Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Regenereacja przepustnicy
Autor Wiadomość
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
  Wysłany: 02-01-2014, 12:35   [Cari 1.8 GDI] Regenereacja przepustnicy

Witam!
Dzisiaj wymontowałem przepustnicę i oddaję ją do regeneracji bo mam z nią problemy ale mam pytanię co do kolektora ssącego, jest bardzo zabrudzony od środka i czy należało by go przeczyścić czy jest to nieważne?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 02-01-2014, 12:43   

Witam
Mama Carismę 1,8GDI r.98 i czyściłem kolektor ssący, był poprostu tragicznie zabrudzony. Nie wiem jak w innych modelach ale w moim wiązało się to z dość dużym nakładem pracy bo jest trochę do rozkręcania ale muszę przyznać efekty pracy silnika są rewelacyjne po tym zabiegu. Przy tej okazji przeczyściłem zawór egr. Myślę że kolektor warto przeczyścić, pewnie dużo zależy też od przebiegu samochodu.
 
 
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 02-01-2014, 13:01   

Ja mam 1.8GDI 2000r z dużym przebiegiem 200000. Mój kolektor jest także okropnie zabrudzony i chyba spróbuje go wyczyścić, tylko jak, czym?

[ Dodano: 02-01-2014, 13:02 ]
a i czy po wyczyszczeniu przepustnica tak szybko się nie zabrudzi, czy niema to znaczenia?
_________________

 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-01-2014, 13:26   

carisma2000 napisał/a:
a i czy po wyczyszczeniu przepustnica tak szybko się nie zabrudzi, czy niema to znaczenia?


Zależy od paliwa i od stylu jazdy. Jeśli dużo jeździsz w mieście, dodatkowo starasz się jeździć oszczędnie, to raz na rok, dwa będziesz musiał czyścić przepustnicę. Nie jest to jakaś ciężka sprawa, za pierwszym razem zajmuje to średnio 40 minut.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 02-01-2014, 13:59   

dzięki kolego za odpowiedź ale chodziło mi czy jeśli wyczyszczę kolektor to przepustnica tak szybko się niezabrudzi czy niema to znaczenia?
_________________

 
 
figi 
Forumowicz

Auto: Colt CC4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 42
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 02-01-2014, 14:18   

Nie ma to znaczenia/powiązania - napewno warto to zrobić. Ja odkręcałem cały kolektor i gdy nic na nim już nie miałem dodatkowego poprostu go chamsko przelecialem "karszerem". Ogromne ilości syfu się tam nazbierały.

Żeby się tak nie syfiło trzeba by pewnie zakupić sobie tzw. oil catch tank i tam przepiąć przewód odmy. Druga rzecz to pozbycie się EGR ale tu pozostaje kwestia ekologii
 
 
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 02-01-2014, 14:34   

Ok, dzięki wielkie za odpowiedzi.
Pozdrawiam

[ Dodano: 18-01-2014, 10:45 ]
No i przepustnica po regeneracji, zamontowana i samochód nadal niesprawny.
Raz odpala, raz nie. Jak dłużej pochodzi to silnik zaczyna dziwnie pracować. Klapka w przepustnicy (po wyłączeniu silnika) w różnych pozycjach, zamknięta, niedomknięta, całkiem otwarta. Co robić? Odsyłać z powrotem do gościa od regeneracji? Czy problem tkwi w czym innym?

[ Dodano: 18-01-2014, 16:37 ]
Udało mi się uruchomić silnik, nawet bez trudu ale po wciśnięciu gazu obroty dochodziły tylko do 2tyś. Oczywiście uprzednio zastosowałem "naukę obrotów". Jeśli ktoś coś wie na ten temat proszę o pomoc.
_________________

 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-01-2014, 00:17   

carisma2000 napisał/a:
Klapka w przepustnicy (po wyłączeniu silnika) w różnych pozycjach, zamknięta, niedomknięta, całkiem otwarta.


Ogólnie po wyłączeniu zapłonu klapka przepustnicy otwiera się i zamyka (jakiś autotest) i wraca do pozycji standardowej (lekko uchylona - nie podawane jest wtedy napięcie na elektromagnes).

Masz Cari z 2000r, powinno się udać wymrugać błędy. Spróbuj wymrugać i zobacz czy są jakieś błędy.

[ Dodano: 19-01-2014, 00:18 ]
Aha i komu dawałeś do regeneracji przepustnicę...
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-01-2014, 06:55   

Specjalistą od przepustnic jest Bartek z forum http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6 warto do niego wysłać bo po nim na pewno nie będzie trzeba poprawiać :) A co do brudzenia się kolektora i przepustnicy to aby się nie brudziły można zaślepić EGR.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 19-01-2014, 21:19   

Nadal masz zepsutą przepustnicę. Z objawów wnioskuję, że masz model 002, a ktoś kto regenerował przepustnicę, jedynie ograniczył się do wzięcia za to pieniędzy. Nie wysyłałbym tam przepustnicy więcej, bo żeby prawidłowo spozycjonować magnes, trzeba mieć "special tool" - bez niego łatwiej popsuć niż naprawić.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 21-01-2014, 21:14   

Zgadza się, przepustnica 002. Przed naprawą diagnostyka wskazała błąd 92 ETV MTR FB czyli coś z czujnikiem położenia. Gościu od regeneracji coś wymienił w tym czujniku i jak odpali to nie gaśnie (czyli takjakby pomogło) ale za to brak mocy obroty do 2rpm. Wczoraj chciałem jechać ponownie na diagnostykę ale pomimo wielu prób auto nieodpaliło.
_________________

 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-01-2014, 22:09   

carisma2000, myślę, że z regeneracją przepustnicy powinieneś się dogadać z Bartek
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 22-01-2014, 02:31   

Do czyszczenia ale metalowych części polecam di- chlorek metylu ciężko dostać ale czyści dolot fantastycznie niestety rozpuszcza plastiki także nie radzę nawet próbować czyścić plastiku kropla,opuszczona na styropian przelała w nim dziurę na wylot w kilka sekund. Jest niepalny, nie jest żracy ale trzeba uważać bo jak eter po kilku sztachnieciach można odplynac
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-01-2014, 09:33   

carisma2000 napisał/a:
92 ETV MTR FB czyli coś z czujnikiem położenia


Absolutnie nie - błąd siłownika, wprawdzie trochę mylny jest opis (ETV MoToR FeedBack) - ale błędy czujnika to 14 (drugi kanał) i 79 (pierwszy kanał) i rzadko, ale się zdarza przy wytartych ścieżkach czujnika, ale na 95% to rozklejony siłownik, co potwierdza różne położenie zaworu po wyłączeniu zasilania o którym piszesz wcześniej
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
carisma2000 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.8GDI 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 50
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 22-01-2014, 14:12   

Bartek, a możesz mi coś więcej napisać o tym siłowniku? Czy naprawa jest skomplikowana, droga? Bo myślę już nad zakupem używanej przepustnicy (bo nowa w arpolu 8300zł!!!!) tylko niewiem czy w używanej niebędę miał podobnych problemów. A co do błędu, to tak mi powiedziano przy badaniu komputerowym..
_________________

Ostatnio zmieniony przez carisma2000 22-01-2014, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.