Przesunięty przez: Hubeeert 28-04-2009, 10:28 |
Rekin i opony made in China |
Autor |
Wiadomość |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 12-03-2009, 12:01 Rekin i opony made in China
|
|
|
Witam. Wiosna idzie i trzeba by się rozglądnąć za nowymi oponkami letnimi. W zeszłym sezonie jeździłem na 215/50/R17 i raczej nie miałem zastrzeżeń. Opony kupiłem razem z felgami i w tym sezonie raczej nie posłużą.
Na alledrogo znalazłem kilka chińskich propozycji. Co o tym myślicie?
nexen
infinity
kenda |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-03-2009, 13:18
|
|
|
Nexen to koreańczyk - co w sumie wiele nie zmienia.... mam toto na Wagonie odziedziczone po poprzednim właścicielu.....nie polecam.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-03-2009, 13:21
|
|
|
Fakt że mają ładną rzeżbę bieżnika w jodełkę |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-03-2009, 14:00
|
|
|
juz lepiej urzywki niz chinczyki...
trzebabylo zajrzec do portfela przed kupnem 17" |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 12-03-2009, 14:29
|
|
|
Z nówek polecam japońskie Falken
Nie wiem jak w Polsce, ale w UK są znacznie tańsze niż legendarne marki, a właściwości niejednokrotnie lepsze. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 12-03-2009, 18:27
|
|
|
Jasne, też o tym słyszałem ostatnio w radio, ale te moje propozycje są trochę droższe niż Wanli ...
Generalnie kenda już kilkadziesiąt lat używana jest w Niemczech. Infinity w Holandii, jak dobrze pamiętam. Nexen - czytałem sporo pochlebnych opinii....
Sam nie wiem
Używki - za dobre trzeba dać ok 200 pln. A tu za 350 mam z trzyletnią gwarancją.
[ Dodano: 12-03-2009, 19:46 ]
Bartek napisał/a: | Nexen to koreańczyk - co w sumie wiele nie zmienia.... mam toto na Wagonie odziedziczone po poprzednim właścicielu.....nie polecam.... |
Ok, a kurcze opinie ma niezłe. Ja do tej pory miałem Kumho - to chyba też Korea? Strasznie mi auto pływało na mokrej drodze.
Bartku, w moim poście: prosiłem o rozpiskę końcówek ecu - dałoby się coś zrobić?
"jak zlokalizować przewody wtrysków i czujnika ABS"
[ Dodano: 12-03-2009, 20:12 ]
swinks_UK napisał/a: | Z nówek polecam japońskie Falken
Nie wiem jak w Polsce, ale w UK są znacznie tańsze niż legendarne marki, a właściwości niejednokrotnie lepsze. |
Mówisz że dobre. Znalazłem to: falken |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 13-03-2009, 10:51
|
|
|
jak coś to polecam przeglądnięcie testów ADACa
coprawda nie znalazłem testów w takich rozmiarze, ale są takie
http://www.adac.de/Tests/...urcePageID=8772
http://www.adac.de/Tests/...urcePageID=8772
im kategoria jest wyższa, tym opona bardziej polecana.
tych z Nicht empfehlenswert lepiej ni ekupywać, a właśnie tam się często znajdują wszystkie linglongi itp. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 13-03-2009, 18:19
|
|
|
Ja tam kupilem chinole na przodek i sie jezdzi. Sa nowe,nie sa krzywo zdarte,nie sa latane itd. |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 13-03-2009, 18:41
|
|
|
Również kupiłem chińszczyznę.... długo wybierałem, przebierałem... i mam nowe 4 szt. Ling Long L688, oponki ładnie się prezentują (mowa o bieżniku - podobny do goodyear f1 i yokohama avs). Samo wykonanie opon... cóż Made in China, wygląda dziwnie łączenie na bieżniku i rant opony (tak jakoś niechlujnie).
