[Cari 1.8 GDI] Regenereacja przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 02-01-2014, 12:35 [Cari 1.8 GDI] Regenereacja przepustnicy
|
|
|
Witam!
Dzisiaj wymontowałem przepustnicę i oddaję ją do regeneracji bo mam z nią problemy ale mam pytanię co do kolektora ssącego, jest bardzo zabrudzony od środka i czy należało by go przeczyścić czy jest to nieważne?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
GrzesiekP
Forumowicz
Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 31 Skąd: PL
|
Wysłany: 02-01-2014, 12:43
|
|
|
Witam
Mama Carismę 1,8GDI r.98 i czyściłem kolektor ssący, był poprostu tragicznie zabrudzony. Nie wiem jak w innych modelach ale w moim wiązało się to z dość dużym nakładem pracy bo jest trochę do rozkręcania ale muszę przyznać efekty pracy silnika są rewelacyjne po tym zabiegu. Przy tej okazji przeczyściłem zawór egr. Myślę że kolektor warto przeczyścić, pewnie dużo zależy też od przebiegu samochodu. |
|
|
|
 |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 02-01-2014, 13:01
|
|
|
Ja mam 1.8GDI 2000r z dużym przebiegiem 200000. Mój kolektor jest także okropnie zabrudzony i chyba spróbuje go wyczyścić, tylko jak, czym?
[ Dodano: 02-01-2014, 13:02 ]
a i czy po wyczyszczeniu przepustnica tak szybko się nie zabrudzi, czy niema to znaczenia? |
_________________
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-01-2014, 13:26
|
|
|
carisma2000 napisał/a: | a i czy po wyczyszczeniu przepustnica tak szybko się nie zabrudzi, czy niema to znaczenia? |
Zależy od paliwa i od stylu jazdy. Jeśli dużo jeździsz w mieście, dodatkowo starasz się jeździć oszczędnie, to raz na rok, dwa będziesz musiał czyścić przepustnicę. Nie jest to jakaś ciężka sprawa, za pierwszym razem zajmuje to średnio 40 minut. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 02-01-2014, 13:59
|
|
|
dzięki kolego za odpowiedź ale chodziło mi czy jeśli wyczyszczę kolektor to przepustnica tak szybko się niezabrudzi czy niema to znaczenia? |
_________________
 |
|
|
|
 |
figi
Forumowicz
Auto: Colt CC4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 42 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 02-01-2014, 14:18
|
|
|
Nie ma to znaczenia/powiązania - napewno warto to zrobić. Ja odkręcałem cały kolektor i gdy nic na nim już nie miałem dodatkowego poprostu go chamsko przelecialem "karszerem". Ogromne ilości syfu się tam nazbierały.
Żeby się tak nie syfiło trzeba by pewnie zakupić sobie tzw. oil catch tank i tam przepiąć przewód odmy. Druga rzecz to pozbycie się EGR ale tu pozostaje kwestia ekologii |
|
|
|
 |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 02-01-2014, 14:34
|
|
|
Ok, dzięki wielkie za odpowiedzi.
Pozdrawiam
[ Dodano: 18-01-2014, 10:45 ]
No i przepustnica po regeneracji, zamontowana i samochód nadal niesprawny.
Raz odpala, raz nie. Jak dłużej pochodzi to silnik zaczyna dziwnie pracować. Klapka w przepustnicy (po wyłączeniu silnika) w różnych pozycjach, zamknięta, niedomknięta, całkiem otwarta. Co robić? Odsyłać z powrotem do gościa od regeneracji? Czy problem tkwi w czym innym?
[ Dodano: 18-01-2014, 16:37 ]
Udało mi się uruchomić silnik, nawet bez trudu ale po wciśnięciu gazu obroty dochodziły tylko do 2tyś. Oczywiście uprzednio zastosowałem "naukę obrotów". Jeśli ktoś coś wie na ten temat proszę o pomoc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-01-2014, 00:17
|
|
|
carisma2000 napisał/a: | Klapka w przepustnicy (po wyłączeniu silnika) w różnych pozycjach, zamknięta, niedomknięta, całkiem otwarta. |
Ogólnie po wyłączeniu zapłonu klapka przepustnicy otwiera się i zamyka (jakiś autotest) i wraca do pozycji standardowej (lekko uchylona - nie podawane jest wtedy napięcie na elektromagnes).
Masz Cari z 2000r, powinno się udać wymrugać błędy. Spróbuj wymrugać i zobacz czy są jakieś błędy.
[ Dodano: 19-01-2014, 00:18 ]
Aha i komu dawałeś do regeneracji przepustnicę... |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 19-01-2014, 06:55
|
|
|
Specjalistą od przepustnic jest Bartek z forum http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6 warto do niego wysłać bo po nim na pewno nie będzie trzeba poprawiać A co do brudzenia się kolektora i przepustnicy to aby się nie brudziły można zaślepić EGR. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-01-2014, 21:19
|
|
|
Nadal masz zepsutą przepustnicę. Z objawów wnioskuję, że masz model 002, a ktoś kto regenerował przepustnicę, jedynie ograniczył się do wzięcia za to pieniędzy. Nie wysyłałbym tam przepustnicy więcej, bo żeby prawidłowo spozycjonować magnes, trzeba mieć "special tool" - bez niego łatwiej popsuć niż naprawić. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 21-01-2014, 21:14
|
|
|
Zgadza się, przepustnica 002. Przed naprawą diagnostyka wskazała błąd 92 ETV MTR FB czyli coś z czujnikiem położenia. Gościu od regeneracji coś wymienił w tym czujniku i jak odpali to nie gaśnie (czyli takjakby pomogło) ale za to brak mocy obroty do 2rpm. Wczoraj chciałem jechać ponownie na diagnostykę ale pomimo wielu prób auto nieodpaliło. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-01-2014, 22:09
|
|
|
carisma2000, myślę, że z regeneracją przepustnicy powinieneś się dogadać z Bartek |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 22-01-2014, 02:31
|
|
|
Do czyszczenia ale metalowych części polecam di- chlorek metylu ciężko dostać ale czyści dolot fantastycznie niestety rozpuszcza plastiki także nie radzę nawet próbować czyścić plastiku kropla,opuszczona na styropian przelała w nim dziurę na wylot w kilka sekund. Jest niepalny, nie jest żracy ale trzeba uważać bo jak eter po kilku sztachnieciach można odplynac |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-01-2014, 09:33
|
|
|
carisma2000 napisał/a: | 92 ETV MTR FB czyli coś z czujnikiem położenia |
Absolutnie nie - błąd siłownika, wprawdzie trochę mylny jest opis (ETV MoToR FeedBack) - ale błędy czujnika to 14 (drugi kanał) i 79 (pierwszy kanał) i rzadko, ale się zdarza przy wytartych ścieżkach czujnika, ale na 95% to rozklejony siłownik, co potwierdza różne położenie zaworu po wyłączeniu zasilania o którym piszesz wcześniej |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
carisma2000
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013 Posty: 50 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 22-01-2014, 14:12
|
|
|
Bartek, a możesz mi coś więcej napisać o tym siłowniku? Czy naprawa jest skomplikowana, droga? Bo myślę już nad zakupem używanej przepustnicy (bo nowa w arpolu 8300zł!!!!) tylko niewiem czy w używanej niebędę miał podobnych problemów. A co do błędu, to tak mi powiedziano przy badaniu komputerowym.. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez carisma2000 22-01-2014, 18:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|