Suzuki Swift 1.3 GTi |
Autor |
Wiadomość |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 14-02-2012, 11:13 Suzuki Swift 1.3 GTi
|
|
|
Ponieważ jestem ciągle w trakcie poszukiwania czarnego Galanta Avance kombi V6 to opiszę to co obecnie jest i co zostanie ze mną
Suzuki Swift 1.3 GTi mk2 1990r
Silnik (obróbka Krasnobrodzka Silniki Wyścigowe, reszta WZ Serwis)
- nowy komputer z odcinką na 8200obr/min (zamiast 7500)
- kompletny porting głowicy
- komplet nowych zaworów i prowadnic + ich obróbka
- nowe hydrauliczne popychacze zaworowe
- nowe sprężynki zaworowe Cat Cams
- powiększenie + honowanie cylindrów
- tłoki nadwymiarowe ARCO
- nowa pompa olejowa ARCO
- panewki ACL Race
- pierścienie RIK
- cały dół (wał, korbowody, koło zamachowe, docisk sprzęgła i reszta)) dokładnie wyważone
- przepustnica 60mm z Nissana Primery GT (SR20DE)
- świece Denso Irydium
- wałki rozrządu Świątek 260 typ R
- regulowane kółka rozrządu 2101
- świnka Ecumaster DET3 strojona przez Chestera z www.ecu-tune.pl
Tuning
- silnik (szczegóły powyżej)
- dodatkowe zegary AutoGauge Stepper Motor PEAK - temperatura i ciśnienie oleju oraz napięcie w instalacji
- utwardzone poduszki pod silnikiem
- kolektor wydechowy 4-1 (Genie)
- taśma termoizolacyjna kolektora wydechowego (do 1200 stopni)
- wydech o średnicy 2"
- komorowy tłumik końcowy ProCustom robiony na zamówienie
- dedykowany filtr powietrza K&N KIT 57-0102 z dolotem zimnego powietrza ze zderzaka
- felgi 15x7 OZ Racing Superturismo GT i opony Dunlop SP Sport Fastresponse 195/50R15 (na zimę 14" alufelgi Fondmetal + Goodyear UltraGrip 7+ 185/60R14)
- nacinane tarcze hamulcowe Speedmax
- klocki hamulcowe Ferodo Premiere
- dedykowane silikonowe kable zapłonowe Magnecor Competition 8.5mm
- szyby elektryczne ze Swifta GTi 3 generacji
- centralny zamek na pilota
- wnętrze obszyte skórą naturalną
Wnętrze
- skórzana trójramienna kierownica MOMO
- flokowana deska rozdzielcza oraz boczki i podpórki półki
- aluminiowe nakładki na pedały Jacky
- oryginalne siedzenia Recaro oraz boczki obszyte czerwono-czarną skórą naturalną i szyte czerwonymi nićmi
Zawieszenie
- sprężyny Vogtland -40mm
- amortyzatory Koni Sport (regulowane)
Car Audio
- Jednostka sterująca Pioneer DEH4700
- wzmacniacz Caliber CA-504N
- z przodu głośniczki 10cm z podszybia wymienione na zestaw do drzwi 165mm (średnio tonowe) + tweetery
- skrzynia basowa Sony Xplod XS-LB10S 1200W
 |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
Ostatnio zmieniony przez MKV 26-10-2012, 19:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-02-2012, 12:35 Re: Suzuki Swift 1.3 GTi
|
|
|
Wypas fura!!!
Ciekawe jaka bedzie jego cena:) |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 14-02-2012, 13:14
|
|
|
Jedno z niewielu małych aut, którymi nie wstydziłbym się jeździć |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
BeNeK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 1.8 16v140km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-02-2012, 13:26
|
|
|
Świetny Swift byłeś nim na hamowni ? W jaką moc celujesz na takim setupie ?
pzdr |
_________________ “Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
ś.p. Colin McRae |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 14-02-2012, 19:02
|
|
|
BeNeK napisał/a: | byłeś nim na hamowni | Ma w podpisie 131 Km. Cudo autko. Klasyk gatunku.
Ładnie opisane modyfikacje (już sobie przepisałem:D).
Miałem 1.0 z 1997 |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 14-02-2012, 21:37
|
|
|
Morfi napisał/a: |
Miałem 1.0 z 1997 |
Mocna rzecz - tak zwane "wściekłe litrówki" - latały jak 1.4 spod znaku VW i wszyscy robili wielkie oczy jak się dowiadywali, że pod maską jest 3 cylindrowe 1.0
GTi z kolei to jest zupełnie inna liga - w takim małym samochodzie bardzo czuć prędkość
No ale trzeba myśleć przyszłościowo, poważnie, rodzinnie ale jednocześnie pieścić ucho dźwiękiem silnika więc pomóżcie mi znaleźć ładnego Galanta V6 jako drugie autko |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 14-02-2012, 22:07
|
|
|
MKV napisał/a: | pod maską jest 3 cylindrowe 1.0 | po roku zamieniłem na crx-e |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 14-02-2012, 23:01
|
|
|
Morfi napisał/a: | MKV napisał/a: | pod maską jest 3 cylindrowe 1.0 | po roku zamieniłem na crx-e |
No to serjny Swift GTi ciagnie mniej wiecej tak samo |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2012, 00:48
|
|
|
baaardzo ładne auto widać że dopieszczone |
|
|
|
 |
macieekg
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 377 Skąd: Głosków k. Piaseczna
|
Wysłany: 15-02-2012, 03:33
|
|
|
Gdzieś go już widziałem
Natrafiłem na niego na Polska Jazda, jak jeszcze się zastanawiałem między Swiftem a Coltem.