Jak założę na alu to pewnie zdam relacje z jazdy, chyba, że od razu wyląduje w krzaczorach |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-03-2009, 23:03
|
|
|
ubek napisał/a: |
swinks_UK napisał/a: | Z nówek polecam japońskie Falken
Nie wiem jak w Polsce, ale w UK są znacznie tańsze niż legendarne marki, a właściwości niejednokrotnie lepsze. |
Mówisz że dobre. Znalazłem to: falken |
Mam dokładnie takie tylko, że 225/40R18. Póki co świetnie się trzymają drogi, poprzednio miałem Continental ContiSport i było głośniej i jakby gorzej. Zresztą chłopaki z CVR4 te polecają je jako ekonomiczny wybór. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 15-03-2009, 09:41
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | ubek napisał/a: |
swinks_UK napisał/a: | Z nówek polecam japońskie Falken
Nie wiem jak w Polsce, ale w UK są znacznie tańsze niż legendarne marki, a właściwości niejednokrotnie lepsze. |
Mówisz że dobre. Znalazłem to: falken |
Mam dokładnie takie tylko, że 225/40R18. Póki co świetnie się trzymają drogi, poprzednio miałem Continental ContiSport i było głośniej i jakby gorzej. Zresztą chłopaki z CVR4 te polecają je jako ekonomiczny wybór. |
Dzięki za wskazówki. Właśnie kupiłem 215/50/R17 za 1510. Zobaczymy...
BTW, w Twoim VR4 jest napęd na 4 i kontrola trakcji, więc pewnie się z tym nie Spotkałeś, ale zauważyłem, że jak na mokrym, na drugim biegu nagle przyśpieszę, to koła przednie zaczynają się obracać (tracą przyczepność - opony kumho i teraz zimówki też). Jeden czy dwa razy taka akcja - ok. Za którymś z kolejnych takich poślizgów zauważyłem, ze przy takim zerwaniu słychać wyraźne uderzenia opony o podłoże, pewnie powierzchnia koła bardzo nierówno się zdziera. Dodatkowo, jak samochód woooolno się toczy, to widać delikatne szarpnięcia kierownicy (w jednym miejscu na obwodzie). Takie załatwienie opon to wina opon czy dużej mocy auta (wiem, Ty masz więcej)? |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 15-03-2009, 13:33
|
|
|
Za zrywanie trakcji jest odpowiedzialnych wiele czynników, jednak w przypadku mocnego przyspieszenia na mokrej nawierzchni samochody z napędem na przód często boksują (specyfika przeniesienia napędu).
Z tego co piszesz to stawiałbym na:
1. Jakość opon (gumy) - bieżnik, plastyczność gumy
2. Zbieżność
3. Słabe amortyzatory (brak docisku auta).
U ciebie stawiałbym na pkt. 1 i 3 (wspomniałeś o minimalnym podskakiwaniu).
Co do bicia kierownicy - definitywnie felgi do wyważenia (oby nie prostowania). Typowy objaw.
W sumie, ustaw sobie zbieżność, wyważ koła i niech ci wulkanizator powie czy felgi już się proszą o prostowanie. Sprawdź uczciwie amorki.
Tyle tego. Samego zerwania trakcji na mokrym nie wyeliminujesz (musisz wyczuć sprzęgło i gaz - mniej gazu a więcej półsprzęgła) jednak możesz zminiejszyć to zjawisko. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
ubek
Mitsumaniak
Auto: Eclipse Cross PHEV 2021
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 78 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 15-03-2009, 19:32
|
|
|
Jakość gumy i plastyczność - tu na pewno to. Co do zbieżności - sprawdzę. Amortyzatory - ja mam w sumie 10 letnie auto, więc pewnie nie są najlepsze, jednak nie sądzę aby to było to. Jak założyłem świeże koła - wszystko było ok. Jednak po paru zerwaniach - już nie.
co do półsprzęgła to przy 50km/h to raczej nie byłoby mądre sprzęgłować
Ruszanie - ok. Jednak już przy jakiejś prędkości naciśnięcie gazu powoduje zerwania.
Kierownica bije już na zjechanych oponach, po założeniu nowych (tu wymianie z tyłu) wszystko ok. Jak założę moje nowe nówki falkeny to się jeszcze wypowiem. |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 15-03-2009, 23:54
|
|
|
Tak czy siak ,ale do Gala powinno byc 215/45 R17 - zalecane |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
|