GDI Po wymianie rozrządu coś klepie w silniku |
Autor |
Wiadomość |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 20-02-2015, 12:44 GDI Po wymianie rozrządu coś klepie w silniku
|
|
|
Witam. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika który wymieniał mi kompletny rozrząd wraz z pompą wody. Zauważyłem że coś klepie w silniku(przed wymianą tego nie było) Co to może być ? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2015, 16:20
|
|
|
Wszystko.
Olej wymieniał? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2015, 18:28
|
|
|
Np za mocno naciągnięty pasek rozrządu i stuki pochodzace z hydraulicznego napinacza, ewentualnie po długim postoju olej spłynął z magistrali olejowej i klepią popychacze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 20-02-2015, 22:22
|
|
|
Olej nie był wymieniany po wymianie rozrządu. Stuki są takie jak na tym filmiku ( auto u mechanika stało 2 dni)
https://www.youtube.com/watch?v=FMgsR-7IcoY
Nie ma róźnicy czy silnik zimny czy ciepły.
Dosłownie silnik pracuje jak diesel |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-02-2015, 22:53
|
|
|
adamek90 napisał/a: | Olej nie był wymieniany po wymianie rozrządu. Stuki są takie jak na tym filmiku ( auto u mechanika stało 2 dni)
https://www.youtube.com/watch?v=FMgsR-7IcoY
Nie ma róźnicy czy silnik zimny czy ciepły.
Dosłownie silnik pracuje jak diesel |
Obstawiam nic innego jak przestawiony rozrząd , zalecam jak najszybszą diagnozę i reklamację usługi ! , bo jeśli zawór się urwie silnik tylko do wymiany , koszt remontu nieopłacalny . |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-02-2015, 22:59
|
|
|
Też sprawdził bym rozrząd jak najszybciej. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-02-2015, 12:09
|
|
|
a nie nasila sie ten halas przy 3 tys obrotow? Moze slynny walek balansowy zle ustawil? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 22-02-2015, 12:10
|
|
|
Właśnie słychać te dziwne dźwięki w okolicach 2-2.5 tys obr. Najgorzej jak przyśpieszę i trochę odpuszczę gazu i trzymam w okolicach tych obrotów. Na wyźszych obrotach jest wszystko w normie. Dodam że auto nie ma źadnych wibracji i moc ma taką samą jak przed wymianą.
P.S Jakby rozrząd był przestawiony to były by problemy z rozruchem i nie miał by tyle mocy? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-02-2015, 13:36
|
|
|
adamek90 napisał/a: | Jakby rozrząd był przestawiony to były by problemy z rozruchem i nie miał by tyle mocy? | Byłoby odczuwalne/zauważalne nie musi być to spadek mocy ale wystarczy odmieniona praca
Sprawdzałeś wogóle jaki masz poziom oleju w silniku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 24-02-2015, 11:23
|
|
|
Witam ponownie. Byłem dzisiaj u pana "mechanika" i stwierdził,że te dziwne dźwięki to mogą być panewki. Przypominam że przed wymianą rozrządu silnik pracował idealnie a po wymianie ewidentnie słychać dziwne dźwięki które nasilają się się w granicach 2 tys.obr/min.(Wibracji nie czuć)
Umówiłem się z panem "mechanikiem" na diagnozę na piątek.
I teraz do was ogromna prośba: Proszę o podesłanie wszelkich serwisówek,manuli i innych instrukcji jak wymienić poprawnie rozrząd w galancie 2.4 GDi.
Pan"mechanik" na moje słowa,że może pasek za mocno naciągnął,że może źle ustawił wałek balansowy,stwierdził,że jest to nie możliwe.
Obiecałem Panu że wydrukuje mu wszystkie informacje na temat wymiany rozrządu w GDI,powiedział że porówna to z jakimiś swoimi instrukcjami. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 24-02-2015, 11:52
|
|
|
Instrukcja serwisowa (ENG) Galant 1997-2003
Jak sciagniesz archiwum to wejdz w suplements, 1999, rozdzial 11D strona 33.
Masz silnik 4G64 wiec jak nie wsuwal wkretaka w blok silnika to ma male szanse na poprawne ustawienie walka balansowego |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-02-2015, 12:06
|
|
|
Ale wałek stukał nie będzie...
Tym bardziej, że nie ma wibracji... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
adamek90
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 104 Skąd: Sochaczew
|
|
|
|
 |
KsiadzRobak
Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Wrz 2014 Posty: 1029 Skąd: ecki
|
Wysłany: 24-02-2015, 13:25
|
|
|
2.4 GDI to DOHC - bardzo łatwo się rąbnąć o ząbek przy ustawianiu kół rozrządu i dodatkowo przesunąć o kolejny przy puszczeniu napinacza hydraulicznego
dźwięki z filmu to klepiący zawór, na pewno nie panewka |
|
|
|
 |
|