgłować :)
Ruszanie - ok. Jednak już przy jakiejś prędkości naciśnięcie gazu powoduje zerwania.
Kierownica bije już na zjechanych oponach, po założeniu nowych (tu wymianie z tyłu) wszystko ok. Jak założę moje nowe nówki falkeny to się jeszcze wypowiem.
_________________
Tomek
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 15-03-2009, 23:54   

Tak czy siak ,ale do Gala powinno byc 215/45 R17 - zalecane :)
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.