Naprawdę szacunek za przeprowadzone modyfikacje. Musi być niezła niepozorna maszynka
Masz jakiś wykres? Głównie mi chodzi o przebieg momentu na tej dużej przepustnicy.
Jakie ma przyspieszenie? |
_________________ Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 15-02-2012, 05:45
|
|
|
macieekg napisał/a: |
Masz jakiś wykres? Głównie mi chodzi o przebieg momentu na tej dużej przepustnicy.
Jakie ma przyspieszenie? |
Na tej przepustnicy wykresu z hamowni nie mam jeszcze.
Ostatnio pomiary robiłem jeszcze na seryjnej przepustnicy i seryjnych wałkach i wtedy teoretycznie miał 114 koni ale to Kreator Mocy a jak wiadomo powszechnie oni trochę
zawyżają wyniki więc chyba okł 110km było - tak czy inaczej 114KM i 133Nm względem seryjnych 101KM i 113Nm to chyba niezły wynik
Na tych wałkach Świątka mam wykres tylko z Ecumastera ale podobno w miarę dokładny (przy odpowiednim wprowadzeniu danych podobno dość prawdziwe wyniki pokazuje w porównaniu z hamownią obciążeniową).
Ostatni wykres jeszcze przez założeniem wałków Świątka:
Filmik z przyśpieszenia na seryjnych wałkach i przepustnicy jest tutaj (obecny nakręcę wiosna jak już zakończę temat strojenie bo jeszcze kilka poprawek muszę zrobić w mapie paliwowej i pokręcić regulowanymi kółkami rozrządu
http://www.youtube.com/watch?v=tLgAl5gNM8c
Kilka wersji strojenia temu to tak wyglądało ale dół np został juz poprawiony (wykres z Ecumastera) - nie patrzcie na to poszarpanie bo po prostu nie jest włączona funkcja aproksymacji czyli wygładzania wykresu.
Z ciekawostek znalazłem jeszcze wykres mojej głowicy przed i po obróbce na Krasnobrodzkiej z ich ustrojstwa do pomiaru przepustowości kanałów w głowicy.
 |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 15-02-2012, 09:24
|
|
|
Zacne autko Gratuluję Imho ładniej wygląda na zimowym setupie |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
macieekg
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 377 Skąd: Głosków k. Piaseczna
|
Wysłany: 15-02-2012, 11:10
|
|
|
No nieźle pomodzone. Z filmiku widać, że idzie podobnie jak colt 1,6.
Chociaż pewnie idzie lepiej, bo colt jest cięższy i jednak ma trochę mniej koni ale za to więcej niutonów. Z kolei słyszałem też (nie wiem ile w tym prawdy) że przyspieszenie tych swiftów zabiera skrzynia, która jest trochę przydługa. Ile waży takie GTi ?
Pytałem o tą przepustnicę, bo takie zmiany w dolocie sporo podnoszą właśnie moment na dole.
Czy ja dobrze kojarzę, czy on kiedyś latał na LPG. Nadal masz gaz czy go się pozbyłeś? |
_________________ Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v |
|
|
|
 |
MKV
Mitsumaniak Kovalio

Auto: Ford S-Max 2.0 EcoBoost 270KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2012 Posty: 1050 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: 15-02-2012, 11:22
|
|
|
macieekg napisał/a: | Ile waży takie GTi ?
Pytałem o tą przepustnicę, bo takie zmiany w dolocie sporo podnoszą właśnie moment na dole.
Czy ja dobrze kojarzę, czy on kiedyś latał na LPG. Nadal masz gaz czy go się pozbyłeś? |
GTI ważą:
- mk1 - 750kg
- mk2 790kg (mój)
- mk3 820kg (jeśli dobrze pamiętam)
Wymiana przepustnicy raczej tutaj poprawi maksymalną moc a nie moment bo i tak zwężka w dolocie jest przepływomierz - planuję jego wymianę na taki z większym otworem głównym ale to na spokojnie trzeba robić (różnice w wykorzystywanym napięciu do nagrzania drucików skoryguje się w Ecumasterze).
TAK - dobrze kojarzysz - 100tys km latał na LPG 2 generacji z BLOSem zamiast zwykłego miksera. Jednak na przeglądzie przy 300tys km, w misce olejowej znaleźliśmy kawałek boku tłoka (a silnik pracował normalnie mimo tego). Przy okazji właściwie generalnego remontu silnika wywaliłem LPG i teraz tylk ona benzynie latam i na sportowych wałkach.
Próbowałem przerobić instalację LPG na sekwencyjną w Energy Gaz Polska ale niestety stare japońskie silniki używają techniki wtrysku FULL GROUP a nie sekwencyjnego. Co więcej przerwy między wtryskami u mnie wynoszą 0.3ms a jakieś najszybsze japońskie wtryskiwacze LPG maja czasy międzywtrysków na poziomie 1ms więc ponad trzykrotnie za wolne. To niestety jest temat nie do przeskoczenia więc LPG zrobiło papa
Będzie Galant to i LPG będzie jak najlepsze sekwencyjne (BRC?) bo bardzo sobie chwalę to paliwo - w rodzinie mam w 3 samochodach |
_________________ Galant 2.5 V6 Avance & Suzuki Swift 1.3 GTi
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-02-2012, 15:33
|
|
|
MKV, piekny wykres Nm bez tych wałków
macieekg napisał/a: | że idzie podobnie jak colt 1,6 | jak ty bedziesz wbijał 2 to swift GTI już 3 i parenascie metrów przed tobą |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
|